מפקד משמרות המהפכה באיראן: "מלחמת האזרחים נגמרה"

שבעה ימים אחרי שהחלו המהומות, טען ג'עפרי כי "מלחמת האזרחים של 2017 נגמרה". מספר ההרוגים עומד עד כה על 22, יותר מ-450 נעצרו בטהראן בשלושת הימים האחרונים, ולטענת מפקד משמרות המהפכה: "מספר המפגנים במחאה קטן"

מפקד משמרות המהפכה מוחמד עלי ג'עפרי הודיע היום (רביעי) כי: "אנו מכריזים על תבוסת 'מלחמת האזרחים' של 2017 באיראן". בשלושת הימים האחרונים נעצרו יותר מ-450 אנשים בטהראן ועד כה נהרגו 22 מפגינים במחאות ברחבי המדינה.

"משמרות המהפכה התערבו במטרה לדכא את המחאות באספהאן, לורסטאן והמדאן", הוסיף ג'עפרי, "האויבים שלנו לא יכולים לאיים עלינו מבחינה צבאית אז הם מנסים כלכלית ותרבותית. מספר המפגנים במחאה קטן, גם בשיא ההפגנות בכל רחבי המדינה מספרם עמד על 15 אלף בלבד".

עלי חמינאי, המנהיג העליון באיראן, התייחס אתמול לראשונה להפגנות בארצו ואמר כי "אויבי המדינה חוללו אי שקט במדינה כשהשתמשו בכסף, כלי נשק וסוכני מודיעין". האויב תמיד מחפש הזדמנויות וסדקים להכות דרכם את העם האיראני", הוסיף חמינאי, "יש לי מה להוסיף בנושא ואדבר לעם במועד הנכון".

הנשיא רוחאני טען אף הוא שארה"ב ומדינות נוספות עומדות מאחורי ההפגנות במטרה להפיל את המשטר במדינה. "ההישגים האזוריים של איראן הרתיחו את אויבינו. אתם מצפים שהם לא ינקמו? אתם מצפים מהם שלא ימרידו קבוצות אזרחים? היינו צריכים להכין את עצמנו לסיפור הזה", צוטט רוחאני בטלוויזיה המקומית. רוחאני גם גינה את טראמפ, שהביע תמיכה במפגינים, ואמר שמי שקורא לאיראנים "טרוריסטים" לא יכול להזדהות איתם.

על רקע המחאה, טראמפ תוקף את אובמה: העביר כסף לטרור האיראני

השלטון מאבד את הסבלנות? תיעוד: רכב משטרתי דורס מפגינים

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין דבר כזה.לא יכול להיות..

אין דבר כזה.לא יכול להיות..

חבל, מה זהו נגמר? כ"כ שימח אותי הכותרות הדרמטיות שלכם בענין איראן, אם תהיה התפתחות נוספת נא לעדכן ובדחיפות

יוחנן, הם משקרים לגמרי. המחאות ממש לא דעכו ועצרו. יש המון מחאות קטנות של מגזרים שונים (נהגי מוניות, זקנים ששדו להם את הפנסיה, זרם אסלמי מודכא, נשים נגד כפיית החיג'אב, פועלים, משפחות שמוחאות על מעצרים של ילדיהם, אנשים שמוחאים על הוצאות להורג בעיקר של ילדם מתחת לגיל 18, סתם צעירים ועוד ) השטח רוחש וגועש כל הזמן וביומיים האחרונים אש שוב מוצתת, בינתיים זה המון להבות קטנות בוערות שמהשטר מנסה לדכא בצורה הולכת וגוברת, יכול להיות שהכול שוב יחזור אל מתחת לפני השטח ויכול להיות שלא, אבל מתי שהו בשלב כזה או אחר הכול יוצת לאש אחת גדולה. כבר הנשיא אמר שהמשטר עושה את הטעות שהמלך עשה לפני 1979 (דיכא באכזריות וסתם את האזוניים למה שהעם אמר).

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו