מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, פרסם היום (שלישי) את דו"ח המבקר על גלי הקורונה האחרונים, הגל השלישי והרביעי.
בתקופת עריכת הדו"ח התקבלו 1,687 מכתבי תלונות בנושאי קורונה – ירידה של כ-36% לעומת תשעת חודשי הגל הראשון והגל השני, שבהם התקבלו 2,637 מכתבי תלונה שעסקו במשבר הקורונה.
הגוף שזה לתואר המפוקפק "בעל התלונות הרב ביותר" הוא המוסד לביטוח לאומי שקיבל 484 תלונות, ו-66.4% מהן נמצאו מוצדקות. משרד הבריאות אחריו ברשימה עם 246 תלונות ו-57.9% מהן נמצאו מוצדקות. משרד הפנים עם 149 תלונות, רשות המיסים עם 89 תלונות, משרד התחבורה עם 90 תלונות – ושירות התעסוקה סוגר את הרשימה עם 22 תלונות בלבד.
נתונים מענינים שמעלה הדו"ח, הוא כי מרבית התלונות על משרד הבריאות, 99, התקבלו בנושא החיסון, 64 בנושא הנחיות הבידוד ו- 64 על התו הירוק. נתון מעניין נוסף שעולה, הוא כי גברים מרבים יותר להתלונן: בנושא גמלאות, מרבית התלונות על השירות לציבור הגיעו מגברים (62%).
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיב על הדו"ח: "אופן ההתמודדות של מדינת ישראל עם משבר הקורונה משתקף היטב מבירור התלונות. הנציבות שימשה כתובת למתלוננים כמעט בכל מגעיהם עם הרשויות וחתרה בראש ובראשונה למתן סעד מהיר למתלוננים. מדיניות זו באה לידי ביטוי בכך ש-56.6% מהתלונות נמצאו מוצדקות או שעניינן בא על תיקונו בזמן הבירור. אנחנו זמינים לברור כל תלונה ואני קורא לגופים הממשלתיים להפיק לקחים מהסוגיות העולות בדוח ולתת מענה מהיר ומיטבי לפונים אליכם".