יו"ר סיעת קדימה: אנחנו לא פורשים מהקואליציה

למרות איומי מופז על פרישה מהקואליציה, סבורה איציק כי הכל יירגע - לעומתה, חברי כנסת בקדימה כן מבטיחים פרישה

תרגיעו, אין בחירות – הטשטוש הפוליטי מבלבל כל נסיון לצפות מה עומד לקרות עם הממשלה הרחבה, לאחר שהוועדה שהקים ראש הממשלה לגיוס בני הישיבות כשלה. חברי כנסת במפלגת קדימה מדברים על פרישה מהקואוליציה, ויש כאלו שכבר מריחים את הבחירות שנדחתה מס' שבועות, עם הצטרפותה של קדימה לממשלה.

קרא עוד:

[postim]

אך בעוד שמפלגת העבודה מכינה הצעת חוק לפיזור הכנסת,אמרה הערב יו"ר קדימה, ח"כ דליה איציק, כי המפלגה לא תפרוש מהממשלה. "כרגע צריך להכניס שפיות למערכת", אמרה הערב (ג) בשיחה עם כלי התקשורת. "השאלה היא מה חזק יותר – העלבון או הרעיון, ואני חושבת שהרעיון חזק יותר, למרות שנתניהו הגיב תגובה נמהרת ולא חכמה. אנחנו נוגעים במהלך היסטורי, ואסור לפספס אותו".

"נושא גיוס החרדים עלה לאחרונה רק בעקבות כניסתו של מופז לממשלה, וגם הוא לא חשב שהמסקנות בנושא יעלו כל כך מהר”, הסבירה איציק, "אם זה היה כל כך פשוט, היו מחכים 64 שנה בשביל זה?", "נניח שראש הממשלה היה חרדי, הוא היה מצליח לגייס את כולם ביום אחד? מדובר בתהליך ארוך של הכשרת לבבות".

ולמרות שמופז עצמו הגיב אמש בחריפות נגד נתניהו, לאחר הודעתו על פירוק ועדת פלסנר, ואף איים על פרישה מהקואליציה, בכל זאת איציק לא מתרגשת מהטונים החריפים. "צודק מופז שהגיב חריף על הודעת ראש הממשלה", הסבירה איציק. "ראש הממשלה התנהג בצורה לא מנהיגותית. תן עוד יום, תן לוועדה לפרסם את המלצותיה, צריך לתת לה כבוד, לאנשיה שהשקיעו זמן רב לגיבוש המסקנות. לא מוכרחים להכניס אצבע לעין".

"זה לא הזמן לקבל החלטה על הליכה לבחירות” היא מרגיעה, "זה הזמן לתת לפוליטיקאים להגיע להבנות, "החרדים צריכים להבין שיהיו סנקציות אישיות כאלה ואחרות, החילונים צריכים להבין שלא באבחת דו"ח אחד פותרים את העניין".

ועם כל משפטי ההרגעה של יושבת ראש הסיעה, חברי הסיעה אינם רואים את העובדות כך. ח"כ אבי דואן, מהמקורבים הבכירים ביותר של מופז, אמר היום באחד מאוהלי המחאה, כי "נראה שקדימה בדרך לאופוזיציה". הוא ציין כי "למדינת ישראל יש הזדמנות היסטורית לבצע שינוי. אם לא ניקח את ההזדמנות בשתי הידיים, מתוך הבנה עמוקה של משמעות העניין, זו תהיה בכייה לדורות. בלי סנקציות על מי שלא ישרת, קדימה לא תהיה בממשלה. אם יקרה מצב בו יחוקק חוק טל 2, וקדימה לא תפרוש מהממשלה, אשקול התפטרותי מהכנסת".

לפניו, התבטאו בחריפות גם ח"כ שלמה מולה, ח"כ רוברט טיבייב ועוד, על הצורך לפרוש מהממשלה, בעקבות פירוק וועדת פלסנר ע"י ראש הממשלה, אך בכל זאת נראה, כי כשהאנדרלמוסיה שולטת במפלגה הגדולה, וכל אחד מזמר במנגינה אחרת, ימצא כבר ביבי את הפטנט להנמיך את האש, ולהמשיך בלהטוטיו, כדי לשרוד ולהישאר ראש הממשלה עם הקואליציה הגדולה ביותר.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הקדימה האלה מזהמים את הממשלה שיפרשו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו