אילוסטרציה. Hadas Parush/Flash90

רוכב אופנוע נפצע בינוני עד קשה סמוך לביתר עילית; 77 נהרגו מתחילת השנה

מספר שיא בשנים האחרונות של רוכבי אופנוע שנהרגו בתאונות בכבישי הארץ • איזו עיר הכי מסוכנת לרוכבי אופנוע והעיר החרדית שנכנסה לעשירייה הראשונה • כל הנתונים שאספו בעמותת אור ירוק על פי נתוני הלמ"ס

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כוחות החירום הוזעקו הלילה (בין שני לשלישי) סמוך לחצות בעקבות דיווח על רוכב אופנוע בן 26 שנפצע בינוני עד קשה בתאונה בכביש 375 סמוך לביתר עילית, הכוחות העניקו סיוע ראשוני לרוכב ופינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא במצב בינוני עד קשה, מעורפל הכרה, עם חבלות בגפיים.

במד"א עדכנו כי בשעה 00:03 התקבל דיווח במוקד על רוכב אופנוע שהחליק בכביש 375 עוקף חוסאן לכיוון בית"ר עילית. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק, גבר כבן 26 במצב בינוני עד קשה, מעורפל הכרה, עם חבלות בגפיים.

בתוך כך, הבוקר התפרסם ב'ווינט' כי 77 רוכבי אופנוע נהרגו בתאונות בכבישי הארץ מתחילת השנה, מדובר במספר שיא בשנים האחרונות. בעמותת אור ירוק אספו את נתוני הלמ"ס לשנים 2020-2016 ובדקו איזו עיר הכי מסוכנת לרוכבי אופנוע לפי שיעור הרוכבים הנפגעים (פצועים והרוגים) מסך כלל הנפגעים באותה העיר.

במדד זה העיר הכי מסוכנת היא גבעתיים שבה 28.4% מסך הנפגעים רכבו על אופנוע. אחריה ערים נוספות בגוש דן: רמת גן שבה 24.4% מהנפגעים רכבו על אופנוע ותל אביב עם שיעור דומה. בהמשך הרשימה נמצאת אילת, שבה 20.6% מהנפגעים רכבו על אופנוע בשנים אלה, ואחריה שוב מרכז הארץ: חולון (16.4%), ופתח תקווה ובני ברק (15.1%).

מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים 306 בני אדם, יותר מאשר בשנת 2020 כולה. 77 מההרוגים היו אופנוענים, לעומת 59 רוכבי אופנוע בתקופה המקבילה אשתקד – שהייתה שנת קורונה ובה חלו גם סגרים והגבלות.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, אמר כי "המדד שיצרנו מדרג את הערים הבטוחות והמסוכנות לרוכבי האופנועים והקטנועים. בערים בגוש דן יש ריבוי של רוכבים ולכן על ראשי הערים מוטלת האחריות לפעול לצמצום הרוכבים שנפגעים בתאונות דרכים. יש לסמן את נקודות התורפה ולטפל בהן באופן כזה שייטיב עם בטיחות הרוכבים".

לדבריו, "שבוע הבטיחות בדרכים הציב בפני הממשלה תמונת מצב קודרת ועגומה כאשר אוכלוסייה אחת בולטת לרעה בהיפגעות הגבוהה שלה ואלו רוכבי האופנועים והקטנועים. במשך שנים המדינה הפקירה את הרוכבים והתוצאה היא עלייה חדה ורצופה במספר הרוכבים ההרוגים מתאונות דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכין תוכנית לצמצום הקטל בקרב הרוכבים".

קיטה הוסיף כי "יש להחזיר את הכסף שנלקח מפרויקט התקנת פסי ההגנה במעקות הבטיחות ולהשקיע אותו לא רק בכבישים חדשים אלא גם בכבישים הישנים שבם נהרגים רוכבים רבים. יש להגביר את המודעות בקרב הרוכבים לרכיבה בטוחה ועידוד התקנת מערכות בטיחות בכלי הרכב הדו גלגליים. שילוב של הסברה וחינוך, שיפור התשתיות ושיפור מיומנויות הנהיגה יובלו לצמצום היפגעותם של הרוכבים ויצילו חיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture