צילום: פלאש 90

דיווח: הפרקליטות במגעים לעסקת טיעון עם השר לשעבר גונן שגב

אחרי שנעצר לפני כחצי שנה באשמת ריגול וסיוע לאיראן, הערב דווח כי הפרקליטות מקיימת מגעים עם שר האנרגיה לשעבר גונן שגב לחתימת עסקת טיעון • הסיבה לעסקת טיעון ככל הנראה במטרה למנוע חשיפה של מקורות מודיעיניים ואת שיטותיהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קצת יותר מחצי שנה אחרי שנעצר והואשם בריגול וסיוע לאיראן נגד ישראל, הערב מתפרסם ב'חברת החדשות' כי שר האנרגיה לשעבר גונן שגב, מקיים מגעים לחתימת עסקת טיעון עם הפרקליטות.

משפטו של גונן שגב היה אמור להתחיל בחודש שעבר, אך על פי הדיווח עד עכשיו לא התקיימה ולו ישיבת הוכחות אחת. הדברים בהם מואשם שגב אלו העבירות החמורות בספר החוקים – סיוע לאויב וריגול ובהתאם לכך, בכוונת התביעה לדרוש כי יוטל עליו עונש מאסר דו ספרתי משמעותי.

הסיבה לעסקת טיעון המתגבשת על פי הדיווח, היא ככל הנראה במטרה למנוע חשיפה של מקורות מודיעיניים כמו גם את שיטותיהם של אותם גורמים בתיק רגיש זה, שהביאו לתפיסתו של שגב.

כזכור, השר לשעבר גונן שגב הואשם בריגול למען איראן נגד ישראל. שגב, שבשנים האחרונות התגורר בניגריה, הגיע לגיניאה המשוונית במהלך חודש מאי 2018. שגב הועבר לישראל על פי בקשת משטרת ישראל, לאחר שגינאה המשוונית סירבה להתיר את כניסתו לשטחה על רקע עברו הפלילי.

שגב נעצר לחקירת השב"כ והמשטרה מיד עם הגעתו לישראל, לאחר שנאסף מידע שהצביע על חשד כי שגב מקיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני ומסייע להם בפעילותם נגד מדינת ישראל. בחקירה בשב"כ ובמשטרה התברר כי שגב גויס ופעל כסוכן מטעם המודיעין האיראני. החקירה העלתה כי בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב לבין גורמים מהשגרירות האיראנית בניגריה, ובהמשך אף הגיע פעמיים למפגשים באיראן עם מפעיליו, תוך שזהותם כאנשי מודיעין הייתה ברורה לו.

החקירה העלתה כי שגב נפגש עם מפעיליו האיראניים ברחבי העולם, בבתי מלון ובדירות אשר להערכתו משמשות לפעילות חשאית איראנית. שגב אף קיבל מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים בינו לבין מפעיליו. עוד התברר, כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה, לאתרים ביטחוניים בישראל, למבנים ולבעלי תפקידים בגופים מדיניים וביטחוניים ועוד.

כדי לעמוד במשימות שקיבל ממפעיליו האיראניים קיים שגב קשרים עם אזרחים ישראליים הקשורים לתחום האבטחה, ביטחון ויחסי החוץ של ישראל ואף פעל כדי לקשר חלק מהאזרחים הישראלים לגורמי המודיעין האיראני, תוך שהוא מנסה לשטות בהם ולהציג את הגורמים האיראניים כגורמים עסקיים תמימים.

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר לפרסום חלקים מכתב האישום נגד השר לשעבר כאשר בין השאר צוין בכתב האישום המצונזר כי במעשיו פעל שגב כסוכן מודיעין של איראן ובמסגרת פעילותו עשה פעולות רבות שיש בהן כדי לסייע לאיראן במלחמתה בישראל.

מהפרטים עולה – בין השאר – כי שגב נאשם בעשרות מקרים של מסירת ידיעה לאויב. בקטע זה בנוסח כתב האישום מודגש כי השר לשעבר פעל "בכוונה לפגוע בביטחון המדינה". עוד מודגש, כי הקשר בין שגב לבין מפעיליו נמשך במשך שש שנים ברציפות – מאז שנוצר לראשונה, ב-2012.

"הנאשם מסר לאיראנים ידיעות סודיות בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, בין היתר אודות מיקום מתקנים של גורמי ביטחון, שמות אנשי ביטחון ועוד. כמו כן, מסר הנאשם לאיראנים עשרות ידיעות בכווה לפגוע בביטחון המדינה", נכתב על שגב.

על פי כתב האישום, השר לשעבר מסר מידע שנחשף אליו בתוקף תפקידו כשר האנרגיה והתשתיות ואנשים המוכרים לו מתחום הביטחון בישראל. שגב פגש במפעיליו במשך שש שנים במדינות שונות ברחבי העולם. הפגישות התנהלו במאפיינים חשאיים בדירות ששגב סבר כי הן דירות מסתור. חלק גדול מכתב האישום הכולל פרטים מפעילותו של שגב נותר חסוי וטרם פורסם.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture