מספר חברות המשווקות בישראל מוצרי מזון בחנויות, הודיעו לפני כשבועיים כי בכוונתם לעלות את מחירי המוצרים. הציבור, שכבר ספג עליית מחירים של דלק, חשמל, ובקרוב גם מים – לא יכל לשתוק ופצח בחרם צרכנים. את חברת "אסם" זה הכניע, והיא הודיעה שלא תעלה את המחירים. אלא שהערב (מוצאי שבת) מתברר כי מספר חברות אחרות עדיין מתכוונת לעלות את המחירים. כך דווח ב'חדשות 13'.
כזכור, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי דרשו מהחברות שלא לעלות את המחירים, אלא שכאמור ישנם מספר יצרנים שלא מיישרים קו עם הדרישה. לדוגמה – יצרנית המשקאות "טמפו" בחרה בכל זאת לעלות מחירים, והיא תייקר את המוצרים בין ארבעה לחמישה אחוזים, וביניהם המשקאות סודה ובירה.
את עליית המחירים בטמפו יבצעו אמנם בעוד שלושה שבועות, אבל מתברר כי מספר יצרניות קטנות יותר כבר העלו את המחירים 'מתחת לרדאר' מבלי שנשים אליהם לב. יצרנית המזון שסטוביץ' ייצרה למראית עין כי כמו אסם היא גם כן לא תעלה מחירים – אלא שבפועל היא רק תקפיא חלק מהעליות.
בשסטוביץ מתכוונים להעלות את מחירי הפסטה ברילה שהם מייצרים, ואומרים כי רק אם היצרן יוזיל להם את העלויות הם יוזילו את המחיר לצרכנים בחנות. אלא שהם רק לא לבד – ומספר יצרנים קטנים יותר שעל מרביתם כלל לא שמענו ולהם נתח שוק קטן יותר מהחברות הגדולות, העלו כאמור 'מתחת לרדאר' את מחירי המוצרים.
זהו נמאס אני הולך לקנות סודה סטרים…