בית המשפט לחוקה בבריסל דן בסוגית החינוך באנטוורפן

לאחר חודשים ארוכים של הערכות משפטית על ידי הקהילה החרדית באנטוורפן: בית המשפט לחוקה בבריסל דן בסוגית החינוך בעיר. העסקנים מעריכים כי ההחלטה צפויה להימשך זמן רב • ראש קהילת "מחזיקי הדת", הרב פנחס קורנפלד: "בית המשפט האזין בכובד ראש לעמדת הקהילה וכולנו תקווה ותפילה שתתקבל החלטה חיובית".

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

לאחר שמשרד החינוך בבלגיה גזר כי במוסדות החינוך שאינם מוכרים רשמית באופן מלא במשרד החינוך ילמדו לימודים חיצוניים, דן אתמול (ד') בית המשפט לחוקה בבריסל בסוגית הדרישה להכנסת לימודים אלו במוסדות החינוך החרדים באנטוורפן.

קרא עוד:

[postim]

עפ"י החלטת משרד החינוך, כל התלמידים שלא לומדים בבתי ספר מוכרים, יחוייבו לעבור בסוף השנה מבחן מקיף על לימודים חיצוניים. ותלמיד שלא למד את הלימודים החיצוניים, תהיה רשאית המדינה לשבצו בבתי חינוך הממשלתיים כפי רואות עיניה.

סערה ודאגה רבה נגרמה בקרב הציבור החרדי באנטוורפן בעקבות החוק, שכן ברור שלא ניתן להיענות לדרישת משרד החינוך ולהכניס לימודים חיצוניים שאינם על טהרת הקודש ומנוגדים לכל הבסיס עליהם מחונכים התלמידים. מאידך רובצת סכנה איומה במידה ומשרד החינוך אכן יממש את זכותו חלילה.

בהוראת רבני העיר שליט"א מכל החוגים והעדות הוחלט לגשת למערכה ולהגיש ערעור בבית המשפט המקומי נגד החלטת משרד החינוך. אך בית המשפט המקומי קבע כי ביטול החוק אפשרי רק בבית המשפט לחוקה בבריסל. להגשת הערעור גויסו שלושה עורכי דין מובילים בבלגיה ובראשם יו"ר לשכת עורכי הדין באנטוורפן שעמלו תקופה ארוכה להכין את הערעור, כשהציבור כולו מלווה האת המערכה הגורלית.

בדיון שנערך אתמול בבית המשפט החוקתי בבריסל ניתן זכות דיבור של 10-15 דקות בלבד לכל צד להשמיע את עמדתו, שכן בבית משפט חוקתי הדיון ברובו פנימי ונערך בין 12 השופטים באמצעות עיון בחומר שמוגש על ידי שני הצדדים.

הרב פנחס קורנפלד יו"ר קהילת "מחזיקי הדת" אמר אתמול: "ניתן לומר כי האווירה בבית המשפט היתה די נינוחה. השופטים האזינו בכובד ראש לעמדת עורך הדין שייצג את הקהילה והביא את עמדתה כראוי. על פניו היה נראה כי שופטי בית המשפט אינם דוגלים בעימות חזיתי עם הקהילה וכי בסופו של דבר ינסו להוביל פשרה.

"יצוין כי גם בא כוחו של משרד החינוך היה די נינוח כשהציג את עמדתו. בכל מקרה עפ"י ההערכה החלטת בית המשפט צפויה להימסר עוד זמן רב, ניתן היה להתרשם כי השופטים עצמם מבקשים עוד זמן לעיין בסוגיא ואולי להתעניין כיצד הדברים מתנהלים במדינות אחרות באירופה. אך כמובן שלא ניתן לנחש מראש מה תהיה ההחלטה, וכולנו תפילה ותקווה שתתקבל החלטה חיובית".

יצוין כי על פי בקשת רבני אנטוורפן שליט"א התפללו אתמול כל תלמידי מוסדות החינוך להצלחת המערכה הגורלית להמשך החינוך על טהרת הקודש בדרך ישראל סבא, תפילות שימשכו עד לקבלת ההחלטה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"כלל ישראל קיבלו את התורה מסיני, וכל עם ישראל וכל העולם כולו עומד על התורה הקדושה, וכדי להחזיק את התורה בכל הדורות וגם בדורינו, לא מספיק שתהיה תורה מונח בארון הקודש, אלא צריך שיהיו לומדי תורה. ורק ככה מתקיים כלל ישראל.

היישוב בארץ ישראל ובכל העולם כולו קיימים רק בזכות שיש יהודים ת"ח שיושבים ולומדים תורה. הקיום הזה שייך רק על ידי שבחורים ואברכים צעירים מקדישים את כל היום שלהם ללימוד התורה, אלו הם השנים שבהם האדם יכול להתעלות בתורה ולא בגיל מבוגר. רק ככה יש עתיד לכלל ישראל.

לכלל ישראל צריך שיהיה תורה, ולא סתם תורה אלא לומדי תורה. מי שיאפשר לזה שיוכלו ללמוד תורה וישחרר את לומדי התורה כדי שיוכלו ללמוד בלי הפרעה, תהיה לו בכך זכות גדולה שיש לו חלק בהחזקת כלל ישראל ויושבי ארץ ישראל" ויתברכו מן השמים כל טוב.

"כלל ישראל קיבלו את התורה מסיני, וכל עם ישראל וכל העולם כולו עומד על התורה הקדושה, וכדי להחזיק את התורה בכל הדורות וגם בדורינו, לא מספיק שתהיה תורה מונח בארון הקודש, אלא צריך שיהיו לומדי תורה. ורק ככה מתקיים כלל ישראל.

היישוב בארץ ישראל ובכל העולם כולו קיימים רק בזכות שיש יהודים ת"ח שיושבים ולומדים תורה. הקיום הזה שייך רק על ידי שבחורים ואברכים צעירים מקדישים את כל היום שלהם ללימוד התורה, אלו הם השנים שבהם האדם יכול להתעלות בתורה ולא בגיל מבוגר. רק ככה יש עתיד לכלל ישראל.

לכלל ישראל צריך שיהיה תורה, ולא סתם תורה אלא לומדי תורה. מי שיאפשר לזה שיוכלו ללמוד תורה וישחרר את לומדי התורה כדי שיוכלו ללמוד בלי הפרעה, תהיה לו בכך זכות גדולה שיש לו חלק בהחזקת כלל ישראל ויושבי ארץ ישראל" ויתברכו מן השמים כל טוב….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture