צה"ל: הפלסטיני שנהרג הלילה בכביש 443 נורה בשוגג

כוח מחטיבת כפיר פתח באש לעבר נוסעי רכב פלסטיני אחרי שסברו כי יידו אבנים ושפכו שמן על הכביש סמוך לכפר בית סירא אך בהמשך התברר כי טעו וכי הם לא היו המחבלים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הנער הפלסטיני בן ה-15 שנהרג הלילה מאש כוח צה"ל בכביש 443 נורה בעת שנסע במכונית עם בני משפחתו ולא היה מעורב ביידוי אבנים – כך עולה מתחקיר ראשוני שהתקיים הבוקר בצה"ל. התחקיר קובע כי הנער נורה בשוגג.

בבדיקה שערך צה"ל התברר כי סמוך לשעה 1:00 הושלכו אבנים ובקבוק תבערה ונשפך שמן על כביש 443 מירושלים למודיעין, סמוך לכפר בית סירא. כתוצאה מיידוי מהאבנים נפצעו אזרח ישראלי שנסע באוטובוס ושני תיירים שנסעו במכונית אחרת.

לפי התחקיר, במקום עברו קצין וחיילים מחטיבת כפיר המשרתים בגזרה סמוכה. הם הבחינו בנפגעים ופתחו במרדף אחר מיידי האבנים שבמהלכו ירו בשוגג אל המכונית שבה נסע הנער עם בני משפחתו. כתוצאה מכך הוא נפגע ונהרג.

בצבא עדיין לא יודעים לומר אם היו גם הם עוברי אורח שנורו בשוגג, או שיש להם קשר ליידוי האבנים. התחקיר המבצעי סביב התקרית יימשך בחטיבה המרחבית בנימין.

קרא בנושא:
כביש 443: פצועים מידוי אבנים – מחבל חוסל

ברשות הפלסטינית דווח כי ההרוג הוא מחמוד ראפת בדראן , בן 15 מהכפר בית עור אתחתא השוכן מערבית לרמאללה. שלושה מהפלסטינים שנפצעו בתקרית פונו למרכז רפואי ברמאללה, ואילו הפצוע הרביעי הועבר לטיפול בישראל. מקורות בכפר בית עור אתחתא הוסיפו כי שניים מהפצועים הם אחים.

אביו של ההרוג, ראפת בדראן, סיפר ל"הארץ" כי בנו יצא לבריכת שחייה בכפר בית סירא, יחד עם בני דודו וקרוב משפחה נוסף המתגורר בקטאר והגיע לחופשה בארץ. "הם יצאו מהבית בערב, אחרי ארוחת שבירת הצום, ושהו בבריכת השחייה עד לאחר חצות. אחותי שהייתה שם עם בעלה שכרה להם רכב הסעות שייקח אותם הביתה. שני כלי רכב יצאו בלילה לכיוון בית עור אתחתא".

האב הוסיף כי כדי להגיע לכפר צריך לעבור בדרך שעוברת מתחת לכביש 443. "בעת שהם התקרבו למעבר עמד מעל לגשר רכב לבן וליד אדם עם נשק שפתח באש על רכב ההסעות. למיטב הבנתי חלק מנוסעי הרכב קפצו החוצה וחלק נשארו בפנים ונפגעו, ובהם הבן שלי שנפגע קשה מאוד ומת לאחר זמן קצר".

ראפת בדראן הוסיף כי הוא לא סומך על צה"ל שיחקור את האירוע כהלכה. "יש פה ירי ללא שום אבחנה על מנת להרוג ואני דורש שאירוע כזה כן יגיע לבית הדין הבינלאומי", אמר. במשפחה לא יודעים בשלב זה מתי יקבלו את גופת בנם לקבורה וציינו כי פנו בעניין למפקדת התיאום והקישור הפלסטינית.

ראש המועצה המקומית בית עור אתחתא, עבד קאסם, אמר ל"הארץ" שהפלסטינים שנורו כלל לא היו מעורבים בידויי האבנים. "ישראל מנסה לתת הסבר ולהטעות את דעת הקהל כאילו מדובר בנערים שזרקו אבנים, וזה לא נכון", אמר.

משרד החוץ הפלסטיני הגיב גם כן לתקרית, וקרא לארגוני זכויות האדם הפלסטיניים והבינלאומיים לפעול להעברת כל הפרטים הנוגעים לאירוע לבית הדין הבינלאומי "למען רדיפת הרוצחים", לשון ההודעה.

על פי משרד החוץ ברמאללה, "התנהלות ממשלת נתניהו והפשעים שהיא מבצעת היא ראייה חותכת שהממשלה מאמצת את מדיניות הכיבוש, הדיכוי והתוקפנות נגד העם הפלסטיני הרחק מכל אופק מדיני לסיום הסכסוך עם הפלסטינים בדרכי שלום". בהודעה נכתב כי "האירוע מוכיח שוב שממשלת נתניהו היא ממשלת מתנחלים קיצונים שמנהלת מדיניות טרור יומיומי נגד העם הפלסטיני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture