שר הבריאות מגיב: יהיה ביטוח סיעוד ממלכתי בתמורה להעלאת המס

ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני האשים את שר הבריאות שלטענתו ויתר על ביטוח סעודי ממלכתי • ליצמן הגיב ושלף סקר מפתיע, דבר שהביא לתגובה חוזרת מצידו של שמולי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בישיבת הוועדה הציבורית לעתיד ענף הביטוח אמר שר הבריאות יעקב ליצמן כי הוא תומך בהעלאת מס הבריאות בשיעור של כחצי אחוז, כדי לממן את התוספות הנדרשות למערכת.

הוא הציג ממצאי סקר שלפיו רוב הציבור תומך בהעלאת שיעור המס בתמורה לביטוח סיעוד ממלכתי. "מעולם לא ויתרתי על סיעוד. גם נגידת בנק ישראל תומכת", אמר השר. על פי הסקר שהציג, "93% רוצים את הסיעוד. 79% מסכימים לשלם 0.6 אחוז ולהעלות את מס הבריאות כדי לכסות את זה".

"כולם אומרים ליצמן ויתר, ליצמן לא העלה לממשלה. אז קודם כול העליתי, היה דיון, יהיו דיונים. התקציב – אני חושד שיש אפילו משהו מוחבא בתקציב עבור הנושא הזה. אם יצטרכו. יש בתקציב משהו מוחבא לדעתי שזה סכום כסף. לדעתי לא מספיק, אבל לא משנה. אל תשכח שאני לא מדבר על תקציב אלא על העלאת מס בריאות. אני אלקט את כל השאר".

ח"כ איציק שמולי התייחס לכך שבתקציב המדינה הקרוב, למרות ההבטחות, לא ייכנס ביטוח סיעוד ממלכתי ואמר כי "נסיגת משרד הבריאות מהבטחתו לקדם בתקציב הקרוב ביטוח סיעודי ממלכתי מאכזבת ומכעיסה. אין צורך דחוף יותר במערכת הבריאות ובשל עסקאות פוליטיות של הרגע האחרון הרפורמה החשובה ביותר נותרה בחוץ ומאות אלפי סיעודיים בישראל ישלמו על כך ביוקר".

Member of knesset Itzik Shmuli Asks Finance Minister Moshe Kahlon a question during one minute questions to the member in the plenary session at the Knesset, on June 13, 2016. Photo by Noam Revkin-Fenton/Flash90 *** Local Caption *** ????? ????? ??? ????? ?????  ?????  ???

בימים האחרונים התעקש ליצמן על כך שהרפורמה לא תבוטל. גורמים בלשכתו אמרו כי "משרד הבריאות לא נסוג לרגע מרפורמת הסיעוד. הדיונים בחוק ההסדרים לא כללו את הרפורמה והשר עומד על דרישה זו. במקביל יימשכו הדיונים האינטנסיביים שנערכים בנושא, במטרה להביא לשינוי חברתי בנושא החשוב של הסיעוד".

"לצערי מדינת ישראל מזניחה את הקשישים והזקנים שנדרשים למענה סיעודי. המחויבות שלנו לדור הבא מחייבת להביא לשינוי מערכתי בהתייחסות המדינה לאוכלוסייה המתבגרת בישראל. יש לשים קץ למצב הקשה והסבוך שבו נמצא מערך שירותי הסיעוד בישראל, שמקשה על אלו שנזקקים לשירותי סיעוד ובני משפחותיהם", אמר ליצמן.

בתגובה לדבריו של ליצמן, אמר ח"כ איציק שמולי (המחנה ציוני) כי "חבל לי שליצמן מנסה לקחת את הוויכוח לפסים אישיים ואני לא אגרר לשם. אני דווקא מאוד מעריך אותו כשר מצוין ומשוכנע במחויבותו לעניין הסיעוד, אבל העובדה שהנושא נותר מחוץ לתקציב היא מאכזבת ומכעיסה ואין מה לטשטש או להסתיר זאת. כרגע אין מה לטפח עוד תקוות שווא אצל הקשישים הסיעודיים ומשפחותיהם שהמהלך מעבר לפינה – ובאמת שהגיעה העת למעשים. מאות אלפי סיעודיים סובלים ממערך סיעודי מסורבל ויקר וללא הרפורמה הענף כולו יתמוטט להם על הראש. אנחנו לא מסתמכים יותר בלעדית על הצהרות הממשלה ונאתגר את הממשלה באמצעות חקיקה פרטית במטרה לכפות על הממשלה את מה שהיא עצמה התחייבה לו".

בתגובה אמר ליצמן כי "כמה שאיציק שמולי חשב שהוא ייקח את זה כבייבי שלו, אני טיפלתי בזה לפני שהוא חלם להיכנס לכנסת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture