Olivier Fitoussi/Flash90

פרופ' אש מתריע: "זה הווריאנט הכי מדאיג עד כה – הוא יותר מדבק"

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס הבוקר לווריאנט החדש של נגיף הקורונה "אומיקרון" ואמר כי מדובר בזן שמתפשט הרבה יותר מהר ממה שהכרנו עד כה. לדבריו, "הצעדים מדודים אבל אנחנו רוצים לפחות לעכב את הכניסה שלו לישראל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (ראשון) לווריאנט החדש של נגיף הקורונה "אומיקרון". "אין פה היסטריה, יש פה דאגה. זה הווריאנט הכי מדאיג שהיה עד כה וחשוב לעשות צעדים. הצעדים מדודים אבל אנחנו רוצים לפחות לעכב את הכניסה שלו לישראל", אמר.

בראיון שהעניק הבוקר ב-103FM הוסיף פרופ' אש ואמר כי "אנחנו יודעים שהוא יותר מדבק, הוא מתפשט מהר בדרום אפריקה. אנחנו יודעים שיש שינויים גדולים, יש כמה מוטציות שחשודות שיעקפו את החיסון – אין לזה הוכחה אבל זה חשש סביר. זה צעדים שנועדו למנוע את הגעתו לכאן".

על יעילות החיסון מול הווריאנט החדש אמר פרופ' אש: "אולי עוד השבוע נדע משהו ראשוני מבדיקות שיעשו בדרום אפריקה. באופן יותר בטוח? אני חושב שזה ייקח שבועיים. גם אם נסתכל על הדלתא, עשרה אחוזים מההדבקות הם במחוסנים. החיסון לא יעיל ב100 אחוז, צריך לראות האם ההגנה של החיסון הרבה יותר נמוכה ולזה צריך יותר זמן".

על החזרת איכוני השב"כ, אמר כי "אנחנו רוצים לעשות אותם על מקרים בודדים החשודים לווריאנט, נעשה את כל המאמץ כדי שהוא לא יתפשט פה בארץ. בהמשך, כל מקרה מאומת שיהיה חשוד יופעל עליו הכלי כדי לראות מי היו המגעים שלו כדי שגם אותם נוכל לאתר. כרגע יש איכון על שבעה ישראלים. צריך להדגיש שזה תוך שמירה מקסימלית על הפרטיות".

כשנשאל האם אנחנו בדרך לחיסון הרביעי, השיב פרופ' אש: "אם באמת יוכח שהווריאנט הזה עוקף את החיסון אז התשובה היא כן. יצטרכו לפתח חיסון חדש שמותאם לווריאנט הזה וזה ייקח כמה חודשים. שבועיים כדי לדעת אם זה עוקף או לא אבל פיתוח חיסון חדש ייקח כמה חודשים. למודרנה יש כבר פיתוח לווריאנט אחר ויכול להיות שזה יתאים לווריאנט הזה".

"אנחנו באמת צריכים לעשות מאמצים יותר גדולים כדי שיגיעו יותר ילדים להתחסן. יש לנו את ווריאנט הדלתא פה שמדבק מאוד, הייתה לנו עליה במקדם ההדבקה, וחשוב לעצור את זה. לגבי הווריאנט החדש, קרוב לוודאי שיש הגנה חלקית של החיסון הזה כך שהיא תמנע גם חלק מההדבקות ובוודאי תחלואה קשה. ההערכה שלנו היא כזו, גם העדויות מחו"ל שזה גורם פחות למחלה קשה, זה משהו ראשוני ולכן כדאי להתחסן", הוסיף.

לדבריו, מלאי החיסונים בארץ ברמה טובה. על האסטרטגיה העולמית אמר: "אני לא חושב שיש פה רק בעיה של מלאי. אין ספק שיש מדינות שמתחסנות פחות, אני לא בטוח שזה רק בגלל מלאי. אני לא בטוח שזו הבעיה, יש הרבה מאוד תרומות למדינות העולם השלישי, הבעיה היא היענות לחיסונים".

"בדרום אפריקה אחוז המתחסנים נמוך, זה לא בהכרח בגלל מלאי. אני לא בטוח שזה בגלל שאין חיסונים או שהם לא רוצים להתחסן. אין ספק שהעולם צריך להירתם שתהיה הנגשה של החיסונים לכל מקום. לא נצא עד שכל העולם יתחסן. ארגון הבריאות העולמי פועל מאוד לכיוון הזה, השאלה של מדינה שצריכה לחסן חיסון שלישי כי יש שם התפרצות כמו אירופה – ברגע שיש התפרצות צריך לדכא אותה, דעיכת החיסון מביאה את המדינות למצב של לא מחוסנים, זה אותו דבר כמו מדינות שלא התחסנו בכלל", סיכם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וואי וואי, אני כ"כ פוחד! פחד אש! אוי אוי אוי, מה יהיה? תרחמו עלי…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture