הישג לרב עמאר: בתוך 4 חודשים יובא חוק 'הארכת כהונת הרבנים הראשיים'

'הבית היהודי' הכניס בהסכם קואליציוני את חוק הרב עמאר | הערכה: הרב מצגר לא יתמודד לכהונה נוספת, סיכוייו נמוכים | ההכרעה תהיה בין הרבנים איגרא, סתיו והרב שפירא | JDN עם מה שהתרחש מאחורי הקלעים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

מנפלאות ההסכם הקואליציוני שבין הבית היהודי לבין הליכוד ביתנו, סמוך לכניסת השבת נחתם ההסכם הקואליציוני בין הבית היהודי לבין הליכוד ביתנו. בין סעיפי ההסכם נכלל חוק עמאר שמשמעותו, חוק הארכת כהונת הרבנים הראשיים שיאפשר להם להתמודד בבחירות הקרובות לכהונה נוספת.

קרא עוד:

[postim]

נזכיר, עד היום רב ראשי לישראל יכל לכהן כעשר שנים וזאת לאחר הארכה בשנה השביעית לשלוש שנים נוספות. טרם אירע מקרה שלא הוארכה כהונת הרבנים הראשיים לעשר שנים.

בימים הקרובים, הרבנים הראשיים לישראל הרב יונה מצגר והגאון ר' שלמה משה עמאר יסיימו את כהונתם וזאת בהתאם לחוק.

אלא שמסתמן כי מדובר בהפוגה קלה עד להשלמת חוק עמאר שלפי ההערכה הוא יעבור בתוך ארבעה חודשים. בכנסת השמונה עשרה ניסו אנשי ש"ס להאריך את הכהונה, אולם הצעת החוק נתקעה בוועדת חוקה בראשות חבר הכנסת דוד רותם. סמוך לכניסת שבת מסמן הגר"ש עמאר ניצחון בדרך לכהונה שנייה.

דרמה של ממש התחוללה מאחורי הקלעים, כאשר אנשי 'האיחוד הלאומי' עמדו על כך בתוקף שהצעת החוק תכלל בתוך ההסכם הקואליציוני. הלחץ של בנט עשה את שלו והוא הודיע שללא הסעיף הזה, הבית היהודי מחוץ לממשלה. נתניהו נאלץ לשדל את איווט ליברמן שיסיר את התנגדותו. ליברמן, רצה לראות את הרב עמאר מחוץ לרבנות הראשית ורצה לראות רבנות ראשית לישראל – אחרת.

כאמור, ההסכם נחתם והגר"ש עמאר ירוץ לסיבוב נוסף. הארכת החוק גורמת לשקט ברחוב השס"י, שכן בפני מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א עומדת שאלה קשה: מי מבין בניו יכהן במשרה?

בבית הרב הכריזו כבר שלושה על התמודדות, הרב דוד יוסף – ראש מוסדות 'יחווה דעת', הרב אברהם יוסף – רב העיר חולון רואה עצמו כמועמד מתאים ואף נתמך ע"י האיש החזק בש"ס, אחיו הרב משה יוסף וכן הרב יצחק יוסף הסובר כי המשרה מגיעה לו וזאת בשל אי התקדמות בהליך הבחירה למשרת הרב הראשי של העיר ירושלים.

אלא שבציבור האשכנזי כבר עכשיו מתחוללת לה דרמה. ההערכה היא כי הרב מצגר לא ירוץ שכן כהונתו ליוותה את הרבנות הראשית לישראל בפרשיות מביכות. מבקריו טוענים כי הוא הוריד את הרבנות הראשית לשפל חסר תקדים והוא הרבה לשהות בחו"ל ולבקר קהילות שונות, דבר שגרם לא פעם ולא פעמיים למבוכות למבקרים ולרבנות הראשית לישראל.

מסתבר כי בגוף הבוחר הנוכחי, לרב מצגר לא יהיה רוב אולם ממידע שהגיע לידי JDN עולה כי מצגר נפגש לפני כשבוע לפגישת הכרות ראשונה עם יו"ר הבית היהודי, ח"כ נפתלי בנט.

סביר להניח כי על התפקיד יתמודדו שלושה מקרב הציונות הדתית, דוד סתיו הגר"א איגרא – דיין בבית הדין הגדול והגאון ר' יעקב שפירא – ראש ישיבת מרכז הרב. ההערכה שבבית היהודי ירקמו דיל מול הרב עמאר ויבטיחו את מועמדותו של רב אשכנזי ציוני דתי.

בש"ס ובבית היהודי מעריכים הערב בפני כתב JDN, כי הדיל של פתח תקווה (הרב מיכה לוי מונה כרב האשכנזי והרב אטיאס מונה כרב ספרדי) ישוחזר ברמה הארצית.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

את הלחץ שיש על בנט מצד היהדות החרדית מנצלים לג'ובים משפחתיים………

עכשיו הרב נחום אייזנשטיין יוכל לישון בשקט: ברבנות הראשית ימשיך לכהן רב אורטודקסי. כשעמאר ימשיך להיות רב ראשי לא יצטרכו ספר יוחסין. ברוך ה'. אלא שאם אייזנשטיין ישן בשקט, אז מי יעשה רעש?
עכשיו ברצינות. עמאר הוכיח בכל שנות כהונתו שיש לריפורמים ולקונסרבטיבים נציג נאמן ברבנות. עמאר ידע להתיר כל מה שזז, גם מה שהריפורמים לא היו מתירים. ולכן עמאר טוב ללפיד ובנט. וכל הפוליטקאים "החרדים" רימו את עצמם ואת רבותיהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture