Amir Levy/FLASH90

"העולם מאוחד נגד הכחשת השואה": החלטה היסטורית של האו"ם

את המהלך למאבק בהכחשת השואה, הובילו שגריר ישראל באו''ם ומשרדי החוץ של ישראל וגרמניה. מדובר בפעם השנייה אי פעם שבו האו''ם מקבל החלטה שישראל הציעה. "מודאגים מאד מהעלייה הדרמטית בגילויים של הכחשת השואה" אמרו השרים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היום (חמישי), בזכות דחיפתו של שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, העביר האו"ם החלטה היסטורית בנושא הכחשת השואה. מדובר בפעם השנייה מאז קום המדינה, שהאו"ם קיבל ואישר החלטה שהציעה ישראל. מאחורי הקלעים פעלו לאישורו במרץ משרדי החוץ של ישראל וגרמניה.

לאחר האישור, שר החוץ יאיר לפיד ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק הוציאו הצהרה משותפת: "אנו מברכים על אימוצה (בקונצנזוס) של החלטת האו"ם בנושא הכחשת שואה ועיוות זכרון השואה היום. החלטה זו היא פרי יוזמה משותפת של ישראל וגרמניה".

"אנו מודאגים מאד מהעלייה הדרמטית בגילויים של הכחשת השואה, עיוותה ורוויזיוניזם של השואה, כמו גם מהתופעה, לה אנו עדים לאחרונה, של השוואות הנעשות בין סוגיות הנתונות במחלוקת פוליטית לבין השואה", הוסיפו השרים.

לטענתם, "השוואות כאלה הינן סילוף ההסטוריה, ואי-צדק כלפי הגברים, הנשים והילדים אשר זכויותיהם נגזלו, ואשר נרדפו ונרצחו. השוואות אלה הינן ביטוי של אנטישמיות והן עומדות בניגוד ישיר להגדרת האנטישמיות של ארגון "הברית הבינלאומית לשימור זכרון השואה" (IHRA) ולהגדרת הכחשת שואה ועיוות זכרון השואה של ארגון זה. הן זורעות דיעה קדומה ואיבה באופן שמאיים בסופו של דבר על החברה בה אנו חיים".

השניים הצהירו כוונות: "קידום זכרון השואה והחינוך לזכרון השואה, כמו גם המאמצים למאבק באנטישמיות, גזענות ושנאת-זרים, נמצאים בעדיפות עבור ממשלותינו ועבור שני העמים. החלטה זו הינה תרומה חשובה ובעיתוי הנכון להתנגדות לאנטישמיות, ומהווה עבורנו חובה מוסרית משותפת".
 
"מוטלת עלינו החובה לזכור, ללמוד ולהציב אתגר בפני הגידול בתופעות הרוויזיוניזם של השואה, הכחשתה ועיוותה, בתצורתן המקוונת והלא-מקוונת. החלטה זו קוראת למדינות החברות באו"מ, לסוכנויותיו וכן לגורמים בסקטור הפרטי כגון חברות הטכנולוגיה, לנקוט בצעדים פעילים כנגד המגמה המטרידה של הכחשת שואה ועיוותה, לעודד חינוך ומחקר ולטפח את זכרון השואה", הוסיפו.

עוד אמרו שרי החוץ של ישראל וגרמניה לאחר החלטת האו"ם, כי "היום אנו מציינים את יום השנה ה-80 לועידת ואנזה. ועידה זו התוותה את הרדיפה השיטתית והרצח של יהודים בכל רחבי אירופה. מוטלת עלינו החובה כלפי כל הקורבנות והניצולים, שלא לשכוח לעולם. אנו נוטלים את האחריות לשמר ולהגן על העובדות ההיסטוריות של השואה אשר הביאה לכליית שליש מהעם היהודי, לצד בני מיעוטים אחרים".

לסיום אמרו, כי "לעד תהיה השואה סימן אזהרה עבור כולם  מפני הסכנה הטמונה  בשנאה, אי-סובלנות, גזענות ודיעה קדומה. אימוצה בקונצנזוס של ההחלטה היום מוכיח בבירור כי הכחשת שואה היא עניין שלגביו הקהילה הבינלאומית עומדת מאוחדת ומשמיעה קול אחד. אנו מחוייבים לשמור על זיכרון הקורבנות ולהבטיח כי זוועות העבר לא תשנינה לעולם".
 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture