Sraya Diamant/Flash90

זעם בציונות הדתית על נתניהו: "ההכשר שמוענק לתומך טרור גורם נזק מטורף"

במפלגת הציונות הדתית, כמו בקרב חלקים נרחבים מהימין, זועמים על נתניהו הנותן הכשר למנסור עבאס ומתכנן להרכיב ממשלה על בסיס תמיכתו • "חסרי אחריות שנופלים לרגלי מנהיג תנועה אסלאמית שבנאום המפויס שלו לא מכיר בישראל כמדינה יהודית"

נאום הושטת היד שנשא אמש (חמישי) מנסור עבאס לא הרשים את אנשי "הציונות הדתית", שמתנגדים בתוקף להקמת ממשלה שנשענת על קולות רע"ם. יו"ר המפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אומנם לא הגיב רשמית, אך דאג להביא את התנגדותו למהלך.

גורם בסביבתו אמר ל-N12: "ההכשר שמוענק לתומכי טרור ומי שמסרבים להכיר במדינה יהודית בערב הזה הוא נזק מטורף ולא יסולח שכולו באחריות נתניהו".

לדברי אותו גורם, "אותם חלקים חסרי אחריות וקצרי רואי בימין שנופלים לרגלי מנהיג תנועה אסלאמית שבנאום המפויס ביותר שלו לא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית, מוכיחים שהרבה יותר קל להוציא את היהודים מהגלות מאשר את הגלות מהיהודים".

דקות לאחר הנאום, הגיב בחריפות מספר 3 ברשימת הציונות הדתית, איתמר בן גביר: "נאום מנסור עבאס מנסה להציג כ-'דובי חמוד' את מי ששייך לתנועה האסלאמית, תומך בחמאס, ומקדש רוצחי תינוקות. קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין ואין לנו מנדט לפעול כך. וקואליציה עם המשותפת ומרצ תשלח את בנט וסער הביתה ואין להם מנדט לפעול כך. אני קורא לכל שותפנו בימין להקים יחד ממשלת ימין מבלי להתבסס על התנועה האסלאמית תומכת החמאס".

גם מספר 5 ברשימת "הציונות הדתית", הח"כית המיועדת אורית סטרוק, יצאה נגד ההחלטה: "תירגעו, זו לא גזענות ולא שנאת ערבים. רק קצת כבוד לאומי. היד המושטת של מנסור עבאס מגואלת בדם: הוא לא התנער מהתמיכה השיטתית של מפלגתו במחבלים. וגם – בשונה ממחמוד עבאס – לא נדרש להכיר בישראל כמדינה יהודית".

בנאומו אמר יו"ר רע"מ, "אני מנסור עבאס, ערבי-מוסלמי גאה, אזרח ישראל, שעומד בראש התנועה הערבית הגדולה ביותר, מושיט יד, בשמי ובשם הציבור הערבי שבחר בנו, כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים בארץ הקדושה לשלושת הדתות ושני העמים".

עבאס הוסיף: "אנחנו מתעבים אלימות נגד כל אדם בשל זהותו הפוליטית או הדתית. הגיעה העת להכרת הנרטיב ולחפש את המשותף". לדבריו, "מדינת ישראל משנה את פניה ומסרבת להפנים זאת. אנחנו חייבים לילדנו את הזכות להכיר אלו את אלו. אם לא נשכיל למוטט את הגזענות, נשאיר לילדנו מציאות מורכבת ומסובכת".

"תיאורים רבים עלו וימשיכו לעלות גם אחרי נאומי – זה 'לשון מאזניים', 'ממליך המלכים'", ציין עבאס. "אינני מתרשם מתארים. לא רוצה להיות חלק מגוש הימין או השמאל, אני חלק מגוש אחר. הגוש של הציבור הערבי שבחר בי. קו ההמלצות מבחינת רע"ם הוא אחר, אנחנו כאן כדי להביט קדימה. אנחנו חיים באקלים של שינוי, זה הזמן לשינוי".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה רוצים בציונות הדתית?!
מה הכי טוב מבחינתם?!
עדיף ממשלה שרע"ם יצאו בזמן ההצבעה? או בחירות חמישיות שאף אחד לא יצא להצבעה?
לדעתי לפיד דוחף לבחירות חמישיות כי הוא מבין שרק ככה נמאס לאנשים מביבי והוא רק מתחזק מזה… הוא נלחם לקבל ראשון את המנדט (אפילו שהוא יודע שאין לו סיכוי לממשלה) רק בגלל שריבלין אמר שמיד אחרי הראשון הברירה תעבור לכנסת וכך נצעד לבחירות חמישיות רק בשביל לחזק את לפיד…
קחו מה שיש ותקימו ממשלה ימנית!

כל אחד מהפוליטיקאים הנזכרים מעלה, אומרים מה הם לא רוצים. אבל בשביל להקים ממשלה ראויה לשמה צריך לדעת מה כן רוצים

יתרו קיבל פרשה בתורה על פתרונות ולא רק למצוא בעיות

סמוטריץ תוקע כל אפשרות לממשלת ימין
בסוף תהיה פה ממשלת שמאל על מלא
ככה זה כשאין דעת תורה
ותודה למי שהצביע לו ונפל בפח שלו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו