צילום: פלאש 90

השבוע הראשון לחיסון השלישי: קרוב ל-300 אלף איש כבר חוסנו

לאחר הכרזת ראש הממשלה בנט על מתן חיסון שלישי לבני ה-60 ומעלה, ההיענות רושמת מספרים גבוהים: כ-288 אלף איש, מתוכם 72 אלף שחוסנו היום • שר הבריאות: "סגר הוא לא גזירת גורל, הוא המוצא האחרון. אנחנו עושים את כל המאמצים להימנע ממנו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

השבוע הראשון לחיסון השלישי רושם הצלחה: קרוב ל290 אלף איש מעל גי 60 חוסנו השבוע במנה השלישית, כאשר72 אלף מתוכם – חוסנו היום. החשש במשרד הבריאות הוא כי בעקבות הביקוש הגובה, בחלק מהמרפאות עלול להיווצר מחסור במנות החיסון של חברת 'פייזר'.

גורם בכיר במשרד הבריאות אומר הערב ל'חדשות 12' כי ייתכן שכבר בשבוע הבא נתחיל לדון בהרחבת האוכלוסייה שמקבלת מנה שלישית של החיסון, ולא רק בעוד שבועיים או שלושה או יותר. שלושת הקבוצות שיבחנו אם לאפשר גם להן לקבל מנה שלישית: צוותים רפואיים, חולים כרוניים בכל גיל, ומבוגרים מעל 50.

לאחר ההחלטות החדשות שהתקבלו אמש בקבינט הקורונה, התבטא היום (רביעי) שר הבריאות ניצן הורוביץ אודות המגבלות החדשות ודרישות מומחי משרדו לנקיטת צעדים לעצירת התחלואה.

"המטרה שלנו היא להימנע מסגר. לא נכון ולא צריך להזכיר את המונח הזה בכזו קלות. סגר הוא המוצא האחרון", אמר הורוביץ, עת ליווה את הוריו לקבלת החיסון השלישי. "עוד אפשר להימנע מסגר אם הציבור יתחסן מהר ונקפיד על ההנחיות שהתקבלו בקבינט. אנחנו עושים את כל זה כדי לבלום את מקדם ההדבקה ולאפשר זמן ארוך יותר להשלים את החיסונים. אם נצליח, נימנע מהגבלות. אני ומשרד הבריאות נעשה הכל כדי להימנע מסגר. עברנו שלושה כאלה בשנה וחצי האחרונות, ואנחנו לא רוצים שוב".

"ההחלטה על חיסונים במועד הזה חיונית כדי להימנע מצעדים והגבלות קשות על המשק. החיסונים והמסכות, הבידודים וההקפדה בנתב"ג – אלה הדברים שיכולים למנוע הגבלות חמורות יותר. החלטנו על מספר צעדים נוספים בקבינט הקורונה. המטרה שלנו היא להימנע מסגר. לא נכון ולא צריך להזכיר את המונח הזה בצורה כל כך פשוטה וקלה".

ניצן הורוביץ. צילום: פלאש 90

"אנחנו מתנהלים בשיקול דעת ולא מייצרים פאניקה והיסטריה, לא עובדים בשלוף. עוד אפשר להימנע מסגר. רק אם הציבור יתחסן מהר ונקפיד על ההנחיות שהתקבלו אתמול בקבינט. את פגישות העבודה אפשר להעביר לזום, אם ניזהר וננהג בצורה אחראית, אז נוכל לעשות את זה. יש כאן באמת מאמץ משותף לנקוט באמצעי זהירות ולשמוע למשרד הבריאות. אתם רואים את המספרים והמגמה. צריך לעשות הכל כדי להימנע מהגבלות חמורות יותר", כך שר הבריאות.

הדיון בקבינט הקורונה נמשך אתמול ארבע שעות, ובסופו החליטו חברי הקבינט כי החל מיום ראשון הקרוב יהיה תקף התו הירוק לכל סוג האירועים גם אם מספר המשתתפים נמוך מ-100, ובספירה יכללו גם ילדים מתחת גיל 12.

מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות כי אומתו לנגיף 3,313 איש ואשה מתוך 98,663 בדיקות, ובכך מתייצב שיעור החיוביים על שיעור החיוביים על 3.36%. בבתי החולים מאושפזים 449 חולים, 229 מתוכם – במצב קשה. מקדם ההדבקה עומד על 1.34.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture