דרישה לחקירה משטרתית: "המדינה מודה לראשונה בחטיפת ילדי תימן"

לאחר שהשר הממונה, צחי הנגבי הודה כי מאות רבות מילדי תימן נחשפו במזיד, דורשת חברת הכנסת בוקר להעביר את התיקים לידי המשטרה ולפתוח בחקירה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

השר צחי הנגבי, שמונה על ידי הממשלה לטפל בחשיפת המסמכים החסויים בפרשת היעלמות ילדי תימן אמר בראיון לחדשות 2 במוצאי השבת כי "היתה גזילה של מאות רבות של ילדים במזיד".

היום דרשה סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר להעביר את תיקי האימוץ לחקירת המשטרה ואמרה: "הזדעזעתי לשמוע לראשונה במוצאי שבת את חברי השר צחי הנגבי מודה במפורש שילדי תימן אכן נחטפו מהוריהם. עד עכשיו כל הפרשה הזאת הייתה תחת מעטה ערפל, כשכל הזמן מדגישים כי לא ניתן לחשוף את המסמכים, מאחר והם מצויים תחת חיסיון החל על תיקי אימוץ.

לדבריה, "הודאתו המפורשת של השר הנגבי מפזרת לראשונה את הערפל ומבהירה כי לא מדובר באימוץ אלא בחטיפה ובמכירה של ילדים ולכן לא חל על המסמכים כל חיסיון הקבוע בחוק האימוץ. הניסיון להפריד בין השיטה שבה בוצעו החטיפה והמכירה של הילדים לבין התשובה לשאלה היכן הילדים- מהווה הפרדה מלאכותית.

"יש חברי כנסת שבשבילם הפרשה הוא כלי לעשיית הון פוליטי, אצלי מדובר באחות ובאח שאיני יודעת מה עלה בגורלם", אמרה בוקר, "לכן אני דורשת לגלות את האמת כולה. הורים רבים נפטרו מבלי שהם יודעים מה עלה בגורל הילדים וצריך לגלות לאלה שעוד בחיים היכן ילדיהם".

"מאחר ולא חל חיסיון על חטיפת ילדים אני דורשת להעביר את התיקים הקרויים תיקי אימוץ לידי המשטרה ולחשוף אותם לציבור הרחב ובפרט למשפחות. כמו כן, הפתרון של לקיחת דגימות DNA אינו ברור וגורם לטרטור מיותר של המשפחות זאת בזמן שחשיפת המסמכים נותנת פתרון כולל לכל הפרשה."

בראיון שהעניק בהמשך לעיתון הארץ אמר הנגבי, "בוודאי שמי שעשה, עשה זאת במזיד, כשהחליט שילד מסוים יכול להילקח מהמיטה שלו בבית החולים ולהגיע למשפחה אחרת, בשעה שלהורים שלו נמסרו בזדון פרטים מזעזעים על כך שנפטר, בלי שיש תעודת פטירה".

אולם, הוא הדגיש כי אינו יודע מי האחראי לכך. "אין לי מושג אם זה היה הוראה מגבוה או לא ואם היא ניתנה על ידי הממסד או לא. בחומר שאני קורא אין 'אקדח מעשן'. אם היה, ועדת החקירה כבר היתה חושפת אותו. אבל הקריאה של החומרים מחזקת את ההנחה שלי, כפי שהופיעה בכותרת של עיתונכם – שמאות ילדים נגזלו מהוריהם במזיד".

בהקשר זה הבהיר הנגבי כי לא מצא עדויות למעורבות של מפלגת השלטון בשנים ההן, מפא"י, ושל האיש שעמד בראשה, ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון. הוא הדגיש, כי מי שטוען כך מושפע מ"תיאוריות קונספירציה" שחלחלו עמוק, כדבריו, ברבות השנים.

כשנשאל אם מהחומר הארכיוני ניתן יהיה להצביע על האחראים לפרשה, אמר: "אני לא חושב שניתן יהיה לדעת בכלל. אנשים שהיו רלוונטיים אז, הם היום בני 95, אם הם בכלל חיים, ועובדה שאף אחד לא קם ואמר: 'אני הייתי שותף למשהו כזה' – שזה דבר אנושי שקורה לאנשים בגיל מבוגר, שמכים על חטא".

הנגבי הוסיף, כי הפרשה מכונה "פרשת ילדי תימן" שלא בצדק, משום ש"זה הרבה יותר מאשר תימן. יש כאן ילדים מכל העדות, כולל בלקן והמזרח. וזה מעדויות שאני מקבל מכל מיני אנשים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לק"י
שלום עליכם שבוע טוב ומבורך!
לידיעת ח"כ צחי הנגבי נכון שזה לא ילדי תימן בלבד,אך הם הרוב כ70% לכן הפרשיה נקראת ילדי תימן.למי שלא יודע נחטפו גם אשכנזים אך הם מיעוט.ועוד תגלית נחטף גם אחיו הגדול(ישראל) של הנשיא דאז משה קצב.אקווה שכאשר האמת תצא לאור וייחשפו האנשים שגרמו לכל העול הזה,אנשים שיעסקו במלאכת קודש זו לא ישלמו בחייהם כמו לדאבונינו ברצח רבין.
בשורות טובות ברכה והצלחה לכל העוסקים במלאכה!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture