חמינאי: "שישה נשיאים אמריקנים ניסו בעבר לפגוע באיראן ונכשלו"

המנהיג העליון של איראן טוען כי הסנקציות שהטילו האמריקנים נועדו לשלהב את ההמונים לצאת לרחובות: "הם מנסים ליצור קרע בין הממסד לאומה". טראמפ הודיע כי ביקש מסלמאן, מלך ערב הסעודית, להגדיל את אספקת הנפט לארה"ב בכשני מיליון חביות

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, האשים את ארצות הברית כי הלחץ הכלכלי שהפעילה על טהראן באמצעות סנקציות, נועד לשלהב את הרוחות ולגרום לאיראנים לצאת נגד הממשלה. "שישה נשיאים אמריקנים ניסו בעבר לפגוע באיראן ונכשלו במטרותיהם המרושעות", כתב האייתוללה בחשבון הטוויטר שלו, "היום, אחרי שנכשלו, הם מנסים ליצור קרע בין הממסד לאומה. זה טיפשי, הם לא מבינים שהממסד מייצג את האומה".

בצל המחאה הנרחבת ברחבי המדינה שמקורה במצב הכלכלי הקשה, טען המנהיג כי איראן דווקא מתקדמת, וכי ההוכחה לעוצמתה היא הכישלון האמריקני בניסיונות לפגוע בה. "הוכחה נוספת לעוצמתה של איראן היא הקואליציה שארצות הברית הקימה באזור", המשיך חמינאי. "אם אמריקה הייתה מספיק חזקה כדי להביס את הרפובליקה האסלאמית, היא לא הייתה חוברת למדינות חסרות כבוד במזרח התיכון כדי ליצור כאוס וחוסר יציבות. אם איראן לא הייתה כל כך עוצמתית, עשירית ממאמצי האויב היו מספיקים להפלת השלטון".

השבוע התרחבה מחאת הסוחרים באיראן על המשבר הכלכלי שנוצר במדינה בעקבות השבתן של הסנקציות הכלכליות עליה, זאת לאחר פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין בחודש שעבר. חלקים מהבזאר הגדול בטהראן שבתו השבוע ואיראנים רבים מחו נגד הממשלה בשל צניחת המטבע המקומי. במהלך השבוע דווח בנוסף כי ארצות הברית פועלת להפסקת ייבוא הנפט מאיראן עד 4 בנובמבר, מה שיוביל לקשיים נוספים עקב האטה במגזר החיוני לכלכלתה של הרפובליקה האסלאמית.

כחלק ממאמציו, צייץ היום טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי ביקש מסלמאן, מלך ערב הסעודית, להגדיל את אספקת הנפט לארצות הברית בכשני מיליון חביות. טראמפ הוסיף כי סלמאן הסכים לבקשה.

כניסתן לתוקף של הסנקציות האמריקניות החדשות בחודשים הקרובים מעלה חששות כבדים בקרב אזרחי איראן. אלו עשויות לפגוע בגישה למטבע זר, מה שגרם לבהלה בקרב האזרחים שממהרים להמיר את הריאל בדולר. שערו של הריאל צנח לשפל היסטורי בימים האחרונים, וממשלו של הנשיא חסן רוחאני הבטיח שורת צעדים לשיפור המצב כחלק מ"כלכלת ההתנגדות".

לאחר העימותים בטהראן בעקבות צניחת הריאל, האשים רוחאני את וושינגטון במשבר. "גם במקרה הכי גרוע יסופקו הצרכים הבסיסיים של האיראנים", הצהיר רוחאני בנאומו ששודר בטלוויזיה הממלכתית. "יש לנו מספיק סוכר, חיטה ושמן לבישול". "יש לנו גם מספיק מטבע זר כדי להזרים לשוק", הוסיף רוחאני. הוא אף הגן על המדיניות הכלכלית במדינה ואמר כי הכנסותיה לא הושפעו בחודשים האחרונים, ואמר כי הירידה בערך הריאל היא תוצאה של "תעמולה תקשורתית זרה".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תמונה לא נכונה
זה רוחאני הנשיא לא חמינאי המנהיג העליון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו