משפחת סנדק: "ליקוי מאורות מוסרי"; ח"כ ממר"צ: "כך נראה טיוח"

מחאת סנדק. Yonatan Sindel/Flash90

משפחת סנדק: "ליקוי מאורות מוסרי"; ח"כ ממר"צ: "כך נראה טיוח"

משפחת סנדק הוסיפה בתגובה להחלטת היועמ"ש: "תדע כל אם עבריה שהפקירה גורל ילדיה בידי יד אלימה ממשטרת ישראל • במערכת הביטחונית חוששים מפרוץ מהומות • הערב מתוכננת להתקיים הפגנת מחאה בגשר המיתרים בירושלים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מוקדם יותר היום (חמישי) על החלטתו לסגור סופית את תיק החקירה במח"ש נגד השוטרים שנטלו חלק במרדף שבו נהרג אהוביה סנדק ז"ל, משפחתו של סנדק תוקפת בחריפות את ההחלטה ובימין מתכננים הפגנה סוערת הערב בגשר המייתרים בכניסה לירושלים.

משפחת סנדק מסרה בתגובה להחלטת היועמ"ש לסגור את התיק נגד השוטרים, : "שבת משפטים בושה. תדע כל אם עבריה שהפקירה גורל ילדיה בידי יד אלימה ממשטרת ישראל. מדובר בליקוי מאורות מוסרי, חקירתי ומשפטי ממעלה ראשונה. שוטרי ימ"ר ש"י הרגו את הבן שלנו, בידו ראיות, זיהמו את הזירה, מסרו גרסאות שקריות לגבי האירוע, גרסאות שסותרות את הראיות ואת העדויות. לצערנו, מתברר שגם מח"ש, גם פרקליט המדינה וגם היועמ"ש כשלו ונמנעו מבירור האמת".

במשחה עוד הוסיפו ואמרו: "אזרחי ישראל, והורים לילדים במדינת ישראל, צריכים להיות היום מודאגים, מודאגים שנער בישראל, שיכול להיות בנם, יכול להיהרג במפגש עם שוטר, שוטר שהחליט שהוא גם השוטר, גם השופט וגם התליין, וכל זאת בגיבוי המערכת. מדובר בשפל חסר תקדים ביחסי משטרה-חברה, בניגוד עמוק לערכי היושר והצדק של ההיסטוריה המפוארת של עם ישראל, ובמתן לגיטימציה להתנהגות פלילית בידי מי שהיו אמורים להיות חוד החנית במלחמה נגד עבריינות. זהו אות קלון נוסף על מצחה של מח"ש ומערכת המשפט. לא נשקוט ולא נעצור, נדרוש צדק לדמו של בננו, ולאזרחי ישראל – עד יצא כנגה צדקה וישועתה כלפיד יבער".

במשטרה ובמערכת הביטחון נערכים לעליית מדרגה במחאה של פעילי הימין, שכבר הודיעו על מחאה הערב בכניסה לירושלים, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק.
בתוך כך, עו"ד אריאל עטרי המייצג את משפחת סנדק אמר כי הם מתכוונים להפוך כל אבן כדי לעשות צדק בפרשה הכואבת הזו. אתמול נודע לנו שהיועץ המשפטי לממשלה מתכוון לפרסם את החלטתו, באיחור של שמונה חודשים, לקראת סוף השבוע וסופת השלג, על מנת למנוע מחאה ציבורית. לצערנו השמועות היו נכונות. פרסום ההחלטה מצביע על כהות חושים עצומה כלפי ההורים השכולים. חרף התכתבות ענפה שלנו מול לשכת היועמ"ש – לא מצא מר מנדלבליט להעביר לנו עותק מההחלטה עד לרגע זה, ועותק קבלנו רק מכתבים שלהם העביר מנדלבליט עותק ממנה. מדובר בחוסר רגישות קיצוני שאיתו בוחר היועץ לסיים את תפקידו".

חלדבריו, "וות הדעת של היועץ נסמכת על המלצת ראשת מח"ש ואולם, נעלמה מעיני היועמ"ש העובדה שראשת מח"ש המליצה לסגור את התיק כדי להגן על ההתנהלות השערורייתית שלה שאיפשרה שיבוש חקירה ותיאום עדויות בין השוטרים החשודים במשך 3 ימים – לא פחות משהיא באה להגן על השוטרים ששינו את גרסאותיהם בחקירה.
היועמ"ש צמצם את בחינתו לנסיבות התאונה ואולם, ניתן וראוי להעמיד לדין את השוטרים לדין גם על גרימת מותו של אהוביה ז"ל ע"י הפקרתו במשך שעה שלמה מתחת לרכב".

הוא הודיע כי בשבוע הבא יבקש מהפרקליטות לקבל את חומר החקירה כדי לתקוף את החלטת מנדלבליט. "אנו מתכוונים להפוך כל אבן כדי לעשות צדק בפרשה הכואבת הזו", אומר עו"ד עטרי.

גם במערכת הפוליטים לא נותרו אדירים להחלטה. ח"כ מוסי רז ממר"צ תקף את ההחלטה לסגור את התיק ואמר כי "‏היועמ"ש החליט לא להגיש כתבי אישום כלפי השוטרים בתיק אהוביה סנדק. כך נראה טיוח. החלטה שערורייתית, נער נהרג מפגיעת מכונית משטרה ברכבו ואיש לא נותן על כך את הדין".

ח״כ משה ארבל מש"ס הוסיף: ״סגירת תיק החקירה כנגד השוטרים שגרמו למותו של אהוביה סנדק ז״ל התאפשרה הודות לרפיסותה של מח״ש והעומדת בראשה. שיבוש ההליכים התקיים והתאפשר מתחילת הדרך והביא לתוצאה המרסקות את אמון הציבור במערכות אכיפת החוק״.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה להחלטה: "יום שחור לדמוקרטיה בישראל. היועץ המשפטי לממשלה משאיר כמה ימים לפני לכתו הביתה, רישיון לשוטרים להרוג נערי גבעות ותוקע סכין בלב הוריו של אהוביה ז"ל שדורשים חקירה אמיתית". ח"כ בן גביר הוסיף: "היושר, האמת והחתירה לצדק נעדרים מהמערכת שמחפה באופן נפשע על הנסיון להוציא את האמת לאור והדבר פוגע באימון הציבור במערכת".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן התייחס גם הוא להחלטת היועמ"ש ואמר: "בכל תאונה ובכל תקלה יימצאו אשמים. בכל מחבל פצוע יימצא חייל נחקר. כל ועדת בדיקה תסתיים בפיטורין. כל חקירה ממלכתית סופה בתיקים פליליים. ורק מצבת נער בבית העלמין של כפר עציון אין לה אשם ואין לה חשוד. כאן מונח אות כלון לשיטה ולבעלי השיטה. דמו של ילד יהודי, בן בת עין שבגוש עציון נותר הפקר. וזוהי הפקרות ממלכתית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מרץ יודעים לעבוד עלינו בעיניים כדי שנלך שולל אחרי תמיכתם באויב.

יפה.
נקודת זכות למוסי רז, שלמרות המרחק הפוליטי הגדול שיש בינו לבין משפחת סנדק, הוא עומד מאחוריהם,
מנהל מאבק עקבי נגד המשטרה. יפה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture