Noam Revkin Fenton/Flash90

נתניהו: "ברגעים אלו חותמים על ההסכם עם 'פייזר' לקבלת חיסונים" • צפו

ראש הממשלה בהצהרה מיוחדת: "זהו יום גדול, נקבל שמונה מיליון חיסונים עבור ארבעה מיליון אזרחי ישראל. השאיפה היא שאספקת החיסונים תתחיל בחודש ינואר ותגבר בחודשים לאחר מכן". אדלשטיין: "ווידאתי שהוא ייחתם גם בצד השני לפני כניסת השבת"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשם היום (שישי) הצהרה לתקשורת ואמר כי "זהו יום גדול למדינת ישראל ויום גדול בדרך לניצחון שלנו על הקורונה. ברגעים אלו אנחנו חותמים על ההסכם עם חברת "פייזר" לקבלת שמונה מיליון חיסונים עבור ארבעה מיליון אזרחי ישראל. החיסון של "פייזר" דורש שתי מנות חיסון לאדם. השאיפה היא שאספקת החיסונים של "פייזר" תתחיל בחודש ינואר ושהיא תלך ותגבר בחודשים לאחר מכן. כל זה תלוי כמובן באישורם של רשויות הבריאות, הן בארה"ב והן בישראל. יש לנו עוד הסכמים עם עוד חברות מבטיחות, בדרך לקבלת עוד מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל".

"המשימה הלאומית שלנו היא לאפשר חיסון לכל אדם בישראל, כל מי שירצה זאת – בלי יוצא מן הכלל. אני אישית עובד מול ידידי, מנהיגי העולם, כדי להבטיח שנקבל את החיסון יחד עם המדינות המובילות בעולם ושלא נידחק אחורה בתור. שר הבריאות וצוותו עובדים על כך מול הדרגים שלהם".

"אני רוצה להודות למנכ"ל חברת "פייזר", אלברט בורלה, על שיחות הטלפון בינינו. הוא היה קשוב לי בכל שעה של היממה, גם בשתיים לפנות בוקר. אני מודה על שהשיחות בינינו הביאו להסרת המכשולים האחרונים ולסגירת העסקה, לרבות הוספת מיליון מנות חיסונים לאזרחי ישראל. אני מבקש להודות לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולאנשי משרדו, לרבות אסנת לוקסנבורג וצוותה, לרועי שיינדורף במשרד המשפטים, לשר האוצר ישראל כ"ץ ולאנשי משרדו".

"אזרחי ישראל, עד קבלת החיסונים, מתוך הנחה שהם יאושרו, יעברו עוד חודשים. ולכן, כולנו מצווים להמשיך לשמור על ההנחיות ועל הכללים עד הגעת החיסונים, וגם לאחר מכן. אנחנו מנהלים את זה נכון, מקבלים את ההחלטות הנכונות באחריות ובזהירות, ולכן התחלואה שלנו היא כמעט הנמוכה באירופה וזה תודות לשיתוף הפעולה שלכם – אזרחי ישראל".

"אם נמשיך לעבוד יחד, באותה זהירות, באותה אחריות, באותה אחדות – נהיה בין הראשונים בעולם לצאת בהצלחה ממשבר הקורונה. זה המצב שאני חותר אליו כל הזמן, ובעזרת השם היום אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. אנחנו נמצאים בתוך זה יחד, ואנחנו נצא מזה ביחד בהצלחה", דברי ראש הממשלה נתניהו בהצהרה מיוחדת לתקשורת מהקריה בתל אביב.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שאף הוא נשא דברים באותו אירוע, אמר כי מדובר ב"בשורה". לדבריו, "אנחנו מקווים שכבר בתחילת 2021 יגיעו כמויות משמעותיות של החיסון של חברת התרופות פייזר לישראל. זה עדיין תלוי באישורים של כל הרשויות בארה"ב, לאחר מכן גם כאן בישראל. זו בשורה חשובה ביותר, אבל כפי שאמרתי, עלינו לא להיכנס למצב של שאננות. עם שאננות אין חיסונים. עדיין לשמור על מסיכות, מרחק".

בנוסף, זו הזדמנות לומר תודה רבה לרה"מ על הסיוע הגדול במשא ומתן עם כל חברות התרופות אבל אנחנו לא עומדים כאן לבד. לצידנו עומדים עשרות אנשים שעובדים לילות כימים בסוגיות רפואיות על מנת קודם כל לספק את החיסון לכלל אזרחי מדינת ישראל, וגם להיות בטוחים שמיצינו כל כיוון עם כל חברה, לא שמנו את כל הביצים בסל אחד".

אדלשטיין סיפר כי דרש שגם נציגי חברת פייזר יחתמו על ההסכם לפני כניסת השבת בארצות הברית: "ווידאתי שהוא ייחתם גם בצד השני לפני כניסת השבת", בישר בהצהרתו. הוא הדגיש כי במשרד רוצים להיות "בטוחים שמיצינו כל כיוון מכל חברה", והבהיר כי ישראל "בעיצומו של משא ומתן עם חברה נוספת".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתי מתחיל

הפזיזות הזו מאוד לא נראית טוב. באמת בטוח אמר שאין נזקים ותופעות לוואי קשות בחיסון הזה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture