David Cohen/Flash90

ההרוגים בתאונה הקטלנית בין רכב לאוטובוס בגליל: אם ושלושת ילדיה

הותר לפרסום כי ההרוגים בתאונה הקטלנית הם נוסעי הרכב הפרטי, אם בת 35, ושלושת ילדיה - נער בן 15, ושני ילדים בני 12 ו-5. עוד דווח כי הרוג נוסף הוא נהג האוטובוס שהתהפך, בן 45 שנלכד מתחתיו וחולץ ללא רוח חיים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שעות לאחר התאונה הקטלנית שהתרחשה מוקדם יותר הערב (רביעי) בהתנגשות בין אוטובוס להסעת ילדים למונית בכביש 89, סמוך לחורפיש שבגליל הותר לפרסום כי ההרוגים הם נוסעי הרכב הפרטי, אם בת 35, ושלושת ילדיה – נער בן 15, ושני ילדים בני 12 ו-5.

עוד דווח כי הרוג נוסף הוא נהג האוטובוס שהתהפך, בן 45 שנלכד מתחתיו וחולץ ללא רוח חיים. שישה בני אדם נפצעו באורח קשה בתאונה, בהם נהג הרכב ושניים מנוסעי האוטובוס. הם פונו במסוק לבתי החולים רמב"ם בחיפה וזיו בצפת. בסך הכל פונו על ידי צוותי מד"א 53 פצועים, לבתי החולים רמב"ם, זיו והמרכז הרפואי לגליל בנהריה. כביש 89 נחסם לתנועה בשני הכיוונים.

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר לסיכום האירוע כי הובאו 33 פצועים מתאונת הדרכים בכביש 89, בגילאי 18-8, רובם במצב קל. חמישה מהפצועים הועברו לאישפוז, ארבעה מתוכם מאושפזים בכירורגית ילדים: נערה בת 16 ושלושה ילדים בני 10 (שתי בנות ובן). במחלקה כירורגית ב' מאושפז צעיר בן 18. מצבם של הפצועים שאושפזו מוגדר קל עד בינוני.

עוד נמסר מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה "יצוין כי בעקבות התאונה הופעל במרכז הרפואי אירוע רב נפגעים (אר"ן), בו השתתפו כ-600 עובדים מכלל הסקטורים, מחציתם הוקפצו מהבתים".

כזכור, חמישה בני אדם נהרגו ו-35 נפצעו אחר הצהריים (רביעי) בהתנגשות בין אוטובוס להסעת ילדים למונית בכביש 89, סמוך לחורפיש שבגליל. ממד"א נמסר כי ארבעת ההרוגים נלכדו במונית וחמישה מהפצועים במצב בינוני-קשה. בין ההרוגים: אישה בת 35, שני נערים בני 15 ו-12 וילדה בת 5. שלושה פצועים נוספים במצב קשה – בהם נהג הרכב ושניים מנוסעי האוטובוס. כ-30 פצועים במצב קל מהאוטובוס פונו לבתי החולים בניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א.

מסוק מד"א ושני מסוקים של חיל האוויר הוקפצו לזירה וצפויים לסייע במלאכת פינוי הפצועים. כתוצאה מהתאונה הקשה, נחסם לתנועה כביש 89 סמוך לחורפיש בשני הכיוונים. שוטרים שהגיעו למקום מכוונים את התנועה באזור ומפנים נהגים לדרכים חלופיות. הנסיבות שהובילו לתאונה הקשה טרם ברורות.

מארגון מד"א נמסר כי בשעה 17:10 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על תאונת דרכים בין אוטובוס לרכב פרטי בכביש 89 ביציאה מחורפיש. מדובר בתאונה בין אוטובוס שהסיע כ-40 נוסעים ורכב פרטי. חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותם של 5 פצועים, בהם גבר מהאוטובוס ו- 4 מנוסעי הרכב (אישה כבת 35, נער כבן 15, נער כבן 12 וילדה כבת 5) ומפנים לבי"ח 35 פצועים, בהם 3 קשה במסוקים לבי"ח רמב"ם ו-32 קל למרכז הרפואי לגליל בנהריה ולבית החולים זיו.

אושרי אליהו ראש סניף איחוד הצלה במעלות שפינה את הנפגעים מסר: "מדובר בתאונה עם מעורבות אוטובוס שהתהפך על צדו, רכב מסחרי, ורכב פרטי. בסיוע חובשים נוספים וצוות אמבולנס של איחוד הצלה הענקנו בזירה סיוע ל-30 נפגעים בהכרה, במצב בינוני וקל. כמו כן למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה מנוסעי הרכב, גברת כבת 35, נער כבן 15, נער בן 12 וילדה כבת 5".

בתנועת בני עקיבא עדכנו: "אוטובוס שהסיע חניכים בחזרה לביתם ממסע סוכות נפגע והתהפך בתאונת הדרכים בכביש 89. החניכים שנפגעו פונו לבתי החולים זיו בצפת והמרכז הרפואי לגליל בנהריה. ראשי התנועה נמצאים בשטח ובדרכם לבתי החולים".

17 מהילדים בתאונה הקטלנית זה עתה מהישוב מבוא דותן שבצפון השומרון. הילדים היו בדרכם חזרה ממסע של בני עקיבא עם ילדים נוספים מהישוב הסמוך חריש. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קיים שיחה עם צוות החירום של המועצה, אגף הביטחון, האגף לשירותים חברתיים. צוות החירום והחוסן היישובי במבוא דותן ויו"ר היישוב. "המועצה ערוכה לסייע למשפחות ולתת את המעטפת הנדרשת בכל הכוחות שלה", אמר דגן – והוסיף: "צוות חירום של המועצה והיישוב נמצאים בקשר בקשר רציף עם כל הגורמים הרלוונטיים, מטפלים ומנהלים את האירוע. כל הילדים פונו וכל ההורים עודכנו".

מהמשטרה נמסר: "במשטרת ישראל התקבל בשעות הערב דיווח על תאונה בין אוטובוס לבין רכב פרטי (מונית) וככל הנראה רכב נוסף. כתוצאה מהתאונה, נהרגו חמישה בני אדם ו45 נפצעו בינהם 3 קשה ו-3 בינוני. אחד מנוסעי האוטובוס לכוד כרגע מתחתיו ומבצעים פעולות לחילוצו. כביש 89 נחסם לתנועה משני הכיוונים בין סאסא לחורפיש. כוחות משטרה רבים בזירה מסייעים בחילוץ יחד עם כוללת כיבוי. בוחני תנועה הגיעו לזירה והחלו בחקירת התאונה. עדיין לא ברור בשלב זה מה גרם לתאונה".

דובר משטרת ישראל אלי לוי אומר בריאיון ב'חדשות 12': "המשטרה נמצאת בזירה עם כוחות גדולים כדי לפנות כמה שיותר פצועים מהזירה אל בתי החולים, גם באופן אווירי. אנו מפנים את הפצועים לבתי החולים בגליל, זיו בצפת ולבית החולים בנהריה. הזמן הזה קריטי. נסיבות התאונה נחקרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture