לקדש שם שמים: אלפים השתתפו וצפו בכנס האחדות בבנייני האומה

לאחר כשעתיים הסתיים הכינוס המרכזי למען רשימת יהדות התורה בבנייני האומה | נאומים חוצבי להבות ליוו את הערב ונותרו מהדהדים בחלל היהדות החרדית בתקווה ובאמונה שהציבור החרדי אכן יתגייס ביום הבוחר למען הגדלת כוחו ונציגיו בכנסת הבאה | סיקור

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

רושם עז עדיין חתום בזכרונם ובאוזנם של רבבות אלפי ישראל שנכחו באולם הכינוסים 'בנייני האומה' בירושלים או שצפו בשידור חי ברחבי הארץ, לאחר דברות קודש חוצבי להבות אש שנשמעו בכנס הבחירות המרכזי מפיהם ומנהמת ליבם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א.

קרא עוד:

[postim]

הכינוס החל בתפילת מעריב מפי הגאון רבי שמחה שיינברג שליט"א ראש ישיבת תורה אור, לאחר מכן פתחו באמירת פרקי תהילים למען הצלחת המערכה כאשר לפני התיבה עבר הרה"צ רבי אברהם שמואל בנימין סופר שליט"א.

לאחר מכן כובד לשאת דברים הגאון רבי אשר נייהוז שליט"א ר"י שפתי צדיק בחצוור, אשר היטיב להסביר לקהל לשם מה נועד הכינוס הגדול הזה, והסביר בדברים ברורים ובלשון צחה את הסכנות המאיימות על עולם התורה, וקרא לאדישים לפקוח עיניהם. אחריו דיבר הגאון רבי יוסף אפרתי  שליט"א מי שהיה נאמן ביתו ויד ימינו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, אשר בקול חוצב להבות זעק, מדוע צריכים להטריח על גדולי ישראל לבוא ולהתכנס למענינו, אנו היינו צריכים להבין לבד, ולעשות למענם וכהוראתם, והביא ציטוטים מדברי מורו ורבו הגרי"ש זצ"ל אודות הבחירות.

דקות אחדות לאחר שסיים את דבריו נכנסו בזה אחר זה מרן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, כל הקהל קם על רגליו בשירת 'ימים' ובמחיאות כפיים קיבל אותם בכניסתם, ראשונים נכנסו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן וכ"ק אדמו"ר מגור, שליט"א אחריהם עלו כ"ק אדמו"רים מבעלזא, ויז'ניץ, צאנז, סלונים, באיאן, ביאלה, מודז'יץ, זוויעהל, דאראג, ומרנן הרבנים הגאונים: הגרי"ג אדלשטיין, הגרב"ד פוברסקי, הגר"ד יפה והגרא"י פינקל, שליט"א. מאוחר יותר הגיע גם הרה"צ רבי אליעזר ברלנד.

לאחר דקות של שירה כובד כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א לשאת את דבריו, האדמו"ר הקריא מכתב היסטורי 'קול קורא' למען רשימת יהדות התורה עליו חתמו לפני עשרות בשנים קודש הקודשים מהר"א מבעלזא, הרה"ק ה'בית ישראל' מגור ואבי האדמו"ר הגה"ק רבי מרדכי מבולגרייא, זיע"א, בהמשך הוסיף האדמו"ר מדברות קודשו.

אחריו הוקרא מכתבו של זקן האדמו"רים בארה"ק כ"ק אדמו"ר גאב"ד ערלוי שליט"א שמפאת חולשתו לא יכל להגיע, בו כתב כי לא יוכל לבוא ולהשתתף בכינוס הצדיקים אך חשיבות המערכה והגדלת כוחה של יהדות התורה חשובה מתמיד, לאחר מכן הקריא הגאון רבי יהודה סילמן שליט"א דומ"צ הישר והטוב, הקריא מכתב ממרן הגאב"ד רבי ניסים קרליץ שליט"א שנבצרה ממנו ההשתתפות עקב נישואי נכדתו, גם מרן הגר"ש אויערבאך שליט"א לא יצא מפאת חולשתו ע"פ הוראת רופאיו.

הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א נשא גם הוא דברים, במהללכם הזכיר את חמיו מרן הגרי"ש אלישיב ובאחת הפעמים אמר 'שליט"א', לאחר שרחש עבר בקהל, הבין אתך השגגה והתנצל, עדיין לא הורגלתי לומר זצ"ל, בדבריו פירט את האחריות המוטלת על כל אחד ואחד, והזהיר כי אם יגייסו את בחורי הישיבות האשמה תיפול על מי שלא הצביע.

לאחר מכן נשא דברים כ"ק אדמו"ר מצאנז שליט"א דברים חוצבים נגד אלה שמהרהרים אחר הוראת רבותיהם, וחושבים להצביע למפלגות אחרות, וצוטט מהמקורות כי מי שממרה את פי בתי הדין עתיד לתת את הדין, כי כשהרבנים אומרים, זו הפיסקה, הרבנים של היום יש להם את הכח כמו אותם אלה בדורות הקדומים, ועל כן אין להרהר אחר דבריהם או להיות אדישים אלא לצאת ולהצביע.

אחריו דיבר קצרות מרן הגר"ג אדלשטיין, אחריו נשא דברים מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א שאמר: יש כאן הזדמנות לקדש שם שמים וחובה על כל ליטול חלק במצוה זו.

מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א נעל את הכינוס בדברים חוצבי להבות שנשא בשפת האידיש, והתנצל כי אינו יודע לדבר עברית, בדבריו תקף את השלטון בישראל שמנסה להצר את צעדנו, והכריז כי היהדות החרדית לא תכנע, ולא תתן את בחורי הישיבות בידם, עוד הביא ציטוטים מזקינו ה'אמרי חיים' ואביו ה'ישועות משה" זיע"א, כמה בער בקרבם נושא הבחירות, שמי שלא יוצא להצביע מפקיר את כל היהדות החרדית, בהמשך גם הביא בשם הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל שהיה אומר כי יום הבחירות הוא מעין יום הדין, ועל כן ארבעת הימים שנותרו לבחירות  הם ימי סליחות קודם יום הדין, על כן כל אחד צריך להשתדל לפעול להפעיל ולהצביע לרשימת יהדות התורה שעל ידי כך יראו את כוחה של היהדות החרדית ולא יעזו לפגוע בתורתם ובאמונתם.

לאחר דבריו החוצבים תם הכנס המרגש בו ישבו כשעתיים עשרות אדמו"רים רבני ישיבות ואישי ציבור, גדולי ישראל קמו ויצאו כשהקהל מלווה אותם בשירת כי אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לך, ומקבלים עליהם לשמוע בקולם ולמלאות אחר הוראתם.

רב תודות למפיק האירוע ר' אפרים זילברברג וצוות 'אפקט יזום והפקה על הפקת אירוע מושלם ללא תקלות וללא הפרעות, מערכת JDN מודה בשם אלפי הגולשים לר' ישראל רובינשטיין מנהל חברת 'אפיקים' הגברה, תאורה ומסכי שידור בלווין על העברת האירוע המראות והקולות באיכות מירבית.

לצפייה בשידור חוזר מהמעמד האדיר לחצו כאן

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה אין שידור חוזר?

מה עם גלריה?

יש מצב לשידור חוזר?
תודה ענקית מראש!!!!!!!!!!!

אלפי תודות שלשידור החיי לשידור חוזר היה מדהים מיוחד תמשיכו כך
רק את סאטמר שהם מוסיפים בושה ליהדות החרדית תפסיקו לסקר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture