Olivier Fitoussi/Flash90

המסמך הסודי חושף: בנט הנחה לתזמן סגר בחגי תשרי "כדי לצמצם נזקים"

למרות שדעת כל המומחים היא שככל המתחילים את הסגר בשלב יותר מוקדם של התפשטות המגפה, כך הוא יהיה אפקטיבי ויעיל יותר, נראה שחופשות הציבור הכללי חשובות מהחגים היהודים. רה"מ ציין במסמך שצעד זה נועד לצמצם נזקים גם בחינוך

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מסמך סודי של קבינט הקורונה שפורסם הערב (ראשון) ב'כאן חדשות' מעלה כי ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה להיערך לסגר רביעי בחגי תשרי, זאת למרות שדעת כל המומחים היא שככל המתחילים את הסגר בשלב יותר מוקדם של התפשטות המגפה, כך הוא יהיה אפקטיבי ויעיל יותר, אך נראה שחופשות הציבור החילוני בישראל חשובות מהחגים היהודים.

במסמך שפרסם העיתונאי מיכאל שמש לא הוסתרה כוונת ראש הממשלה לפגוע במכוון בחגי ישראל כדי לא לפגוע תחומים הגשמיים של המדינה. כך נכתב: "ראש הממשלה ציין את המאמצים העיקריים בהם אנו מתמקדים. במידה וכל אלה לא יעזרו, נידרש להגבלות חמורות יותר, לרבות סגר, שאותו נתזמן קרוב לוודאי לתקופת החגים כדי לצמצם נזקים (כולל מערכת החינוך)".

חלק ניכר משרי הממשלה מתנגדים בתוקף לאפשרות של סגר. מוקדם יותר היום דיווחנו כי שרים בממשלה הביעו היום התנגדות במהלך ישיבת הממשלה לעצם השימוש במילה סגר כחלק מהמלחמה בהתפשטות בנגיף הקורונה. השר אלעזר שטרן אמר: "אנחנו צריכים לעקור את המילה הזו "סגר" מתוכנו. אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום".

השרה יפעת שאשא ביטון הצטרפה: "מעבר לעובדה שאנחנו צריכים להסיר את נושא הסגר מסדר היום, עצם זה שאנחנו מדברים עלזה, אנחנו מקבעים מציאות בשטח. יש ביטולים ואנשים נמצאים בחרדה קיומית על הפרנסה שלהם. ראינו גרפים – לא משנה אם מדינות עשו סגר או לא עשו סגר, או עשו סגר חלקי – הגרף של התחלואה נראה אותו דבר", טענה.

ב'איגוד חצרות הקודש' – 'ועד הקהילות' אומרים הערב ל'חדשות JDN' כי ככל שהולכים ומתקרבים ימי חודש אלול ואיתם עמם חגי ומועדי ישראל, אנו עדים למהלך המדאיג כי למרות שהיה את כל הסיבות המקצועיות לבצע סגר עקב התפשטות נגיף הקורונה כבר לפני חודש, התנהלה ממשלת בנט- לפיד בגרירת רגליים וחוסר אחריות משווע כשכעת כבר ברור לכולם כי מטרתם היתה לגרור את הסגר לזמן חגי ומועדי ישראל, 'חופשת יולי אוגוסט' חשובה להם יותר מתפילות ומעמדים בימים הנוראיים.

בארגון שפעל לארגן הפגנות בסגרים הקודמים על הציבור החרדי מכריזים כי הם מתכוונים לקיים מאבק נגד ההחלטה. "הציבור החרדי ינהל מלחמת חורמה בכל האפשרויות העומדות לרשותו על מנת לגרום שאפשרות סגר בחגים לא תהיה רלוונטית", מסרו.

יו"ר 'איגוד חצרות הקודש' הרב שמעון בלוי אמר ל'חדשותJDN' כי במשרדי האיגוד כבר מעלים אפשרויות שונות למאבק עיקש ונחוש וקורא לציבור להתארגן כרגיל לחודש החגים בצל רבותיהם. "לא ניתן לתחלואה חילונית ולחוסר מענה לפגוע בקודשי חיינו. איגוד חצרות הקודש פונה לציבור הרחב להיות קשובים ומוכנים להנחיות אשר יצאו מטעמנו לקראת חודש החגים כפי ההתפתחויות. כולנו תפילה ותקווה שלא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים וחסידיהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture