נתניהו יבקש מאובמה לסייע במאבק מול אסד

ע"פ דיווח שפירסם ה"גרדיאן" הבריטי. ראש הממשלה נתניהו צפוי לדרוש מהנשיא אובמה במהלך ביקורו להתערב צבאית בנעשה בסוריה. אובמה לא צפוי להיענות לבקשתו אך בישראל מקווים לפחות שארה"ב לא תתנגד לתקיפה הישראלית.

לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, במהלך ביקורו של הנשיא נתניהו יבקש ממנו להורות לצבא האמריקני לתקוף בסוריה בסיטואציה שבה אסד ינסה להעביר טילים לחיזבאללה.

קרא עוד:

[postim]

על פי הדיווח בעיתון "גרדיאן" הבריטי, בירושלים מקווים כי גם במידה ואובמה לא יסכים לשלוח את חייליו למערכה בסוריה, לכל הפחות הוא לא יתנגד למתקפה ישראלית שתתבצע בשטחה.

"אולי עדיף שישראל לא תתקוף, אבל מי כן יעשה את זה?", אמר גורם ישראלי רשמי בכיר. "הטילים האלו לא מהווים בעיה רק לישראל. יש בהם טילי חוף-ים ומי הצי הגדול בים התיכון?", רומז הבכיר הישראלי .

בעבר הבהיר ממשל אובמה כי יתערב בנעשה בסוריה, במידה ואסד ישתמש בנשק להשמדה המונית או יעביר אותו לארגוני טרור.

על פי היומון הבריטי – גורמים רשמיים בישראל אמרו כי הם מרגישים שנשארו מופקרים מול איום הטילים נגד מטוסים ונגד ספינות של סוריה.

הערכה הרווחת בישראל כי כנראה לא יצליחו לשכנע את וושינגטון לתקוף אם לא יוברח גם נשק כימי, אולם הם מקווים להשיג את תמיכת האמריקנים בתקיפות המנע.

"אני שומע שוב ושוב מגנרלים ישראלים כי מלחמה נוספת עם חיזבאללה היא בלתי נמנעת", אמר דיפלומט מערבי ל'גרדיאן'. "לשני הצדדים אין מה להרוויח מעימות כעת, אבל השקט עלול להיות מופר בקלות, אפילו בטעות".

בפגישה בין אובמה לנתניהו צפוי ראש הממשלה להעלות לדיון את נושא "הקו האדום" מול איראן.

על פי גורמי צבא יש חילוקי דעות משמעותיים בנוגע לקו האדום, שעון החול הולך ומתקצר.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו