Yonatan Sindel/Flash90

הבן העיד: "הגעתי לטפל בפצועים באסון מירון – ולא ידעתי שאבא שם"

החובש מנדי צדיק שמע על קריסת טריבונה בהר מירון, והגיע לטפל בפצועים. דבר לא הכין אותו לקראת הבשורה המרה - כי אביו הוא בין הנספים: "אי אפשר לתאר את הסבל" • וגם: שר הדתות יקח פיקוד על ההילולה בל"ג בעומר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היום (ראשון) העיד בוועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, מנדי צדיק, בן 19, חובש הצלה שטיפל בפצועים בזמן האירוע – אך לא ידע שאביו, אריאל צדיק, הוא בין 45 הנספים באסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה.

מנדי הגיע לאזור ההדלקה של 'תולדות אהרן', ואז קיבל הודעה על קריסת טריבונה באזור: "בתור חובש רצתי לכיוון האירוע. לא היה לי שום מידע שאבא שלי שם. רק ידעתי כמה דקות לפני כן שאחי לא מוצא את אבא. אין אפשרות להסביר את זה בדרך הטבע, הוא פשוט עזב לו את הידיים כמה דקות לפני כן, כי רצה לשתות מים, ועזב אותו. זה לא דבר מובן מאליו".

"באתי במטרה לטפל בפצועים, ומה שראיתי שם היה ממש איום ונורא, פשוט שואה. אני רואה שמבצעים החייאות על אנשים וכולי הייתי בבלבול גדול ונורא" העיד. "אבל באותו רגע החלטתי שאני מתרכז במטרה אחת שזה לעזור לכוחות ההצלה ולטפל במי שאני יכול. לא היה לי שום מידע שאבא שלי שם".

הוא משחזר את רגעי הדרמה: "אבא שלי היה אדם אחראי מאוד חזק פיזית ונפשית. ניסינו להשיג אותו כל הלילה בטלפון ובמוקדי העזרה, וכשהוא לא הגיב הבנתי שקרה משהו, רק שלא לא תיארתי שזאת הסיטואציה. מקסימום פצוע קשה. התפללתי לזה".

האסון התרחש בחמישי בלילה. לטענת צדיק, רק לפני כניסת השבת זיהו את גופתו: "חזרנו לירושלים והתחלנו בסדרת טלפונים, ממש פתחנו חפ"ק, עד שהגענו לאבו כביר. אף אחד לא הודיע לנו בצורה רשמית אבל הבנו שהמצב לא בסדר. הדוד היקר שלנו, אח של אבא, חיכה שם שעות בכניסה עד שהוא הרים טלפון ואמר שהוא זיהה אותו".

לסיום אמר כי: "הגענו הביתה וניסנו איכשהו לקלוט את הסיטואציה. שום גורם מקצועי לא פנה אלינו, לפני וגם אחרי. חשוב לי לדבר על זה כי אלה דברים חשובים שלא דיברו עליהם ולא הביעו את הצער העמוק והבלתי נתפש הזה. אני מדבר בשם המשפחות שדיברתי איתן. אי אפשר לתאר את הסבל הזה".

במקביל, שרי הממשלה החליטו היום בישיבת הממשלה השבועית, לאמץ את המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית לאסון בהר מירון, לקראת ההילולה שעתידה להתקיים בל"ג בעומר הקרוב. לפי ההצעה, השר הממונה על ההילולה יהיה שר הדתות, וכבר החודש הוא ימנה פרויקטור כפוף לו, לארגון האירוע ולניהולו.

שר הדתות מתן כהנא כתב על כך: "ממשלת ישראל הפקידה בידי את האחריות על חגיגות ל"ג בעומר במירון השנה. אירוע מירון הקרוב יהיה שונה לחלוטין מהאירועים שהיו במקום עד כה – ביטחון החוגגים בהילולה יהיה הפעם מעל הכול".

עוד נקבע כי המשטרה ושאר הגופים האחראיים יקבעו את המספר המירבי של המשתתפים שיורשו לשהות בהר בכל רגע נתון. בתוך כך, חברי הוועדה המליצו כי מספר המשתתפים המדויק ייקבע על פי תנאי השטח, אך ציינו כי על פי החומרים והעדויות שהובאו לפניהם, מספר בני האדם המירבי שאפשר להכיל בשטח הוא כ-20 אלף איש בקירוב, כאשר בזמן האסון שהו בהר כ-70 אלף בני אדם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture