Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו בממשלה: "כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב יפתחו כמתוכנן, זה לא עומד להשתנות"

ראש הממשלה הבהיר בישיבת הממשלה כי כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב יפתחו כמתוכנן: "זה לא עומד להשתנות". על הסכמי החיסונים: "עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר". על פטור האשרות לבאים מאיחוד האמירויות: "צעד חשוב שיאפשר תיירות הדדית, זה יחזק את הקשרים בין המדינות" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר במהלך בישיבת הממשלה הנערכת הבוקר (ראשון) כי "כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב יפתחו כמתוכנן. זה לא עומד להשתנות". על פי החלטת הקבינט בשבוע שעבר, ביום שלישי הקרוב מערכת החינוך תחדש את הלימודים הפרונטאליים בכיתות ה'-ו', כעבור שבוע יפתחו כיתות י"א-י"ב. זאת בתנאים הבאים: בישובים "ירוקים" ו"צהובים" בלבד, שליטה ובקרה ע"י משל"ט משרד החינוך לאיתור מהיר של נדבקים/ מגעים וקטיעת שרשראות הדבקה. במקביל יקודמו נהלים שיאפשרו בדיקת הצוותים החינוכיים וקביעת שגרה מחייבת לקיום בדיקות.

נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לנושא החיסונים ואמר כי "בסוף השבוע הבאנו הישג נוסף במאבק נגד נגיף הקורונה. הגענו להבנה עם חברת אסטרהזניקה לרכישת מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל. אני מציין שזה מצטרף להסכמים שהגענו אליהם עם פייזר ומודרנה על אספקת מיליוני חיסונים אחרים למדינת ישראל. המדיניות שלנו היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. כל אזרח ואזרחית בישראל שירצו בכך יוכלו להתחסן. הכלל שקבעתי הוא – עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר".

עוד הוסיף כי "הממשלה צפויה לאשר היום החלטה חשובה נוספת – הסכם פטור מאשרות בין ישראל לאיחוד האמירויות. זו המדינה הערבית הראשונה שנחתם איתה הסכם כזה, וזהו צעד חשוב שיאפשר תיירות הדדית. זה יפתח ויחזק כמובן את הקשרים בין המדינות ואת הקשרים הכלכליים. אני מאמין שכל אזרחי ישראל, כל העולם, רואה את השינוי הכביר שאנחנו מחוללים באזורנו בכל תחום".

"אולי לא שמתם לב לכך, כי זה לא קיבל כיסוי תקשורתי גדול", עקץ, "אבל בשבוע שעבר ביקר פה שר החוץ של בחריין, מדינה שלא היו לנו יחסים רשמיים איתה, ביקר במעון ראש ממשלת ישראל בירושלים. זהו שינוי עצום. סודאן, בשבוע שעבר, בפעם הראשונה נמנעה בהצבעה נגד ישראל באו"ם, לאחר שבאופן מסורתי הצביעה נגדנו. אלה סימנים לבאות, ולא רק בתחומים האלה, אני מקווה שיהיו לנו תמיד עוד ועוד בשורות טובות".

נתניהו ציין כי "אני מביא היום לממשלה את המלצות ועדת ההיגוי שהקמנו להגדרת אזורי עדיפות לאומית באזורים בהם שיעור המסתננים הוא גבוה. האזורים הללו יקבלו הטבות משמעותיות, וכן, 20 מיליון שקלים נוספים לחיזוקם. אני יודע שהתושבים במקומות נאלה חיכו להחלטה הזו הרבה מאוד זמן, גם ראשי היישובים, ואני שמח שהיא יוצאת עכשיו אל הפועל. אני מודה למשרדים שסייעו בכך".

"ולבסוף", אמר ראש הממשלה, "אנחנו מציינים היום את יום פטירתו של דוד בן גוריון ז"ל, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל. לבן גוריון זכויות יסוד בהחלטה ההיסטורית להקים, להכריז על הקמת מדינת ישראל. הוא עשה זאת מול התנגדות פנימית לא מבוטלת, ההחלטה הזו כמעט שלא עברה. יש לו זכויות עצומות בקביעת ירושלים כבירתנו, ובתשתיות היסוד בכל כך הרבה תחומים שהניח לפיתוחה של מדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture