אחרי הפרישה: האם הפריימריז ב'בית היהודי' יתבטלו?

פרישתם המפתיעה של ראשי הבית היהודי, השרים בנט שקד, לטובת הקמת פלטפורמה חדשה, הכניסה את המפלגה לסחרור ערב הבחירות • הערב התכנסו חברי הסיעה לדון בהתפתחויות, כשאף עלתה האפשרות של ביטול הפריימריז לראשות ולרשימת המפלגה

אחרי פרישתם של שני השרים הבולטים במפלגה ושל מי שבעצם הנהיג את מפלגת 'הבית היהודי' בעשור האחרון, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, מחר צפויים להיפגש חברי הסיעה יחד עם וועדה מיוחדת שהוקמה לקראת הבחירות למען הצלחת המלגה.

הערב נערכה ישיבת סיעה בכנסת, בהשתתפות חברי הסיעה ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך,בה הוסכם כי יש צורך לפעול בהקדם ליצירת רשימה למפלגה לקראת הבחירות, כאשר הוחלט כי "הרשימה תהיה מגוונת ורחבה של נשים וגברים, צעירים וותיקים שתייצג את כלל הציונות הדתית".

לקראת הישיבה מחר מפעילים הערב חלק מחברי מרכז המפלגה לחץ על חברי המרכז שלא יצביעו על וועדה מסדרת לרשימה אלא ללכת לבחירות בשיטת הפריימריז, כפי שעשתה המפלגה במערכות הבחירות, זאת לאחר שבמהלך הישיבה הערב עלתה האפשרות לבטל את הפריימריז במפלגה בשל סיבות שונות, כמו ההוצאות הגבוהות הדורשות מימון לבחירות מקדימות אלו.

סגן ראש המועצה האזורית שומרון ויו"ר פורום יו"ש בבית היהודי דוידי בן ציון ומנכ"ל מרכז רבני ברקאי רונאל אלקיים פנו הערב במכתב לצעירי הבית היהודי בה הם מבקשים כי ידרשו לקיים פריימריז. "לפני שש שנים הצטרפנו לדרך חדשה של איחוד שורות בציונות הדתית ופתיחתן לכוחות חדשים שיבחרו בדרך דמוקרטית להנהגה הפוליטית של תנועתנו רבת השנים", כתבו.

במכתבם הוסיפו, כי "בשנים האחרונות פעלה הבית היהודי במגוון תחומי עשיה ואנו מצדנו השתדלנו לפעול ולעשות יחד כמו כולכם במסגרת הפוליטית שהיוותה לנו בית. אמש רעדה הקרקע היציבה עליה ישבנו ונכנסנו לסחרור פוליטי בהעדר מנהיגות ברורה, אולם לאחר שעות של בלבול וחוסר בהירות אנו מתייצבים כאן ומישרים מבט קדימה: בית לא עוזבים".

"לא באנו לבית היהודי בגלל פוליטיקה קטנה, ג'ובים או רווח טקטי מקומי", ציינו. "באנו כדי להיות חלק מדרך ארוכה עם יעדים לאומיים של חיזוק הצביון היהודי במדינת ישראל, ביצור מוסדות החינוך הדתי לאומי, סיוע להתיישבות בנגב ובגליל, בשומרון וביהודה וכן לגשר על הפערים בחברה ובפריפריה".

כזכור, אמש הודיעו יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד במסיבת עיתונאים מיוחדת בתל אביב על הקמת מפלגה חדשה, שתקרא "הימין החדש". המפלגה שתהיה בהנהגתם המשותפת תפנה לקהל ימני חילוני ודתי.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו