מצמיח ישועות • ההכנות ליומא דהילולא דרבי שמעון בעיצומן

בעוד שבכל שנה מאות אלפי יהודים נהגו לעלות לציונו הק' של רשב"י להעתיק שיח תחינה, השנה ישארו ההמונים בבתיהם מפני סכנת המגיפה כוח הישועות לעת צרה, העצים את ההכרה בסגולת "ספר דברים" הסגולה אותה הפיץ והחדיר ראש אבות בתי הדין במרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א,

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

לקראת ל"ג בעומר ולאחר שהודפסה מהדורה מיוחדת נוספת של ספר דברים עם טעמי ומקורות הסגולה, נערך קליפ ובו רוכזו מקצת מברכותיהם של גדולי הדור, לחיזוק סגולה נפלאה זו.


במסגרת ההכנות לימי ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי, שיערכו השנה בצורה שונה מאשר בכל השנים, התפרסם בימים אלו סרטון מיוחד, ובו חיזוק לסגולה שנפוצה בשנה האחרונה בהיקף עצום, ומקיפה כבר רבבות יהודים מכל רחבי תבל.

הסגולה שכדי לקיימה אין צורך בתשלום כופר נפש, פדיון, או כל תשלום אחר, ומצריכה רק לימוד ודבקות בפסוקי התורה הקדושים, בקריאת ספר דברים מידי שבת, כחזונו של האדמו"ר רב יאישיהו פינטו שליט"א.

ממקום מושבו במרוקו, ממשיך האמו"ר בשיעוריו היומיים כשרבבות בכל רחבי העולם צופים בשידור חי מהשיעור באתרי היהדות הנפוצים ברשת, תוך מתן תשובות לשאלות העומדות על סדר היום, ובמקביל חיזוק ודירבון קיום סגולת קריאת ספר דברים.

כאמור בימים אלו, ולאחר שסגולת קריאת "ספר דברים, זכתה לגיבוי וברכת גדולי תורה רבים מכל החוגים. ולקראת הפצת רבבות ספרים נוספים במהדורה שיצאה לקראת לג בעומר, סרטון מיוחד קובצו חלק מברכותיהם של גדולי התורה והחסידות על סגולת קריאת "ספר דברים". עשרות גדולי תורה שליט"א וזצ"ל בחיזוק מיוחד לתקנתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א

יש לציין כי ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, שהצליח לקרב יהודים רבים דרך תקנה זו, כשעד היום הודפסו למעלה מארבע מאות אלף ספרי "דברים" מיוחדים ובהם הקדמה ובה שיעוריו המקוצרים של הרב פינטו ועם עיקרי המקורות לתקנה. כאשר שיעוריו בענין זוכים לתפוצה עצומה בארץ ובעולם,

וכאמור שיעורים אלו זוכים לרייטינג עצום במגוון אתרי יהדות, ובהם גם אתר "הדברות", האתר הגדול בעולם לשיעורי תורה ויהדות, בארץ בארה"ב ובצרפת, כשבחלק מהשיעורים נרשמו צפיות של קרוב למליון צופים.

מלבד כוחו הסגולי של לימוד התורה בשבת, ושל ספר דברים הנקרא גם ספרו של משה רבינו ע"ה, הרי שעדויות רבות המלווים בסיפורי מופת עליהם. יש עדויות מופלאות, כאשר גדולי תורה רבים מברכים על הדבר.

בסרטון מיוחד שהוציאו תלמידיו, רוכזו ברכותיהם מכתביהם ודבריהם של רבים מגדולי התורה בהם מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר, כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א, מרן הגר"ש אוירבך זצוק"ל, הגה"צ רבי אריה שכטר זצ"ל, הגה"צ הגרי"מ מורגנשטרן, הגה"צ רבי אלימלך בידרמן, כ"ק האדמו"ר מקוזמיק, כ"ק האדמור מטאלנא, כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף, הגה"צ רבי אהרון טויסיג, הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי, הגאון הגדול רבי מאיר צבי ברגמן, הגה"צ רבי דוד בצרי, הגה"צ רבי יהודה יוספי, הגה"צ רבי יחזקאל בינג, הגה"צ רבי יצחק שמואל שוורץ, ועוד גדולי תורה ויראה שליט"א וזצ"ל מכל העדות והחוגים שכתבו מכתבים ובהם הם מפליגים בשבח התקנה, ובירכו בדברים נלהבים את פעלו של האדמו"ר רבי יאשיהו כתקנה שישועות רבות בה, כאשר עוד עשרות גדולים וצדיקים שלחו את ברכותיהם.

במכתבו של הגרי"מ מורגנשטרן שליט"א הוא מפליג בכוחה של הסגולה הגדולה, של קריאת ספר דברים ומביא ממקורות קדמונים על חשיבות הדבר, הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר מפרט במכתבו את מעלת הענין וזכותו של האדמו"ר שגילה והפיץ את אותו ענין נפלא שמאות אלפי יהודים נוהגים בו, ובדברים חמים ונרגשים מגדולי תורה וחסידות, המברכים בכל ליבם על הדבר.

מילים חמות במיוחד כותב האדמו"ר מקרטשעניף סיגט שליט"א שמציין בתוך דבריו את פעלו של הרב פינטו בהפצת סגולה עצומה זו וכותב:

'נודע ביהודה ובישראל גדול שמו ושמעה של התקנה הקדושה בלימוד כל ספר דברים מדי שבת בשבתו, כאשר בכל אתר ואתר נראים שלומי אמוני ישראל מכל גווני הקשת הוגים בתורת אלוקים חיים בלימוד ספר דברים, ומי יוכל למלל עוצם נפלאות תקנה קדושה זו, אשר יסודה בהררי קודש מכבשונם של רבותינו הקדושים זיע"א נבג"מ מאורי החסידות צדיקי הדורות זיע"א.

כן בקודש חזיתי באיזהו מקומן בארה"ק ובחו"ל כאשר יהודים אשר לעת עתה טרם זכו לשבת באהלה של תורה בכל ימות השבוע, מתרוממים ומתעוררים לאבינו שבשמים קל חי ולאורה של שבת קדשנו בכוח התורה הקדושה, כאשר מתדבקים הם בתורה בלימוד משנה התורה הזאת ספר דברים, כפקודת קדשו של מע"כ'.

יצויין כי הסגולה שמקורותיה נמסרו בשיעוריו של האדמו"ר, שנמסרו ונצפו בידי רבבות, מלמדת ממקורות קדומים של ספרי ראשונים ואחרונים גדולי תורה וחסידות על מעלת הלימוד והקריאה בספר דברים, בהם דברי בעל ה"מעשה רוקח", על מעלת 955 פסוקי הספר, ומעלת הלימוד בהם מידי שבת, דברי בעל השבט מוסר בסוף מסכת יומא כותב – שפירוש הפסוק "קחו עמכם דברים ושובו אל ה' הכוונה שכל יהודי ילמד ספר דברים, לשונות הילקוט שמעוני על כוח ספר דברים שבו העמיד יהושוןע בן נון חמה, ודברי גדולי החסידות, בכוח הישועות שיש בספר דברים, כאשר שלל עשרות המקורות משיעורי האדמו"ר נערכים בימים אלו על ידי תלמידי חכמים חשובים, ובראשם המוהל הגה"צ רבי נתנאל דוד ספטי שליט"א, שערך את שלל המקורות לספר עב כרס ובו המקורות הקדומים ודברי גדולי הדורות בענין.

הסרטון היחודי והמרתק, מפורסם כאן, במגמה לחזק ולרומם את לומדי חומש דברים מידי שבת בשבתו.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture