Emil Salman/POOL

"התחושה בציבור שוויתרנו על המאבק בקורונה"; השרים נטשו את בנט

למרות הביקורת, ליברמן, לפיד ואבידר עזבו את ישיבת הממשלה לאחר שהדיון התחיל להתמקד בנושא הקורונה • ההצבעה על ביטול התו הירוק בחנויות גדולות בקניונים נדחתה בשל התנגדות חלק מהשרים • זה מה שהשרים הצליחו לאשר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בישיבת הממשלה שמתקיימת היום (ראשון) השמיעו מספר שרים ביקורת חריפה על המדיניות אותה מוביל ראש הממשלה נפתלי בנט מאז התפרצות זן האומיקרון. השרים טענו כי המדיניות משדרת לציבו בלבול וחוסר יציבות.

לפי הדיווח ב'ויינט', שר הרווחה מאיר כהן אמר בישיבה כי "הציבור לא איתנו ויש הרבה בלבול. יש דברים שאנחנו עושים כמו לאפשר התקהלות של עשרות אלפים במגרשים – וזה מבלבל את הציבור".

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי הסכימה עם השר כהן והוסיפה: "אנחנו לא ברורים בהנחיות שלנו, כל היום מבקשים מאיתנו הבהרות. התחושה בציבור היא שהממשלה ויתרה על המאבק בקורונה". השרה ברביבאי גם מתחה ביקורת על "מדיניות האין-פיצויים של שר האוצר", ואמרה שהיא "גורמת ללחץ בציבור". שר החקלאות עודד פורר תקף אף הוא את מדיניות הממשלה ואמר כי "כדי להבין חוסר אמון בציבור צריך ללכת לתורים לבדיקות של מד"א".

אם חשבתם שהביקורת גרמה לשרים להתחיל להתייחס למגפה ברצינות, התשובה הגיעה בהמשך הדיון, כאשר בשל התנגדות חלק מהשרים, נדחתה ההצבעה על ביטול חובת התו הירוק בחנויות גדולות בקניונים. כך, למרות שהיו אמורים לאשר אותן היום, בהודעת הממשלה נאמר כי התקנות התו הירוק יובאו לאישור בהמשך במשאל טלפוני.

שר הבריאות ניצן הורוביץ העלה בישיבה את הצורך במתן פיצוי כלכלי לעסקים שנפגעו בגל התחלואה הנוכחי: "הרבה אנשים נפגעים כלכלית בגלל הקורונה, ולכן צריך לפצות אנשים שנמצאים בבידודים ארוכים וגם לפצות עסקים שהפעילות שלהם נפגעת מאוד עקב היעדרות עובדים ולקוחות".

שר התרבות חילי טרופר סיפר על מצוקה בענף התרבות. "בעולם התרבות אנשים מדממים מפגיעה כלכלית. צריך לבנות להם מתווה סיוע. סיכמתי עם שר האוצר על בניית מתווה סיוע שכזה".

למרות הביקורת הקשה, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר החוץ יאיר לפיד והשר אלי אבידר עזבו את ישיבת הממשלה לאחר שהדיון התחיל להתמקד בנושא הקורונה. במשרד האוצר מסרו שליברמן יצא מהדיון בממשלה כדי להשתתף בדיון באוצר שנקבע מראש.

בתוך כך, הממשלה אישרה שורה של החלטות במסגרת המאבק בגל האומיקרון. בהן: הארכה של חודש בחובת ביצוע בדיקת קורונה בכניסה לישראל; חובת ביצוע בדיקה שבועית עבור איש צוות הנכנס לישראל ממדינה שהיציאה אליה לא הוגבלה, גם אם שהה באותה מדינה פחות מ-12 שעות ולא יצא משטח שדה התעופה, החלטות אלה ייכנסו לתוקף בחצות הלילה שבין שני לשלישי בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

עוד אישרו השרים כי הגבלת הפעילות בשדות התעופה תוארך בחודש – החלטה זו תיכנס לתוקף באופן מיידי, בכפוף לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת. כמו כן, הפיקוח הטכנולוגי על הנכנסים לישראל (הסכמון) יוארך גם הוא בחודש.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture