ראשי גמ"ח "עזר נישואין – אושר בכבוד" קיבלו את ברכתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א

ראשי גמ"ח עזר נישואין אושר בכבוד" זכו להכנס אל מרן שר התורה שליט"א והציגו בפניו את הפעילות של הגמ"ח ושמאז נוסד בפיקוח הדוק של מורי הוראה, מהווה פעילות הגמ"ח בשורה ייחודית למשפחות אברכים בני תורה המבקשים לחתן את ילדיהם ללא עול החובות וללא חשש של ריבית ושאר איסורי תורה כמו כן הציגו בפניו את שטר זכרון דברים המהודר שנוסח ע''י ועד ההלכה גלאט הון והתפרסם ע''י הגמ''ח בהוראת גדולי הפוסקים שליט''א מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א בירך במאור פנים את ראשי הגמ"ח בברכה והצלחה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

ימי שלישי ורביעי ימי ההכרעה הבעל"ט:

דריכות שיא עם פתיחת המגבית הגורלית "מכריעים", אשר תכריע את צביונו של רובע ו' באשדוד ותאיר אותו באור יקרות של קדושה

מתלכדים: ההתרגשות במטה 'גיוס ההמונים' גוברת מרגע לרגע לנוכח תחושת השליחות – כי לא רק בית בעלזא נבנה כאן, אלא מגדלור של אור לכל האיזור * מקדימים: אדמור"ים ורבנים הקדימו והעלו תרומה למען השלמת הבית הגדול * נערכים: היערכות גבוהה לקליטת אלפי תרומות * מייחלים: עיניהם של תושבי רובע ו' המתחרד נשואות בכליון עיניים לרגע בו יושלם הבניין ויאיר באור יקרות על סביבותיו * מכריעים! בוועד קרן הבניין קוראים אל אחינו בני ישראל: חושו ואל תתמהמהו – – – כולנו יחד, וכל אחד לחוד מכריעים את גורל הרובע ומשנים את צביונו לחרדי מובהק. המכתב המכריע: כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א פתח את המגבית והכריע לחסידיו בבקשה מיוחדת במכתב קודשו "והוא צו השעה" כשהוא מעניק ברכות נדירות לתומכי הבנין שיאיר את כל אשדוד

התרגשות גדולה בקרב הנהלת גמ"ח עזר נישואין – 'אושר בכבוד'. בימים אלו נכנסו ראשי הגמ"ח למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א כדי לקבל את ברכתו. ראשי הגמ"ח הציגו בפני מרן שר התורה את פעילות הגמ"ח ואת ההכוונה של גדולי מורי ההוראה בדור שמלווים את הגמ"ח והעמידו על גביו את הפיקוח של ועד ההלכה 'גלאט הון' בכדי לוודא שכל פעילותו הענפה תהיה באופן מהודר ללא כל סרך איסור ריבית וללא צורך בהיתר עסקא ע"פ הדין, אשר כידוע מרן שר התורה שליט"א מורה להתרחק מאד מכל חשש נגיעה באיסור זה.

 

כמו כן, הציגו בפני מרן את המסלולים השונים שנבנו ע"י מומחי כלכלה שיוכלו לסייע לכל משפחה ומשפחה בהתאם למסלולים שאליהם הצטרפה.

בנוסף, הציגו ראשי הגמ"ח בפני מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א את שטר 'זיכרון דברים המהודר' המיועד למי שמבקש לדקדק ולהדר ולהימנע מחשש של איסור ריבית, בהלוואה הניטלת ע"י הזוג לצורך קיום התחייבות ההורים ב'תנאים', הן בנטילת משכנתא והן נטילת הלוואה מכל מקור אחר.

 

שטר 'זיכרון דברים המהודר' נכתב בעידודם של גדולי הפוסקים ונערך ע"י רבני ועד ההלכה "גלאט הון" המפקח על פעילות הגמ"ח והוסכם ע"י גדולי הפוסקים שליט"א, אשר אף חתמו על מכתב לחיזוק הענין שהתפרסם בעבר ב'יתד נאמן' בתוך דבריהם כתבו: הנה כידוע מצויים חששות של איסורי ריבית בנטילת הלוואות לצורך קיום ההתחייבות של ההורים ב"תנאים" וכו'. לשם כך יזמו גמ"ח אושר בכבוד לפרסם לציבור "שטר זכרון דברים המהודר" שנערך על ידי חברי וועד ההלכה "גלאט הון", שהחותם על שטר תנאים זה ניצל מהרבה חששות של איסורי רבית הנ"ל. ואשר על כן ראוי לכל ירא שמים שבא להתחייב את ההתחייבויות הנהוגות בנישואי הילדים לחתום על נוסח השטר תנאים שיסדו. [ולכל הפחות יכתוב שהתחייבויות הם בכפיפות לשטר זה הנקרא שטר "זכרון דברים המהודר"].

 

כמו כן ציינו בפני מרן את הסיוע הרב שהגמ"ח עתיד בע"ה להעניק לציבור ע"י הלוואות גם לילדים מבוגרים. מרן שליט"א שמע את הדברים בקשב רב ובירך את ראשי הגמ"ח בחום ובמאור פנים בברכת ברכה והצלחה.

 

כפי שצויין בעבר, הנהלת הגמ"ח ביקרה גם במעונו של הגאון הגדול רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א המרא דאתרא דבני ברק – מראשי פוסקי ההלכה הממליצים על ההצטרפות לגמ"ח. ראשי 'אושר בכבוד' עדכנו את הגאון שליט"א על ההצלחה הגדולה בכך שרבים מבני התורה כבר הצטרפו למסלולים השונים של הגמ"ח. הגרש"צ חיזק את ידיהם באומרו: "אתם ממזכי הרבים, והסטייפלר היה מרבה להביא מחובת הלבבות שמזכי הרבים יש להם דרגה יותר ממלאך, וכן ראיתי אצל מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל שהיה מרבה לדבר תדיר בשבח מזכי הרבים".

 

למגוון המסלולים של אושר בכבוד  לחץ כאן>>>

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture