מיכלית גז טבעי קטארי. צילום: devopstom

מלחמה בפתח? הנשיא ביידן פועל לאספקת גז לאירופה כחלופה לאספקה הרוסית

ביידן יצר קשר עם אמיר קטאר וביקש ממנו לספק גז לאירופה במקרה של הפסקת אספקת הגז הרוסי במקרה של הסלמה. גרמניה, אחת המדינות שנשענת יותר מכל על אנרגיה רוסית, לא נחרצת בשיתוף הפעולה נגד רוסיה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ברחבי העולם ממשיכים להיערך לאפשרות של מלחמה שתפרוץ בין רוסיה ואוקראינה, ומעריכים כי היא עלולה לפרוץ בכל רגע נתון. אתמול נפגשו אנתוני בלינקן וסרגיי לברוב, שרי החוץ של ארה"ב ורוסיה, במטרה לנסות ולהביא לרגיעה, אך ללא הצלחה. שני הצדדים הודיעו כי הסכימו להמשיך ולפעול לשמירת השלום באזור, אך גם הבהירו כי לא נרשמה כל פריצת דרך בשיחות בין השניים אך השניים הסכימו להמשיך לדבר כדי לנסות לפתור את המשבר.

לאחר השיחות בז'נבה, בלינקן הזהיר מפני תגובה "מהירה וחמורה" אם רוסיה תפלוש לאוקראינה לאחר שהמוני כוחות הוצבו סמוך לגבולה. ואילו לברוב אמר כי מוסקבה עדיין ממתינה לתגובה בכתב לדרישותיה להבטחות ביטחוניות. זאת, לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין, פרסם רשימת דרישות למערב, שלדבריו נוגעות לביטחון רוסיה, כולל שאוקראינה תימנע מהצטרפות לנאט"ו.

בנוסף בקרמלין במוסקבה הגיבו בשלילה להצעת יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, ויאצ'סלב וולודין, שקרא לדון בהכרה בעצמאות של חבל דונבאס, הגובל עם רוסיה, והיפרדותו מהמדינה. "מעדיפים להימנע כרגע מהעלאת המתיחות", נמסר מהקרמלין.

על רקע הדברים הללו, בוושינגטון הולכת וגוברת הדאגה מפני מהלך צבאי רוסי בזמן הקרוב. אתר החדשות האמריקני בלומברג דיווח כי הנשיא ביידן כבר נערך לאפשרות שרוסיה תפתח במלחמה. על פי הדיווח, יבקש הנשיא ביידן מאמיר קטאר להעמיד אספקה חלופית של גז ליבשת אירופה – אם הנשיא הרוסי פוטין יעצור את אספקת הגז הרוסית.

הנשיא ביידן הזמין את שיח' תמים בן חמד א-ת'אני, אמיר קטאר, לפגישה בהולה בבית הלבן. על פי הדיווח, גובר החשש בארה"ב מפני האפשרות שפוטין יעצור את אספקת הגז הרוסית ליבשת אירופה אם יוטלו עליו סנקציות כלכליות כבדות במקרה של פלישה רוסית לאוקראינה. "סנקציות נגד פלישה רוסית לאוקראינה עלולות להביא לשיבושים באספקת החשמל בכל אירופה, דווקא בעיצומו של החורף", נמסר.

בתוך כך, אחת המדינות שנשענת יותר מכל על אנרגיה רוסית היא גרמניה, שם נראה כי הממשלה החדשה עדיין לא הצליחה לתפוס את מקומה בסכסוך הרחב. הבוקר דווח כי קנצלר גרמניה, אולף שולץ, דחה קריאה דחופה של הנשיא ביידן לפגישה בארה"ב. על פי הדיווחים, הודיעה לשכת שולץ לבית הלבן כי לוח הזמנים של הקנצלר החדש עמוס עד לסוף החודש לפחות – וכי אין באפשרותו לפגוש אותו.

עוד קודם לכן הודיעה גרמניה לאסטוניה כי היא אוסרת עליה להעביר ציוד צבאי וכלי נשק מתוצרת גרמנית לידי צבא אוקראינה. "נסכים להעביר לאוקראינה ציוד הומניטרי ורפואי, אך לא נסייע להם בנשק", נמסר מטעם ממשלת גרמניה. שני הדיווחים הללו מעלים ספק גדול בנוגע למידת נכונותה של הממשלה החדשה בגרמניה לצאת נגד מהלכיו השנויים במחלוקת של הנשיא פוטין, זאת לאחר שבימי הקנצלרית מרקל הקפידה גרמניה להביע את דעתה בעניין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture