זה הזמן להתחיל לעשות: 71,500 דירות לציבור החרדי

אם נלקט את כל הנתונים שהציגו ראשי הערים החרדיות, נראה כי קיימת כבר כעת אפשרות לפתור את מצוקת הדיור החרדית, עוד לפני שנדבר בכלל על ערים חרדיות חדשות • אולי הגיע הזמן להפסיק לדבר ולהתחיל לפעול למען פתרון מצוקת הדיור החרדית?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בסוף השבוע האחרון, במהלך פאנל הדיור שנערך במסגרת הוועידה השלישית של מפלגת ש"ס, חשפו ראשי הערים החרדיות את תכניותיהם להרחבת הערים בהם הם מכהנים, על פי תכניות העומדות בשלבי אישור כאלו ואחרים.

ראש העיר בית שמש, משה אבוטבול, דיבר על 25,000 דירות. גם ראש העיר אלעד, ישראל פרוש דיבר על 25,000 דירות. ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, דיבר על 11,000 דירות. ראש מועצת רכסים, איצ'ה רייך דיבר על 6,000 דירות. ראש מועצת קריית יערים, אברהם רוזנטל דיבר על 3,000 דירות, וראש עיריית עמנואל, עזרא גרשי, דיבר על 1,500 דירות.

בחישוב כללי, מדובר על 71,500 דירות. מרבית הדירות אינן זמינות לבנייה מיידית, כמו לדוגמה, בעיר אלעד, רק לאחרונה הפשירו את שטח האש בכניסה לעיר – המקום בו מתכנן ישראל פרוש את הרחבתה המשמעותית של העיר החרדית. אך גם אם מדובר רק בכעשרת אלפים דירות זמינות, הרי שמדובר על פתרון למצוקת הדיור החרדית.

יתירה מכך, דווקא משום הידוע על עתודות הבנייה לטווח הארוך, שומה על חברי הכנסת והשרים החרדים לפעול כעת, בעודם נמצאים בעמדות מפתח בפוליטיקה הישראלית, לאישור תכניות הבנייה על מנת למנוע בעתיד, ממפלגות שאינן חפצות ביקרם של החרדים, לתקוע מקלות בגלגלי הטרקטורים ולמנוע מהם לעלות אל השטח.

ועדיין לא דיברנו על העיר החרדית החדשה אותה מקדם שר הפנים אריה דרעי בתחומי המועצה האזורית שפיר, בסמוך לעיר קריית גת. שם מדובר על בנייה מאסיבית של 10,000 דירות, ועדיין לא דיברנו על תכניות הבנייה בירושלים בעידן טראמפ, שם משום מה מדירים כמעט באופן מוחלט את הציבור החרדי. בפעילות נכונה, ניתן גם שם להגדיל את היצע הדיור לחרדים.

ההיסטוריה הפוליטית הקצרה מלמדת כי אחרי שהמפלגות החרדיות היו בשיא מעמדם הפוליטי, כמו בקדנציה הנוכחית – הגלגל הסתובב והם נאלצו להסתובב קדנציה שלימה בין ספסליה האחוריים של האופוזיציה. "מי יודע אם לא לעת כזאת הגעתם למלכות". עכשיו זה הזמן לפעול על מנת להביא לפתרון המצוקה הקשה, המכבידה על האזרח החרדי הפשוט.

חילוקי הדעות באשר לדרכי הפעולה רק ירחיקו את פתרון מצוקת הדיור

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השכונה החדשה בהר יונה יכולה להיות פיתרון מושלם לציבור החרדי יש אפשרות של בניה מידית של4000 יחידות דיור ובסך הכול יכולים לבנות שם 18000 דירות בחסידות בעלז כבר הבינו את הפונטציאל ובעז"ה בפסח יקבלו מפתחות השלב הראשון 150 דירים חדשים כמוכן הפרויקט של ברסלב כבר התחילו לעלות על הקרקע ועתידים בעוד שנה וחצי לקבל מפתחות וכן כבר גרים במקום כ130 משפחות בפרויקט שאוכלס על ידי חברת נתיב וכן לאחרונה יצאו עוד כמה מכרזים במקום ומתמודדים בה כמה קהילות חסידיות על ידי הקבלן מנדי רייך
אומנם הציבור הליטאי לא מצליח לבנות ולהתבסס במקום אבל עצם זה שקהילות חסידיות בונים במקום וכן מתמודדים למכרזים זה עתיד טוב כי שהחסידים באים הם כבר דואגים להכול.

אני מזדהה עם הכותב הרי ברור שיקח לפחות 5 שנים עד שיהיה משהו מכל הפתרונות האלו שכן מדובר בהסכמים עוד לפני אישורים מכרזים היתרי בניה שיווק וכמובן בניה וכל אלו כידוע לוקח זמן והרבה אז למי שצריך היום דירה לא לחכות ולא לצפות למקומות האלו אלא אם ישלו מספיק כסף לזרוק על שכירות
והר יונה לא רחוקה כ"כ כמו שמנסים לצייר אנשים בעלי אינטרסים ונצרת עילית היא לא עיר של ערבים כידוע למי שמתמצא (ואפשר לבדוק את זה באתר של משרד הפנים)
ואף לליטאים כבר יש עכשיו פיתרון

לצערי הרב. הר יונה עוד יקח 10 שנים עד שיהיה משהו
וכבר לא מדבר שמוקפים בערבים עוינים
ובכלל גם בעיר נצרת עילית אין מה לחפש לחרדים
ומ-85 משפחות שגרים ועוד כמה בעלזא'ר שיבואו (לזמן קצר, לפני שיתייאשו) לא יהיה כלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture