Patrick Gruban

שגרירת ארה"ב באו"ם: "לא יכולה לחשוף את הדיונים עם הסעודים, אני אופטימית"

השגרירה תומאס גרינפילד המבקרת בישראל התראיינה לראשונה לעיתונאי ישראל והצהירה: "אתם לא צריכים לדאוג שאין לכם את הגב האמריקאי". על הנושא האיראני: "שומרים את כל האפשרויות על השולחן, הדיפלומטיה לא תימשך לנצח"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס גרינפילד, שחתמה היום (רביעי) את ביקורה הראשון בישראל אמרה בריאיון ל'ווינט' ו'ידיעות אחרונות' כי היא אופטימית בנוגע להצטרפותן של מדינות נוספות ל"הסכמי אברהם", וחזרה על עמדת הממשל האמריקאי – שלא יאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. היא הדגישה שממשל ביידן סבור כי דיפלומטיה היא הדרך הטובה ביותר, "אבל אנחנו לא מוכנים לעשות את זה לנצח".

השגרירה התייחסה בראיון עם איתמר אייכנר למגעים עם סעודיה בנוגע לכינון יחסים עם ישראל ואמרה כי "אני לא יכולה לחשוף את הדיונים עם הסעודים, אבל אני יכולה להגיד שאנחנו מחויבים לעבוד עם מדינת ישראל ועם מדינות נוספות באזור כדי לקדם הסכמים חדשים עם ממשלת ישראל. הסכמי אברהם סיפקו מידה של ביטחון לאזור כולו. זה מספק יתרונות לשני הצדדים ואנו נשמח לראות מדינות נוספות חותמות על ההסכמים".

לינדה תומאס הוסיפה כי היא עובדת עם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן על צירופן של מדינות נוספות להסכמי אברהם. "אנחנו נמשיך לחפש הזדמנויות. השתתפתי בטקס השנה לחתימה על הסכמי אברהם שנערך על ידי השגרירות הישראלית בניו יורק ואנחנו נמשיך להשתתף בחיזוק ההסכמים שכבר יצאו לפועל ולעבוד למען הסכמים חדשים", היא אמרה.

השגרירה התייחסה לחשש בישראל לקראת התחדשות שיחות הגרעין עם איראן בווינה בעוד שבועיים, על רקע ההצהרות הלוחמניות מצדה של טהרן. "לא התרככנו בנושא איראן", הצהירה תומאס גרינפילד. "אנחנו רוצים לדון איתם, אנחנו רוצים למצוא את המכניזם בצורה דיפלומטית, כדי להביא את האיראנים לחזור אל ה-JCPOA (הסכם הגרעין מול המעצמות). הבהרנו שוב ושוב שאנחנו לא נסכים שהאיראנים יקבלו גישה לנשק גרעיני".

לדבריה, "אנחנו חושבים שדיפלומטיה היא הדרך הטובה ביותר, אנחנו לא מצטערים על הדיונים מול האיראנים. אנחנו יודעים שזה מפגש קשה, אנחנו יודעים שהם מסכנים את הביטחון ברחבי האזור, כל אלו בעיות שאנחנו נמשיך לדון בהן עם האזור כולו, איך לגשת לנושא בכך שנבטיח ביטחון לכל תושבי האזור".

על השאלה מה יקרה אם השיחות בווינה ייכשלו, היא השיבה כי "אנחנו לא רוצים עוד מלחמה במזרח התיכון ואני לא חושבת שהאיראנים או הישראלים גם מעוניינים בה, אבל אנחנו שומרים על כל האפשרויות על השולחן בנוגע לפעולות שלנו. נמשיך לנסות לדבר עם האיראנים במישור הדיפלומטי אבל אנחנו לא מוכנים לעשות את זה לנצח".

בנושא הפלסטיני, אמרה השגרירה: "הבהרנו את זה, והנשיא ביידן עקבי בהשקפתו שפתרון שתי המדינות הוא הפתרון הטוב ביותר לשני הצדדים, שיאפשר מידה שווה של ביטחון ושגשוג ותקווה הן לפלסטינים והן לעם הישראלי. גם הבענו את דאגתנו מול אלימות המתנחלים, הבענו אותה בצורה פומבית גם בדיונים שלי פה ואנחנו מעודדים את שני הצדדים לא לנקוט שום פעולות שיאיימו על המשך הדרך להשגת פתרון שתי המדינות".

לקראת פגישתה ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמרה השגרירה כי "אנחנו עדיין מחויבים לפתרון שתי המדינות, אנחנו רוצים לראות שלום. ארה"ב מחויבת לספק סיוע לעם הפלסטיני. אנחנו ממשיכים להיות הספק ההומניטרי המרכזי באזור הזה ואנחנו נמשיך לעבוד בלהבטיח שהעם הפלסטיני יקבל את כל התמיכה ההומניטרית שמגיעה לו". על הפתיחה המחודשת של הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים אמרה: "נמשיך לעסוק בנושא עם הפלסטינים".

עוד נשאלה האם לישראלים, שחשים יותר ויותר מבודדים בזירה הבינלאומית, עדיין יש את תמיכת ארה"ב. "הבהרתי בצורה ברורה את תמיכתי, את תמיכת הממשל בישראל. אז אתם לא צריכים לדאוג שאין לכם את הגב האמריקני באו"ם". על השאלה האם ארה"ב תטיל וטו על החלטה לגנות את ישראל בנוגע לבנייה בהתנחלויות במועצת הביטחון, אם תהיה כזו, השיבה: "נשתמש בזה כשנראה שהדבר הכרחי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture