צילום: דאוניג 10

ג'ונסון הודיע על הגבלות חדשות: "המוטציה החדשה מאיצה את ההתפשטות ב-70%"

ר"מ בריטניה הודיע לאזרחי מדינתו כי יוטלו הגבלות חמורות בבירה ובדרום-מזרח אנגליה, בשל התפשטות זן חדש של נגיף הקורונה. 9 חולי קורונה נהרגו בטורקיה בפיצוץ בבית החולים. איטליה נכנסת לסגר. מקרון החולה נמצא בבידוד ומראה תסמינים של מחלת הקורונה, אך ממשיך בעבודתו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע הערב (מוצאי שבת) כי הבירה לונדון תיכנס החל ממחר לסגר נוסף. זאת, שבועיים בלבד לאחר שיצאה העיר מהסגר הקודם שהוטל עליה. "הראיות המוקדמות שיש לנו לגבי המוטציה החדשה של הנגיף – מצביעות על כך שהיא מאיצה את ההתפשטות ב-70%", אמר ג'ונסון.

מספר הנדבקים באנגליה זינק בשבועיים האחרונים, בעקבות מוטציה של נגיף הקורונה שלפי מדענים מדבקת הרבה יותר מדבקת (עד 70%). ג'ונסון אמר שבעקבות הזינוק בתחלואה הממשלה חייבת להגיב במהירות: "אני יודע כמה חשוב לסבים ולסבתות לפגוש את הנכדים והנכדות. אבל כשהנגיף משנה את הדרך שבה הוא תוקף, אנחנו חייבים לשנות את הדרך שבה אנחנו מתגוננים מפניו".

לדבריו, "ההפצה של הנגיף מובלת עכשיו על ידי סוג חדש שלו, ואף שאין אינדיקציה שהוא גורם לתמותה גדולה יותר, המידע הראשוני מלמד שיכולת ההדבקה שלו עשויה להיות גבוהה ב-70 אחוזים מזו שנרשמה בסוג הישן. הוא מתפשט מהר מאוד". לפי המומחים, הוא אחראי לכ-60 אחוזים מהמקרים כרגע בדרום מזרח אנגליה וליותר מ-50 אחוזים בבירה.

יועץ הבריאות הראשי, פרופ' כריס וויטי, אמר שהתפשטות הזן החדש הייתה מהירה מאוד, אך איטית בשאר חלקי המדינה. עם זאת, הדגיש כי הסיכוי לאשפוז או למוות כתוצאה מהידבקות בזן החדש דומה לזה של הזן הישן. פטריק וואלאנס, היועץ המדעי הראשי של בריטניה, הרגיע במעט את אזרחי המדינה כשהבהיר שהחיסונים ככל הנראה יעילים גם נגד הזן החדש.

גם איטליה הטילה סגר כולל בעקבות כישלונה לבלום את הגל השני של התפרצות נגיף הקורונה. המדינה תהפוך שוב ל"אזור אדום" והתושבים יורשו לצאת מהבית רק לצורך עבודה, טיפולים רפואיים ומצבי חירום. ראש הממשלה ג'וזפה קונטה אמר במסיבת עיתונאים שכינס אתמול כי זאת "לא החלטה קלה". לדבריו, "המומחים שלנו חוששים מאוד מכך שתהיה קפיצה במקרים לאורך חג המולד, ולכן היינו חייבים לפעול".

בתוך כך, כלי תקשורת בצרפת דיווחו כי נשיא המדינה, עמנואל מקרון, שחלה בקורונה, סובל משיעול כבד ועייפות ורופא צבאי נמצא לצידו בכל רגע נתון. זאת בשעה שמקרון בשעה שהוא שוהה בבית נופש נשיאותי סמוך לארמון ורסאי מחוץ לבירה פריז. מקרון עצמו פרסם הודעה מצולמת קצרה, שבה טען כי הוא חש בטוב וממשיך בעבודתו.

"אני עובד בקצב מעט איטי יותר בשל הנגיף, אך אני אמשיך להתמקד בנושאים הדחופים כמו הטיפול במגפה או, לדוגמה, המשא ומתן על יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי". מקרון הבטיח לעדכן באופן יומיומי במצבו הבריאותי והודה כי הידבקותו בנגיף נגרמה מ"רגע של רשלנות". מקרון נפגש עם מנהיגים אירופאים רבים בהם ראש ממשלת ספרד וראש ממשלת פורטוגל, שנאלצו להיכנס לבידוד אתמול.

מקרון אמר כי הוא סובל מתסמינים קלים יחסית, כמו כאב ראש, תשישות ושיעול יבש, והבטיח "שקיפות מוחלטת" בכל הנוגע למצבו. "מצבי טוב", הוא אמר בסרטון שפרסם בטוויטר, כשקולו צרוד מעט. "בדרך כלל, אין שום סיבה שזה יתפתח בצורה רעה", הוסיף המנהיג הצעיר, שהינו בן 42 ולפיכך לא נמצא בקבוצת סיכון.

במקביל, תשעה חולי קורונה נהרגו בטורקיה, אחרי שמכל חמצן התפוצץ במחלקה לטיפול נמרץ שבה אושפזו. הפיצוץ גרם לשריפה בבית חולים פרטי בעיר גזיאנטפ בדרום מזרח המדינה. 14 חולי קורונה נוספים שאושפזו במחלקה הועברו לבתי חולים אחרים. כוחות הכיבוי שהוזעקו לבית החולים השיגו שליטה על האש. בלשכת מושל גזיאנטפ נמסר שהפיצוץ במחלקה היה ב-04:45. מלבד ההרוגים לא היו נפגעים נוספים בשריפה.

במדינה בה הכול התחיל, סין מצליחים לשמור כבר חודשים ארוכים על מספר מצומצם מאוד של הדבקות. הבוקר הודיעו שם כי יתחילו במבצע חיסונים שיתקיים בחודשי החורף והאביב. הסינים מתכוונים לחסן בתקופה הקרובה "קבוצות מפתח", הכוללות את עובדי התעשייה, המכס, הבריאות, השווקים והתחבורה הציבורית.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture