Yonatan Sindel/Flash90

נחתמה "עסקת החבילה": שכר המינימום יעלה ל6,000 ותוספת יום חופש

השכר במגזר הציבורי יוקפא בשנה הבאה, שכר המינימום יעלה ב-5 פעימות עד ל-6,000 שקל בשנת 2026 ועובדים יקבלו מינימום של 13 ימי חופש במקום 12. רגע לפני אישור התקציב, האוצר, ארגוני המעסיקים וההסתדרות חתמו על ההסכמות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר האוצר, נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות, יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל ונשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, סיכמו על "עסקת חבילה" במשק במסגרתה שכר המינימום יעלה לרמה של 6,000 שקלים בהדרגה, דבר שיסייע לצמצום פערים וחיזוק מעמדם של העובדים המשתכרים ברמות הנמוכות, קידום גמישות ניהולית במגזר הפרטי והציבורי ומתן ודאות ביחסי העבודה במשק – דחיית הסכם המסגרת במגזר הציבורי ל-2023.

לפי הודעת משרד האוצר, הצדדים סיכמו על העלאת שכר המינימום לעובדים שמשתכרים שכר מינימום תוך התחשבות במצב שוק העבודה והאילוצים התקציבים ולכן שכר המינימום יעלה בצורה מדורגת ואחראית, תוך דגש על צמצום פערים וחיזוק מעמדם של העובדים המשתכרים ברמות הנמוכות

כך, גובה שכר המינימום באפריל 2022 יעלה ל5,400 שקלים, באפריל 2023 ל5,500 שקלים, באפריל 2024 ל5,700 שקלים, באפריל 2025 ל5,800 שקלים ובדצמבר 2025 יעלה שכר המינימום ל6,000 שקלים.

כמו כן העסקה תכלול קידום תיקוני חקיקה שמטרתם יצירת גמישות בשוק העבודה ויצירת איזון בית עבודה. כמקובל במרבית מדינות ה-OECD, הצדדים סיכמו על מעבר לחישוב שעות נוספות מחישוב על בסיס יומי לחישוב על בסיס חודשי, תוך החרגה של אוכלוסיות מוחלשות. השינוי יאפשר לעובדים ולמעסיקים לנהל את זמני העבודה בצורה יותר יעילה ומותאמת לצרכי העובד והמעסיק ותאפשר לעובדים יכולת לאזן בין שעות העבודה לשעות הפנאי. הסדרי החקיקה כיום מתבססים על חקיקה משנות ה-50 והסיכום יביא לעדכון הסדרי החקיקה לאתגרים של שוק העבודה המודרני.

בנוסף יבוצע תיקון בחוק חופשה שנתית, כאשר עובדים במדרגה הנמוכה יקבלו יום חופש נוסף, סה"כ 13 ימים במקום 12 הקיימים כיום. בכוונת האוצר לקדם צעדי חקיקה בקרוב בכדי לעגן סיכום זה בתיאום משרד הכלכלה.

עסקת החבילה כוללת מרכיבים שמשפרים את גמישות ההעסקה במגזר הציבורי ותורמים להעלאת הפריון: הצדדים סיכמו המשך עבודה במגזר הציבורי בהתאם לעקרונות של הסכמים שנחתמו בתקופת הקורונה ואפשרו גמישות העסקה וכלים להנהלות להתמודד עם השלכות המשבר, לשם הפחתת הסיכון הבריאותי לעובדים ולציבור ולאור הצורך במתן השירות הנדרש לציבור. מדובר בהסכם חדשני שנחתם בין ההסתדרות הכללית והממונה על השכר בתחילת משבר הקורונה ויצר כלים ניהוליים חדשים תוך מתן איזון בין צרכי העובדים והמעסיקים.

סיכום נוסף הוא הסדרת נושא העבודה מרחוק של עובדי המגזר הציבורי – מדובר בהסכם חדשני שמסדיר את היחסים בין העובד למעסיק בעבודה מהבית תוך שמירה על זכויותיהם ורווחתם של העובדים. ההסכם נועד לשפר את האיזון בין בית לפנאי ואת הפריון.

כדי לאפשר למשק להתאושש מהשלכות משבר הקורונה ולאפשר לממשלה מרחב עבודה, הצדדים סיכמו על שמירת שקט תעשייתי בשנת 2022, כאשר נושאים במחלוקת ייפתרו במסגרת ייעודית לפתרון בעיות. הצדדים רואים חשיבות בקידום המגזר הציבורי ומערכת יחסי העבודה לטובת יצירת שיח מקצועי ואיכותי שיביא להתאמת השירות הציבורי לאתגרים של עולם העבודה המודרני והאתגרים שהביא משבר הקורונה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פשוט בדיחה, בעוד 4 שנים הכל יתייקר לנו ב5-15% והעיקר שנותנים עוד 100 ש"ח פעם בשנה.

אני מתחיל לאהוב את הממשלה הזאת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture