אריה שיף. צילום: פלאש 90

לאחר שירה למוות בפורץ: אריה שיף הורשע בהמתה בקלות דעת

כשנה וחצי לאחר שתושב ערד אריה שיף ירה למוות בפורץ שגנב את רכבו באישון ליל סמוך לביתו, הרשיע אותו היום (ב') בית המשפט בהמתה בקלות דעת, זאת על סמך הודאתו של שיף בעובדות שהופיע בכתב האישום • ח"כ בן גביר: "זהו יום שחור לפרקליטות המדינה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במסגרת הסדר טיעון: בית המשפט המחוזי באר שבע הרשיע היום (ב') את אריה שיף, תושב ערד, בהמתה בקלות דעת לאחר שירה בפורץ ערבי שגנב את רכבו.

תחילתה של הפרשה לפני כשנה וחצי התרחשה עת ישנו בני הזוג שיף בקרוואן בסמוך לביתם שבערד, מכיוון שבביתם נערכו באותה העת שיפוצים. בשעת לילה מאוחרת הגיעו מספר גנבים מהפזורה הבדואית ופרצו את רכבו של שיף שעמד בסמוך. שיף, שראה את רכבו נפרץ אל מול עיניו, ירה בנשקו האישי וגרם לפציעתו הקשה, ובהמשך למותו של הגנב שישב במושב הנהג, מחמד אלאטראש.

כאמור, היום בצהריים (שני) הרשיע בית המשפט, במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים, את שיף בהמתה בקלות דעת, על סמך הודאתו בעובדות המלאות של כתב האישום שהוגש נגדו ובעבירה המקורית שיוחסה לו בכתב האישום כאשר בהמשך ייקצבו שנות מאסרו של שיף.

בנו של אריה שיף אמר כי "שמחים שגם בית המשפט הסכים שאבא שלי חש סכנה, שהוא פעל ממקום של הגנה עצמית ויוריד כנראה את עניין המאסר מהפרק כדי שיוכל להמשיך בחייו".

בתגובה להסדר הטיעון והרשעתו של אריה שיף בעבירת המתה בקלות דעת הגיב ח"כ איתמר בן גביר כי "הסדר הטיעון המביש בו נאלץ שיף להודות פוגע פגיעה נוספת בתושבי הדרום. אוזלת היד של המשטרה, הפרקליטות ורשויות החוק מתגלה שוב במלוא עוצמתה, ולא רק שרשויות החוק לא מספקות לאזרחים את הביטחון הנדרש, הן גם קושרות את ידיהם של תושבי הדרום". במקום לבטל את כתב האישום, פרקליטות המדינה רודפת אחרי שיף ומנסה שוב ושוב לפגוע בהרתעה המחוררת גם ככה. יום שחור לפרקליטות המדינה".

מהוועד להצלת הנגב המלווה ע"י תנועת "אם תרצו" נמסר בעקבות הרשעתו של אריה שיף כי "מדובר במקרה הזוי בו הקורבנות הופכים לאשמים. מדינת ישראל מאבדת את הנגב ומעניקה אותו בהדרגה על מגש כסף לפורעי חוק המבקשים להטיל את חיתתם על כלל אזרחי הדרום. אנשים ישרים הפכו שק החבטות של פושעים לאומניים ומערכת משפטית מנוונת וחלשה. הרשעתו של שיף היא אות קלון למערכת אכיפת החוק, הצדק והמשפט במדינת ישראל", כך לשון ההודעה.

מכת הגניבות בדרום מתרחשת לעיתים תכופות, ותושבים רבים מעידים על פריצות אין ספור לבתיהם ולרכביהם. יד מהם שמעדיפים לשלם פרוטקשן (שכר הגנה) לחמולות שונות, ורבים מהתושבים התקינו בביתם מצלמות ואמצעי הגנה אחרים, לאחר שלדבריהם המשטרה לא עושה די בהגנה על חייהם ורכושם.

לפני כ-14 שנה התרחשה פרשה דומה עם חלקאי בשם שי דרומי, שירה לכיוונם של שני גנבים שניסו לגנוב ראשי בקר מהחווה שברשותו. כתוצאה מהירי נהרג אחד מהפורצים וחברו נפצע, והסיפור עלה ללדיון ציבורי בשאלת זכותו של אדם להגן על חייו ורכושו מפני פריצות. בסופו של יום דרומי זוכה ולאחר מכן חוקק חוק שזכה לכינוי "חוק דרומי", הנותן הגנה מפני הרשעה פלילית בגין מעשים אלו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יום שחור לחיות וחבריה . יום שחור ליועץ המושחת עם הפה המסריח . יום שחור ליהיר השכל פולג ובנט ושאר חמורים מהשמאל . יום שחור לכל השמאלנים המעוותים .

המשטרה הגיעה להסדר טיעון עם אריה שיף שירה בפורץ הערבי לרכבו וניסה להימלט עם הרכב. מדובר בהאשמה של הריגה בקלות דעת.
קודם כל אני מקווה שחס וחלילה זה ייגמר בעבודות שירות, אבל מצד שני אני גם כועס. אני כועס שאדם שהתעורר באמצע הלילה, כשפרצו לרכבו ויצא כדי לעצור את הגנב, צריך להיות מואשם במשפט פלילי ולעבור את כל ההליך, מורט העצבים הזה! מהניסיון ידוע שמקרים כאלו, שמנסים לעצור פורץ מהשטחים שבורח לך עם הרכב, נגמרים בפגיעה קשה ואף מוות, של בעל הרכב. המקרה של אריה שיף, הוא מקרה נדיר, שמגיע לו כל הכבוד ואף פרס מטעם המשטרה. שהרי המשטרה לא הצליחה עד היום ללכוד את שותפיו לפשע של הגנב שאריה ירה בו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture