בעקבות תלונות ציבור רבות על סגירת סניף דואר רב-שפע ברוממה ששירת אלפי תושבי האזור כולו, כינס יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כישראל אייכלר דיון מהיר עם ראשי דואר ישראל ומשרד התקשורת.
אייכלר הביא בפני הוועדה את תלונות התושבים על כך שבשנים האחרונות נסגרו סניפים במחנה יהודה, בסורוצקין, בגאולה ועוד שיצרו עומס על הסניף ברב שפע ובבוכרים. עכשיו במקום לפתוח עוד סניפי דואר ולייעל את השירות לתושבים כפי שהובטח – הדואר ממשיך לסגור סניפים בשכונות החרדיות.
הוא ציין כי "סניף רב שפע ברוממה משרת מספר גדול של תושבים, שאין להם רכב. דואר ישראל מאלץ את משלמי החשבונות ולקוחות בנק הדואר ושולחי המכתבים למרחקים. רובם אזרחים מהאוכלוסייה החלשה ביניהם מבוגרים, נכים וכן יהודים רבים שאינם משתמשים בטכנולוגיות חדשניות. כל אלה ייאלצו לכתת רגליהם לסניפים מרוחקים ועמוסים. יש לקחת בחשבון שכשהדואר סוגר סניף או סוכנות, נוצרים תורים ארוכים ועומס רב על הסניפים הפעילים אליהם הם מופנים."
עוד הוסיף יו"ר הוועדה: "חלק ניכר מתיבות הדואר לשליחת מכתבים ברחוב, הנקראות "התיבות האדומות" נאטמו והוצאו מהרחובות מזמן. משרד התקשורת יבחון מחדש את הנושא ולהחזיר את התיבות לפחות ברחובות שלהן יש ביקוש גבוה בקרב התושבים.
"בנוסף, לוועדה הגיעו תלונות רבות על עיכובים משמעותיים בהגעת ושליחת דברי דואר כולל משלוחים והזמנות לאירועים. בחלק מהשכונות, אין סניפי דואר בכלל וגם הסניפים המעטים הקיימים אינם מצליחים לענות על הביקוש. נוצרו תורים ארוכים ועומס רב על הסניפים הפעילים.
"מתקבלות לוועדה גם תלונות מערים אחרות המלינות על תורים ארוכים ועומס רב על סניפים. יש איחור רב במכתבים המגיעים לציבור, לפעמים שבועיים ואף יותר מחודש."
סמנכ"ל דואר ישראל נימק ואמר: "בעקבות פניית הוועדה הפכנו עולמות, שהסניף ברוממה יעמוד ויספק שירותים. אני שמח לעדכן שלאחר כמה מכרזים שאיש לא ניגש אליהם נמצא זכיין שיפתח בסנטר 1 סוכנות דואר בתוך חודש. השרות של חברת דואר ישראל הוא שרות ציבורי, הדואר נותן שרות באמצעות סניפים שמופעלים על ידי חברת דואר ישראל, ובנוסף לסוכנויות דואר עצמאיים שמקבלים זיכיון מחברת הדואר להפעיל את הסניף ולתת שרות.
"ישנם 45 סניפים וסוכנויות בירושלים שמספקים שרות לקהל הרחב. לגבי הסניף ברב שפע – הסוכן לא הצליח להתפרנס והודיע לנו כי הוא סוגר. יצאנו בשני מכרזים. אך אף אחד לא פנה אלינו עד כה. אנחנו כבר פועלים להכשרתו של מקום חדש שנמצא במרכז מסחרי סנטר .1
"באשר לפניית הוועדה על התיבות האדומות. אמנם סגרנו בשנת 2015 פחות ממחצית התיבות. אך לא נסגור תיבות, ואין לנו כוונה לסגור כעת."
על פנייתה של הוועדה על ריבוי התורים השיב נציג משרד התקשורת כי "זמני ההמתנה ירדו משמעותית בתורים לדואר. החל מ- 1 לינואר בעוד כחודש, ייכנסו תקנות מחייבות שאדם לא יצטרך להמתין יותר מ- 10 דקות בממוצע לכל סניף".
בתום הדיון סיכם יו"ר הוועדה כי "אנו מצטערים על כך ששירותי הדואר ברוממה, יועתקו למקום אחר, עד שיימצא זכיין חדש לאזור רוממה. הפונים מחכים שיפורסם שוב מכרז לזכיינות להפעלת שירותי דואר באזור. הועדה רשמה את הודעת הדואר שלא ייסגרו תיבות אדומות.
באשר לתקנה החדשה על קיצור זמני ההמתנה בסניפי הדואר לעשר דקות החל מה-1 לינואר, פנתה הוועדה לשר התקשורת בדרישה לא לדחות את מועד החלת התקנה. יש ליישמה הלכה למעשה במועד שאדם לא יחכה יותר מעשר דקות בממוצע כפי שנקבע מראש לטובת האזרחים"