Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר איווט ליברמן: "נגייס בלי בושה ח"כים מהמשותפת שיתמכו בתקציב"‎‎

שר האוצר התייחס הערב להעברת התקציב בממשלה ואמר כי מדובר בבשורה של ממש, לדבריו אין בהחלטותיו שום גזירות והכל נועד למען האזרחים: "לשנות כללי התנהגות". ליברמן התייחס למיליונים שהרוויחה ביתו ואמר כי, "הכול זדון וניסיון להכפיש אותי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס הערב (שני) להעברת התקציב בישיבת הממשלה ואמר כי מדובר בתקציב פורץ דרך עם שורה של בשורות. ליברמן אף הבטיח כי התקציב יעבור בכנסת גם במחיר גיוס חברי כנסת מהרשימה המשותפת.

בריאיון ל'חדשות 12' אמר ליברמן, "אני לא מנהל משא ומתן עם המשותפת, יש יו"ר קואליציה, אם נצטרך, נגייס אחד-שניים מהם בלי בושה. יש לנו רוב לתקציב, לא צריך 61".

על התקציבים שהובטחו למנסור עבאס אמר השר ליברמן: "החלטה 922 מ-30 בדצמבר 2015 התקבלה על ידי ממשלת נתניהו. 26 מיליארד שקל יושקעו בתקציב הזה ו-26 מיליארד נוספים בתקציב הבא. אני מעריך את האומץ של מנסור עבאס שהגיע לבית הכנסת בלוד והבטיח לשקם. כשיש פשיעה במגזר הערבי זה פוגע בכולנו".

ליברמן התייחס גם לתוכנית המתגבשת לטיפול במשבר הדיור: "הבעיה המרכזית היא שאין היצע. אני מעודד מהריבית הנמוכה במשק. בפעם הראשונה אחרי 30 שנה הממשלה מתחילה לבנות ולרכוש דיור ציבורי. יש הסבה של בנייני משרדים למגורים. אנחנו מגבשים תוכנית כוללת יחד עם שר השיכון, שרת הפנים והאוצר. אני לא שלפן".

שר האוצר ליברמן התייחס לגזירות הכלכליות שכולל התקציב: "צריכת הסוכר במדינת ישראל היא מהגבוהות בעולם. לכן יש לנו 600 אלף חולי סוכרת. צריכת הסוכר הגבוהה ביותר היא אצל צעירים מהשכבות החלשות".

"העלאת המס על משקאות ממותקים מורידה את הצריכה. גם צריכת כלי הפלסטיק במדינת ישראל היא פי חמישה ממדינות האיחוד האירופי. זה בדיוק לשנות כללי התנהגות. תקציב זה לא רק סעיפים, אלא השפעה על חיי היום-יום".

ליברמן הוסיף, "אפשר לחפש בקטנה, אבל מבחינת המסר יש פה הרבה בשורות, אמרו לי שאין סיכוי שבממשלה יעברו נושא העלאת גיל הפרישה לנשים והרפורמה בכשרות. התחבורה הציבורית זה ענק. אנחנו מביאים את הפרויקט הכי גדול בתולדות ישראל מאז הקמת בית המקדש השני – מטרו גוש דן".

"רב קו זה לא למסכנים", אמר שר האוצר, "זה לא פוגע בצעירים או בגמלאים. אנחנו רוצים לקחת 150 מיליון שקל מנוסעים מזדמנים ולהשקיע בהרחבת התחבורה הציבורית".

כשנשאל אם ישראל בדרך לסגר בחגים, השיב ליברמן: "גם אם צריך החלטות לא פופולריות, נעשה מה שהמומחים אומרים. צריך לא לקבל החלטות פוליטיות. יש עלייה מדאיגה בתחלואה בכל העולם. קודם כל צריך להשתלט על הנגיף".

כשנשאל על גזר הדין של פאינה קירשנבאום, השיב ליברמן: "פסק הדין לא מידתי וחסר תקדים בהשוואה לפסקי הדין של אותו שופט עצמו ולפסקי הדין של בכירי המערכת הפוליטית לשעבר. גם לגביי, נאמרו דברים אבסורדים שאין להם שום שחר. אנחנו חיים עם הרבה סטיגמות ודעות קדומות. אולי טעיתי שחשבתי שאין טעם להכחיש דברים כל כך בזויים".

"אחת האגדות הייתה שהבת של ליברמן קיבלה מיליונים", המשיך ליברמן. "הבת שלי קיבלה משכורת בסך 16-14 אלף שקל. כשאריק שרון פיטר אותי מהממשלה אמרתי לה: 'את סיימת צבא, בואי נקים חברה משפחתית'. החברה במשך שנתיים וחצי קיבלה הכנסות בסך שמונה וחצי מיליון שקל כאשר אני מנוע עיקרי ויש מנכ"ל, עובדים, ספקים, עורך דין ורואה חשבון".

"כל עיתונאי סביר היה פונה לרשם החברות, והיה מקבל את כל הדוחות והמאזנים. כל מה שהבת שלי קיבלה במשך שנתיים וחצי שהחברה התקיימה זה 16-14 אלף שקל. הכול זדון וניסיון להכפיש אותי", סיכם ליברמן.

ברשימה המשותפת מסרו בתגובה לדבריו, "לעומת מנסור עבאס ורע"ם, אנחנו אלה שמייצגים את הציבור שלנו שאי אפשר לקנות אותו בכסף. לא נתמוך בתקציב שמעמיק את הכיבוש וההתנחלויות, מייקר את החשמל והדלק, מעלה את גיל הפרישה לנשים ומחליש את המוחלשים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הפעם הוא אומר אמת, הוא יגייס בלי בושה, כי לבריון המולדובי הזה עם הפני חזיר אין טיפת בושה, המנובל הזה צעק פעם בלי נאמנות אין אזרחות, אבל כשיש לו הזדמנות להתעמר בציבור העני החלש במדינה, הוא מוכן לשפוך חמישים ושלש מיליארד שקל לערבים, כדי שיוכל לחתוך כמה פירורים לחרדים ועניים, אכן אין לו בושה

בסה"כ פוליטקאי שמתנהג כמו פוליטקאי רגיל פלוס.
דואג לשרידות הפוליטית שלו. זה הכל

ותכל'ס אין כאן יותר מדי גזירות איומות.
תקציב הישיבות לא נפגע בכלל.
תקציב הבריאות גדל מאוד.
וכו
המס על משקאות מתוקים וחד פעמי זה די הגיוני, ולא כזה נורא.
מה גם שכנראה בוועדות הכנסת יחריגו כל מיני דברים במשקאות ובחד פעמי, ואפילו ברב קו אני מאמין שתיהיה איזה החרגה.

בקיצור, אם נדבר אמיתי, ממש לא כזה גרוע. אלא מה, לא נוח לנציגים החרדים לא להיות חלק ממקבלי ההחלטות במדינה, וגם זה לא מי יודע מה נורא. אין מצוה בתורה ואפילו לא מדרבנן, לצעוק נגד כל מי שלא באופוזיציה איתך ביחד,
ואפשר ליישב קצת את נוהג הצעקות, מצד ה'מנהג' שידוע שמנהג ישראל תורה היא, ונהוג לצעוק על כל מי שלא יושב איתך באותו אופוזיציה/קואליציה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture