"האו"ם לוקח כסף מארה"ב למסע תעמולה נגד ישראל"

כך האשים יו"ר יש עתיד בנאום היום בירושלים • בדבריו קרא לארה"ב ולאיחוד האירופי להתנות את המשך המימון לאו"ם בהפסקת קמפיין הדה לגיטמיציה של הארגון נגד ישראל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, נאם היום בכנס השנתי הבינלאומי של ארגון שורת הדין -"דיני המלחמה ושדה הקרב העכשווי" ותקף בחריפות את התנהלותו של ארגון האו"ם על מוסדותיו כלפי ישראל: בכל מה שנוגע לישראל, האו"ם כבר מזמן איבד את האמינות, את ההיגיון הבריא, ובעיקר איבד את הנכס החשוב ביותר שלו – היושרה.

לדבריו, היחס של מועצת זכויות האדם של האו"ם לישראל חרג מזמן מגבולות הביקורת הלגיטימית והפך לאובססיה מטרידה. בעשר השנים האחרונות אישרה המועצה 61 הצעות החלטה שגינו הפרות של זכויות אדם ברחבי העולם כולו, לעומת 67 הצעות-החלטה שגינו את ישראל. לא, זו לא טעות: המועצה גינתה את ישראל – מדינה דמוקרטית המקיימת את הדין הבינלאומי – יותר פעמים מאשר את כל מדינות העולם גם יחד.

במהלך נאומו הציג לפיד דוגמאות חד משמעיות המוכיחות את הפיכתו של האו"ם לארגון לא אמין שנשען על תעמולה שקרית ולא מבוססת: מועצת זכויות האדם של האו"ם מעולם לא טרחה להתייחס לעובדה שישראל נאבקת נגד ארבעה ארגוני טרור איסלאמיסטים בעת ובעונה אחת – חיזבאללה, חמאס, אל-קאעידה ודאע"ש. מדובר בארגונים המצהירים בגלוי שהם רוצים להרוג יהודים רק בשל היותם יהודים. והם לא לבד. הם מקבלים גיבוי פיננסי ולוגיסטי, נשק וסיוע מאיראן. איראן, החברה היחידה באו"ם המצהירה בגלוי שמטרתה היא "השמדה טוטאלית" של חברה אחרת בארגון – ישראל. אין צורך לציין שהאו"ם מעולם לא תבע ממנה לחזור בה.

לפיד קרא לארה"ב ולמדינות האיחוד האירפואי המממנות את האו"ם להתנות את המשך המימון לארגון האו"ם בהספקת קמפיין הדה- לגיטימציה נגד ישראל: ארה"ב מממנת 22% מתקציבו של האו"ם. למעשה שש מדינות – ארה"ב, יפן, צרפת, בריטניה, איטליה וגרמניה – מממנות למעלה מ-65% מתקציב הארגון. כל שנדרש מהמדינות הללו הוא להרים קול ולומר שהן מסרבות להניח למצב הזה להימשך. המתקפות הפרועות והשקריות נגד ישראל חייבות להיפסק.

"לא ייתכן שהאו"ם לוקח כסף אמריקאי, משאבים אמריקאים ותמיכה אמריקאית ומנצל אותם למסע תעמולה שתומך בהשמדתה של המדינה היהודית. אם ארגון זכויות האדם של האו"ם רוצה שהמדינות הדמוקרטיות ימשיכו לתמוך בו – הוא צריך לפעול על פי ערכים דמוקרטיים. בראש ובראשונה עליו להתבסס על אמירת האמת. תקיפתה של מדינה דמוקרטית המחויבת לזכויות אדם בשירותם של ארגוני טרור רצחניים אינה חלק מהמנדט של האו"ם. אין שום סיבה שארה"ב ושאר המדינות הדמוקרטיות יסכימו לממן זאת. בביקורי האחרון בוושינגטון שוחחתי על כך עם חברי סנאט וקונגרס דמוקרטים ורפובליקנים. כולם הסכימו שהמצב בלתי נסבל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture