פלאש 90

הרמטכ"ל: "צה"ל פועל בדרכים מגוונות כדי לצמצם את השפעת איראן במזה"ת"

"התקדמות תכנית הגרעין האיראנית הובילה את צה"ל להאיץ את תוכניותיו המבצעיות", אומר הרמטכ"ל שמסביר כי התקציב מיועד לכך • חלקו של תקציב הביטחון מהתוצר ומתקציב המדינה יורד בעקביות, ובצה"ל מסבירים מדוע זה שווה כלכלית

תקציב הביטחון לשנים 2022-2021 צפוי לעמוד על כ-58 מיליארד ש"ח בשנה, כולל תוספות שיתקבלו במהלך השנה. ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי אמר היום (רביעי) בהתייחסות לכך, כי "התקדמות תכנית הגרעין האיראנית הובילה את צה״ל להאיץ את תוכניותיו המבצעיות ותקציב הביטחון שאושר לאחרונה מיועד לכך".

הרמטכ"ל הוסיף כי "צה"ל פועל באופן שיטתי ובדרכים מגוונות כדי לצמצם את השפעתה של איראן במזרח התיכון". תקציב הביטחון, כך מסבירים בצה"ל היום, יסייע בפעילות הצבאית מול איראן.

כוכבי המשיך כי "עם סיום מבצע 'שומר החומות', צה"ל נערך, במאמץ מרוכז, לאפשרות של מבצע נוסף בעזה. אנחנו לא מקבלים, ולא נקבל הפרת ריבונות, לא משנה מי עומד מאחוריה, וחמאס היא האחראית לכל מה שיקרה ברצועה".

יצוין כי באופן כללי, חלקו של תקציב הביטחון מהתוצר ומתקציב המדינה יורד בעקביות. במקביל, צה"ל תורם למשק. לדוגמה, הגנת צה"ל על מרחב המים הכלכליים של מדינת ישראל אפשרה להגדיל את הפקת האנרגיה המקומית ולהעניק עצמאות אנרגטית למשק.

בנוסף, מערכת כיפת ברזל חסכה 500 מיליון ש"ח במבצע "שומר החומות" ו-300 מיליון ש"ח במבצע "צוק איתן" בעבור פיצויים על פגיעה ברכוש מקופת המדינה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו