צילום: דוברות מד"א

דר רחוב נפטר מהיפותרמיה, שניים במצב קשה; היערכות לקראת הסופה "כרמל"

במהלך סוף השבוע הוזעקו כוחות החירום לטיפול בנפגעי היפותרמיה, בהם דר רחוב שנקבע מותו בתל אביב ושניים במצב קשה בירושלים וערד. כוחות החירום נערכים לסופה וקוראים לציבור להיות בקשר עם שכנים חולים וקשישים המתגוררים לבד

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

במהלך סוף השבוע הוזעקו כוחות החירום לטיפול בנפגעי היפותרמיה, בהם דר רחוב שנקבע מותו בתל אביב ושניים במצב קשה בירושלים וערד. אתמול (שישי) בשעות הצהריים התקבל דיווח על אישה כבת 87 מחוסרת הכרה עם סימני היפותרמיה בדירה בירושלים. חובשים העניקו לה במקום טיפול רפואי ופינו אותה לבי"ח שערי צדק בעיר כשהיא מורדמת ומונשמת.

פראמדיקית מד"א רחל קונן סיפרה: "כשהגענו לדירה חברנו לכוחות הכיבוי והמשטרה ומצאנו את האישה שוכבת בהכרה מעורפלת על הריצפה הקרה. סיפרו לנו שהיא בכל יום מדברת עם מכרה על מנת לוודא שהיא בסדר והיום היא לא יצרה קשר ודאגו לה. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל חימום, נוזלים ומתן סיוע בנשימה. עטפנו אותה בשמיכה מיוחדת ששומרת על חום גוף ופינינו אותה לבית החולים כשביא מונשמת".

היום הוזעקו כוחות החירום בעקבות דיווח על גבר כבן 40  מחוסר הכרה עם סימני היפותרמיה שנמצא על ספסל ברחוב נווה שאנן בתל אביב. כשהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח איכילוב תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשלבסוף נקבע מותו בחדר המיון.

הפרמדיקיות של מד"א נועם וייסבוך וימית אהרון פינק סיפרו: "הגבר שכב מחוסר הכרה על ספסל ברחוב כשהוא קר מאוד למגע והבגדים שלו ספוגים מים לאחר הגשם הרב שירד ביממה האחרונה. ביצענו בדיקות רפואיות וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי חימום והמשך ביצוע פעולות החייאה, שם נקבע מותו."

בנוסף לכך הוזעקו אחה"צ כוחות החירום לדירה בערד בעקבות דיווח על גבר כבן 90 מחוסר הכרה עם סימני היפותרמיה. החובשים והפרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח סורוקה במצב בינוני-קשה. פאראמדיקית מד"א ירדן מאדר סיפרה: "כשנכנסנו לדירה ראינו את הגבר שוכב בהכרה מעורפלת כשהוא קר מאוד למגע. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חימום, נוזלים וטיפול תרופתי. עטפנו אותו בשמיכה מיוחדת ששומרת על חום גוף ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו יציב."

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר בעקבות האירועים: "נפגעי מזג האוויר בסוף השבוע מוכיחים שוב עד כמה חשוב להיות בקשר עם קרובי משפחה ושכנים חולים וקשישים, המתגוררים לבד לוודא כי הם מוגנים מפני הקור ולסייע להם במידת הצורך. כמדי שנה, במד"א ערוכים לכל אירוע, בכל מזג אוויר. אני קורא לציבור להגביר את תשומת הלב למפגעים שנגרמו כתוצאה ממזג האוויר ולזכור בכל צורך רפואי יש להזעיק את כוחות החירום".

נערכים לסופת "כרמל"

ממגן דוד אדום נמסר כי הם ערוכים לקראת הרוחות העזות שיחלו מחר בערב ולסופה "כרמל" שתחל ביום שני, על מנת להעניק את הטיפול המהיר והיעיל ביותר למי שעלול להיפגע כתוצאה ממזג האוויר.

בעקבות הגשמים העזים הצפויים לרדת ומשבים של עד 100 קמ"ש הונחו צוותי מד"א בין השאר לאייש את האמבולנסים והג'יפים עם הנעה כפולה (4×4), וזאת, על מנת לתת מענה רפואי במקומות בהם יש קושי להתנייד עקב מזג האוויר. בנוסף, יתוגברו המשמרות, על מנת לתת מענה אם יגבר הביקוש לשירותי מד"א. כל זאת לצד הנחיות לנהיגה בטוחה בגשם ובשיטפונות, שהופצו לצוותי מד"א, ואשר נועדו לשמירה על חייהם של אנשי הצוותים הרפואיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture