מהפך בבוליביה: 6 נעצרו ביניהם השופט שאסר את ר' יעקב אסטרייכר

גל נוסף של מעצרים בבוליביה: הערב (שלישי) נעצרו עוד חמישה חשודים, ביניהם השופט שכלא את ר' יעקב לפני 18 חודשים. וגנב ממנו 18 אלף טון אורז. הארבעה הנוספים, שרים במדינה החשודים כי ניסו לסחוט כסף מר' יעקב בתמורה לסיוע שיוביל לשחרורו.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

סוכנות הידיעות AP מדווחת כעת, כי שר הפנים של בוליביה, קרלוס רומרו הודיע הערב (שלישי) על מעצרם של 6 חשודים בבוליביה. השישה חשודים בניסיון לשדוד את ר' יעקב אסטרייכר. אחד נעצר אתמול (שני) וחמישה נוספים נעצרו היום. ביניהם השופט שאסר את ר' יעקב לפני כשנה וחצי, וגנב ממנו 18,000 טון של אורז. שאר העצורים, שרים בבוליביה, חשודים כי ניסו לסחוט מר' יעקב כסף בתואנה שינסו לשחררו מכלאו. דיווח נוסף מדבר על עשרה עצורים, אך עד כה הדיווח לא אומת ע"י התובע במדינה.

קרא עוד:

[postim]

ר' יעקב אסטרייכר, יהודי חרדי תושב ארצות הברית אשר כלוא בבוליביה כבר שנה וחצי בתת תנאים, כאשר לאחרונה חל דרדור במצבו הרפואי וכעת הינו בבית החולים, אך הוא צפוי לחזור היום (ג') אל בין כותלי הכלא, הדרמה בעניינו החלה אתמול כשממשלת בוליביה פתחה בגל מעצרים בקרב בכירי ממשל הקשורים על פי החשד לחשדות שממשלת בוליביה מאשימים את ר' יעקב דבר שלא הצליחו להוכיח במשך שמונה עשרה חודשים האחרונים.

כל הפרשייה החלה לפני שנה וחצי כשר' יעקב אשר היה משקיע בבוליביה בשדות אורז מגדל ומוכר, על פי טענות ממשלת בוליביה הוא היה משקיע עם כספים לא חוקיים והיה מלבין אותם, והוא הוכנס לכלא מיד עם הגעתו לעסקאות עסקים רגילה ושגרתית בבוליביה, ממשלת בוליביה תובעת ממנו סכום של 25 מיליון דולר, אך לעת עתה לא נתנו לו שום אפשרות לטעון משהו להגנתו מכיוון שעל פי החוק בבוליביה כל חשוד בחשד חמור מוכנס לכלא למשך שמונה עשרה חודשים ורק לאחר מכן מתחיל תהליך המשפט, כאשר כאמור לכל אורך התקופה ממשלת בוליביה לא מצליחה למצוא נגדו ראיות מפלילות.

אתמול (ב') עצרה ממשלת בוליביה שר בכיר במדינה בחשד שהוא מכר את האורז של ר' יעקב לאחר שזו הוחרמה על ידי השלטונות, השר העונה לשם Jose Manuel Antezana מואשם במכירת חלק מכמויות האורז שחולטו על ידי הממשלה משדותיו של ר' יעקב והוא קבל בתמורה $9,900 , לאחר המעצר בא Javier Monasterios התובע מטעם המדינה לעדכן את ר' יעקב על המעצר ובתוך המילים הוא חשף לו שבימים הקרובים יבוצעו עוד מעצרים, כאשר 11 אנשי ממשל חשודים להפרת סמכויות בעניינו ובמשפטו של ר' יעקב אסטרייכר הנמק בכלא.

ר' יעקב אמר לעיתונאים לאחר חשיפת המעצר ולפני גל המעצרים הצפוי שהוא ממש מפחד עכשיו לחייו מכיוון שלאחר שנלכדו 11 אנשים עובדי ממשלה שעשו דברים כנגדי ומכרו את סחורתי, הם ירצו להרוג אותי בכדי להתפטר ממני, עוד הוסיף ואמר ר' יעקב לעיתונאים 'מהרגע ראשון שעצרו אותי כבר הסקתי שהממשלה פשוט לא מעוניינת שאעשה כאן עסקים ולכן הם נטפלים עלי'.

משפחתו של ר' יעקב אסטרייכר אמרה ל JDN שעובדה זו שעוצרים מישהו בעל סמכות גדולה במדינה המכהן כשר גדול בממשלת בוליביה בגין פשע שכזה יכולה לעמוד לימין ר' יעקב ולהועיל לו, 'אנחנו מתפללים מצפים ומקווים לראות את אבינו בחזרה בבית' אמרו בני המשפחה ל JDN בעצב מהול בתקווה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שהשם יעזור
בקרוב יחזור לעסקיו האמיתיים שהם בניו ונכדיו, בבריאות ושלימות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture