פיטורי מנכ"ל משרד החינוך ע"י שאשא-ביטון גורמים למתקפות הדדיות

Miriam Alster/Flash90

פיטורי מנכ"ל משרד החינוך ע"י שאשא-ביטון גורמים למתקפות הדדיות

לאחר הפיטורים המפתיעים, יגאל סלוביק משיב אש לשרת החינוך: "רצתה לנהל את המשרד כאילו אין קורונה בעולם". בישיבת סיעה טענה מנגד כי הפיטורים נעשו משיקול מקצועי בלבד, ומדובר ב-"השמצות שקריות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אמש (ראשון) הפתיעה שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, כשפיטרה את מנכ"ל משרדה תת-אלוף במילואים יגאל סלוביק, שמינתה אותו לתפקיד אך לפני חמישה חודשים. בין השניים שררה מחלוקות במשך מספר שבועות, שבסוף הובילו לפיטוריו הפתאומיים של סלוביק. לדבריו, גם אנשי לשכתו פוטרו באופן מיידי ובאמצע הלילה.

בצהריים סלוביק השיב לה אש, ואמר למקורביו כי שאשא ביטון "רצתה לנהל את משרד החינוך כאילו אין קורונה בעולם וכאילו שהיא אינה קשורה למערכת החינוך". לדבריו היא הפכה אותו "לאויב משרד החינוך". הוא הוסיף כי "בתחומים שבסמכות המנכ"ל ממש לא ניתנה לי יד חופשית לנהל את המשרד ועל זה היה ויכוח גדול. היא לא נתנה לי לעבוד, פנתה לבעלי התפקידים באופן ישיר, ביקשה נתונים ונתנה הנחיות והייתי צריך לשמוע את מה שהשרה ביקשה והנחתה. לעתים התעדכנתי מהפקידים".

הוא טען כאמור כי השרה פיטרה לא רק אותו, אלא גם את עובדי לשכתו. "מי שמפטרת עובדים מסורים, הורים לילדים שעזבו תפקידים אחרים והגיעו לעבוד בלשכת המנכ"ל מתוך אמונה בי ובמערכת החינוך, לא יכולה ללמד אותי מה זה ערכים ויחס לבני אדם. אני אדם של בני אדם. לפטר עובדים בלילה בטלפונים זה לא להיות בני אדם. מי שחוסם בלילה אימייל לעובדים ומנתק אותי ממערכות המשרד כאילו רצחתי לא יכול לבוא להטיף וללמד אותי מה זה ערכים. במקום לזמן למחרת את עובדי לשכתי באופן מכבד פוגעים בהם".

היום בישיבת סיעתה (תקווה חדשה) אחר הצהריים בכנסת, השרה טענה כי הפיטורים נעשו משיקול מקצועי בלבד: "לפעמים אנחנו נדרשים להחלטות קשות ואני קיבלתי החלטה. השיקולים היו מקצועיים, והרעשים בחוץ הם פייק מוחלט. אני רוצה לחזק את משרד החינוך שפועל להתמודד טוב יותר עם משבר הקורונה, בשיתוף מלא עם משרד הבריאות, משרד ראש הממשלה ופיקוד העורף".

שאשא-ביטון תקפה אותו ואמרה כי מופצות נגדה "השמצות שקריות" – וכי "התנהלותו מוכיחה כי אינו ראוי להיות איש אמון". לטענתה, "המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים שהצבתי למערכת החינוך". היא טענה עוד כי "אין כל קשר בין פיטוריו לנושא הקורונה. לזכותו יאמר כי תחום זה נוהל על ידו בצורה מיטבית, הוא ייצג את המשרד בדיונים השונים וניתן לו ולצוות המשרד גיבוי מלא מצדי. משרד החינוך מחויב ליישם את מלוא החלטות הממשלה וקבינט הקורונה באופן הנכון והמקצועי ביותר".

גורם בממשלה הגיב היום (שני) לפיטורים וטען כי בעוד העבודה מולו הייתה "מצוינת", השרה עצמה היוותה סוג של מכשול בתיאום הפעילות, ואף "בלמה" את קידום נושא החיסונים בבתי הספר. סלוביק רצה שהרשויות יובילו את חיסון הילדים, והשרה דרשה שזה ייעשה דרך בתי הספר. "בעבודה מולו הרגשנו מצוין. לא כל דבר שרצינו קיבלנו, אבל הוא היה בעד המעורבות של מערכת החינוך בכל התהליכים", אמר הגורם. "סגרנו דברים ואז בישיבת הממשלה פתאום היא התנגדה. אנחנו לא יודעים מה קרה שם. הרגשנו שהוא יותר בעניין החיסונים ושיתוף הפעולה עם משרד הבריאות והיא קצת בולמת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture