מטחי טילים בדרום • מאמצים בינלאומיים להפסקת אש • יום שביעי

חברי התשיעייה נתונים תחת מכבש לחצים איום, כאשר אוי לי אם אומר כן ואוי לי אם אומר לא, השאלה היא רק שקלול ההפסדים המרובים באמירת לא להסכם הפסקת אש מול אמירת כן להפסקת אש • במקביל מטחים עזים עם פגיעות ישירות ברחבי יישובי דרום מדינת ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חברי התשיעייה לא עוצמים את עיניהם לתנומת ליל בימים אלו, כאשר מיליון תושבי מדינת ישראל מנהלים את חוסר שגרת יומם בין ריצה לממ"ד להעסקת הילדים אשר אינם הולכים לבית ספר, בימים אלו שחצי מדינה, בעצם מדינה שלימה נתונה תחת טיווחי טילים של מחבלים טרוריסטים הזויים וקיצוניים, עד לשעה 4 בליליה ישבו חברי התשיעייה ודנו בהחלטה הקשה והכבדה מנשוא, האם ללכת לקראת הפסקת אש או לא, בינתיים מהרצועה לא מפסיקים לירות טילים משעות הבוקר המוקדמות, מנגד המצריים מדווחים על התקרבות ממשית להפסקת האש המיוחלת בקרב מנהיגי העולם.

קרא עוד:

[postim]

'עמוד ענן' פוליטי ומדיני

'הפסקת אש' שני מילים פשוטות אבל כל כך מורכבות, חברי התשיעייה נתונים תחת מכבש לחצים איום, כאשר אוי לי אם אומר כן ואוי לי אם אומר לא, השאלה היא רק שקלול ההפסדים המרובים באמירת לא להסכם הפסקת אש מול אמירת כן להפסקת אש.

כן להפסקת אש

כן מדינות העולם ובפרט החברות באיחוד האירופי אמנם מביעים תמיכה גלויה בזכותה של ישראל להגן על עצמה, אך כל זה בתנאי שישראל לא מחריפה במאומה את המבצע, ברק אובאמה נשיא ארצות הברית אמר זאת בפירוש, ובלא החרפה אי אפשר להגיע לתוצאה חזקה ואפקטיבית.

כן ישראל רוצה לבסס עם מצריים מדיניות נורמאלית ובריאה, ובפרט על ידי הענקת שרביט המבוגר האחראי למוחמד מורסי נשיא מצרים, דבר אשר יתרום לביטחון העתידי של מדינת ישראל, כאשר הדרישה החד משמעית של ישראל היא שמצריים והעומד בראשה מוחמד מורסי ערבים אישית לכל סעיפי הפסקת האש.

כן אי אפשר לדעת איך מבצע קרקעי מסתיים, והצבא אינו יכול להרשות לעצמו להיכנס בלי לקחת את כל הסיכונים בחישוב, והסיכונים הם רבים, לכן אף אחד לא שמח להיכנס קרקעית, אבל כולם מודים, אם זה מה שנדרש להחזיר את הביטחון והשקט לערי הדרום אז נעשה זאת ובעז"ה אף ננצח.

לא להפסקת אש

לא לעת עתה ההזויים מהרצועה הצרה המפרידה בינינו לים עושים את העבודה בשבילנו, ומשעות הבוקר המוקדמות נורים לעבר ערי ישראל מטחים רבים עזים וכבדים, מה שמרחיק את הפסקת האש המקודמת.

לא המילואימניקים לא מעוניינים לחשוב על אופציה שגייסו אותם, שגייסו עשרות אלפי חיילים חדורי קרב ומוטיבציה להגן על שלומם של חיי ישראל, ולאחר ארבעה ימים הדרג המדיני עדיין לא החליט נכנסים לרצועה או לא, בכל הימים האלו הם חיים בבלבול ובריחוק ממשפחותיהם בחוסר תנאים משווע, והמוטיבציה שוקעת, והדרישה החד משמעית שלהם היא, תקיפה מוחצת על אויביהם ושונאיהם של תושבי ישראל.

לא גוברים הקולות בישראל ובפרט לאחר המטח היום בבוקר אשר לפי דיווחי המצריים אנחנו מאד קרובים להפסקת אש, והנה התקפות ומטחים עזים על ישראל, רבים הם הבכירים שאומרים שכעת על ישראל להיכנס בכל הכח לעזה עד שהחמאס יעמוד ויבקש בעצמו הפסקת אש מישראל.

'עמוד ענן' ברחבי הדרום

העיר באר שבע ידעה הבוקר התקפה קשה בצל הדיבורים על הפסקת האש, כאשר מערכת כיפת ברזל מיירטת לא פחות משמונה טילים האמורים ומיועדים לפגיעה בחיי אדם, ועדיין נפלו עוד כמה טילים ברחבי העיר, כוחות הביטחון מדווחים על אוטובוס אגד שניזוק קשה מרסיסי טיל שנפל בסמוך אליו, וכן מדווחים על פגיעה ישירה בבית בעיר, בחסדי שמיים ובניסים גלויים ללא נפגעים.

הפלסטינים מדווחים על תקיפות של צה"ל ברצועת עזה, כאשר בין היתר מותקפים בתיהם של בכירי החמאס והגי'אהד האיסלאמי, בהם אפשר למנות, את ביתו של מפקד חטיבת רפיח בזרוע הצבאית של החמאס העונה לשם ראאד אל עטאר, וכן הותקף ביתו של בכירים בגדודי עז א דין אל קאסם.

דובר צה"ל מסכם את הלילה האחרון מבחינת פעילות צה"ל ברצועה, הותקפו מעל 100 יעדי ומטרות טרור ברצועה, בין היתר אפשר למנות את הבנק האסלאמי ברצועת עזה, מנהרות הברחה וטרור, משגרים רבים מוטמנים וגלויים, מחסני אמצעי לחימה רבים, כל זה בפעולות משולבות של חיל האויר וחיל הים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האם אפשר לללכת לקחת את הכסף של הבנק שהותקף בעזה???

לכב' כואב:
כלל לא נראה כאילו כואב לך אם זוהי השאלה הראשונה שעולה לך בראש אחרי קריאת הכתבה !
היה עדיף שתאמר פרק תהילים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture