Photo by Pierre Terdjman / Flash90

כנסת; חברי האופוזיציה זעמו בדיון על מס השתייה המתוקה

מס השתייה המתוקה מצליח לעורר את זעמם של חברי האופוזיציה. "אם רוצים את טובת בריאות הציבור - לא מטילים מיסים. שינוי הרגלי צריכה מתחילים בחינוך". הח"כים האשימו ''מניפים פטיש על הציבור'' • וגם: הח"כית שעשתה לחיים!

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הבוקר (שלישי) התקיים דיון בוועדת הכספים בכנסת בראשות ח"כ אלכס קושניר (יש עתיד) סביב נושא המס על השתייה המתוקה. האופוזיציה דורשת לבטל את המס, בטענה כי הוא גורם לעליית מחירים – אך לא מעבר. "אם רוצים לשנות הרגלי צריכה ושהציבור יאכל דברים בריאים יותר – צריך להשקיע בחינוך. זו לא הדרך, הטלת מיסים לא יעזרו".

בדיון שהתקיים תחת הכותרת "צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין – מס על משקאות ממותקים", השתתפה בין היתר הח"כית קרן ברק (הליכוד), שהניפה כוס מיץ תפוזים ואמרה: "קודם כל, לחיים! אני מעדיפה לשתות מיץ מאשר לאכול את כל הלוקשים שמוכרים כאן, אז לחיים". לטענת ברק, הממשלה סתם מטילה מיסים. "קודם מטילים מיסים ואז מסמנים את המטרה. אם המטרה מלכתחילה הייתה לטובת בריאות הציבור, אז קודם כל מתחילים בחינוך".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) האשים בוועדה כי משרד האוצר מעונין להרוויח את הכסף מהמס ולא את בריאות הציבור: "מישהו הבטיח לאוצר 380 מיליון שקל ממס השתייה המתוקה ומכאן ואילך הכול באטימות, אין קשב ואין היגיון".

אשר הוסיף: "חבל שדווקא בדבר שכולם בעד אתם מתנהלים ככה, כולם רוצים להרגיל את הציבור לשנות הרגלי צריכה ולאכול דברים בריאים יותר. אבל לא זו הדרך, בחינוך אוכלוסייה לא עובדים באבחת חרב, זה לא ילך. צריך להפוך את המס לדיפרנציאלי, ללכת בהדרגה ולהטמיע את השינוי עם הזמן".

לסיום אמר ח"כ אשר: "המס נולד בחטא, המטרה איננה בריאות אלא הכסף, וזו הבעיה. תארו לכם גזבר עירייה שיבוא לראש העיר ויאמר לו 'הקופה בגירעון, בוא נגדיל קנסות חניה', הרי זה פשע. מס יכול לבוא אם הוא נולד מצורך אמיתי, לא משיקולים כלכליים. אבל זה מה שקורה כאן, מישהו התחייב למשרד האוצר על 380 מיליון שקל ומכאן ואילך הכול באטימות, אין קשב ואין היגיון, לכן כל הדיונים פה עקרים וחסרי תוחלת".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) תקף את אנשי משרד הבריאות: "איפה הייתם כל השנים הללו? במשך שנים השתייה המתוקה לא הייתה מסוכנת? כלום לא נעשה. נראה כי אתם סימנתם את המטרה ואתם לא קשובים לציבור. אני אומר פה באחריות אתם מסכנים את הציבור בצו הזה, ילדים ישתו פחות בגלל הדבר הזה!".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) טען כי המס הוא הנחתת פטיש על ראשו של הציבור: "שרוצים למסות את המיצים הטבעיים זה צריך להיות בתהליך. אי אפשר להשיט גזירה על הציבור עם פטיש של 5 קילו ללא מהלכים קודמים שעיקרם בהסברה לציבור". אזולאי דרש: "אני דרוש שהדבר יחזור לסימון ובעוד שנתיים יחזור לפה לדיון מחדש. התחושה שלי מכל הסיפור הזה היא שאיפה שיכלתם לפגוע פגעתם בלי להתחשב באף אוכלוסייה, מעניין אתכם רק הכסף".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture