המו"מ הקואליציוני לא מתקדם; רשימת דרישות אינסופית של בנט, כחלון וליברמן

בנט בכנס סגור של פעילי הבית היהודי: "ראש הממשלה בונה על כך שאנחנו ציבור פראייר; "לא כתוב בטאבו שדרעי יקבל את הפנים וליברמן יקבל את החוץ, לא ניתן שידרסו אותנו" • הדרישות החדשות של כחלון: משרד הבינוי והמשרד להגנת הסביבה

פחות מ-20 יום נותרו לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להקים את ממשלתו הרביעית, בטרם ייאלץ לבקש מהנשיא ריבלין ארכה של שבועיים נוספים. בינתיים, המשא והמתן הקואליציוני נראה תקוע לחלוטין, כאשר ראשי המפלגות מזהים את מרחב התמרון הצר של נתניהו והליכוד ומעלים בהתאמה את רף דרישותיהם.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עומד על דרישתו לקבל לידיו את תיק הביטחון. בבית היהודי החריפו מאוד את הטונים והתדרוכים נגד נתניהו ומאיימים בפיצוץ השיחות אם לא תהיה התקדמות בהיענות לדרישתם האולטימטיבית.

בהקלטה שנחשפה הבוקר בגל"צ, נשמע בנט בכנס סגור של פעילי מפלגתו, זועם על נתניהו ואומר כי "ראש הממשלה בונה על כך שאנחנו ציבור פראייר. הוא אומר או חוץ או חינוך".

בנט תקף את ההבטחות של נתניהו לש"ס ולישראל ביתנו: "לא כתוב בטאבו שדרעי יקבל את הפנים וליברמן יקבל את החוץ. לא כתוב בטאבו שש"ס 'ידרסו אותנו' בתחום הדתות. הכל כתוב בטאבו חוץ מהבית היהודי כי אנחנו ערכיים, ואנחנו נכנסים מתחת לאלונקה – לא. זה לא 'או או'".

קרא עוד:

[postim]

"כל מה שעשינו נעשה מהקבינט, הדברים הגדולים נחתכים למעלה – אנחנו רוצים להיות למעלה, אנחנו רוצים להשפיע על הדברים המרכזיים של מדינת ישראל", הסביר בנט. "במקביל לזה אנחנו רוצים אחיזה בתחום החינוך, בתחום הכספי, בתחום המשפט. אחיזה זה יכול להיות שר, זה יכול להיות סגן שר, זה יכול להיות יושב ראש ועדת החוקה. אנחנו גם יצירתיים בתחום הדתות".

הפעילים שהאזינו ליו"ר הבית היהודי לא לגמרי הזדהו עם תשוקתו הנלהבת למשרד חסר ההשפעה על חיי היום-יום שלהם, מהקהל נשמעו קריאות כמו "אם אתה מדבר על השפעה – קח את החינוך". אחד הנוכחים אף לעג לדרישה של בנט לקבל את תיק החוץ, ונשמע אומר: "עם שמונה מושבים הוא מצפה לקבל את החוץ".

אתמול: פגישות בין הליכוד לישראל ביתנו ולכולנו; בינתיים ללא תוצאות

בתוך כך, המו"מ עם המפלגות הנוספות נמשך בערוצים מקבילים. אתמול התקיימה פגישה נוספת בין צוותי המו"מ של הליכוד וישראל ביתנו, ובה העלו נציגיו של ליברמן את הדרישה להכניס לקווי היסוד של הממשלה את חוק עונש מוות למחבלים, אשר עליו ביססה המפלגה את קמפיין הבחירות שלה, ואת ההתחייבות למיטוט שלטון חמאס בעזה.

נציגי כולנו הוסיפו אתמול לרשימת דרישותיהם את משרד הבינוי והמשרד להגנת הסביבה, בנוסף למשרד האוצר שכבר הובטח ליו"ר המפלגה משה כחלון, ורשות מקרקעי ישראל, מנהל התכנון וועדת הכספים, אשר הדרישה לקבל את האחריות עליהם הועלתה על ידי כולנו כבר בתחילת המו"מ לפני כשבוע.

הפגישה אתמול בין צוותי המו"מ של הליכוד וכולנו הסתיימה ללא תוצאות, והצדדים סיכמו להמשיך ולהתדיין בימים הקרובים.

(צילום: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו