Miriam Alster/FLASH90

הראשל"צ על מתנגדי החיסון: "יש אנשים שאוהבים להיות הפוך, סיבות של הבל" • צפו

הגרש''מ עמאר התייחס בשיעורו לנושא חיסוני הקורונה ואמר כי "את החיסון הקב''ה שלח, מי שחושב שזה מדענים זה שקר". על מתנגדי החיסון: "יש כאלה שהם נגד, מטבעם כל דבר להיות הפוך, זה הבל". בשיעורו הביא את דעתם של מרן שר התורה ועוד מגדולי ישראל שתומכים בחיסונים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

במהלך שיעורו השבועי של הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט"א בבית המדרש נר התורה בשכונת בר אילן התייחס לחיסון נגד נגיף הקורונה ותקף את אותם אלו המתנגדים לחיסון נגד נגיף הקורונה.

בדבריו אמר הראשון לציון: "אנחנו כל הזמן התפללנו שה' יעצור המגיפה, כל בית ישראל התפללו, צמו צומות, אמרו קטורת, ולכאורה יש כאלה אומרים הנה בסוף מדענים עשו חיסון, לכאורה המגיפה לא נעצרה בנס, אלא מה, להבדיל הם הצליחו".

"אבל זה תעתועים ושקר, זה אחיזת עיניים. הקב"ה הוא מוליך, הוא גם נותן חכמה לאדם לעשות דברים וכשהוא רוצה מצליחים אם לא רצה יכולים במקום לעצור ח"ו לעשות ההיפך".

בהמשך דבריו אמר הגרש"מ עמאר, "א"כ נשאל למה הקב"ה לא עצר את המגיפה ככה בלי כלום והיה מתקדש שמו בעולם, אלא בזמן שהייתה השכינה בגלוי אז לא היה צריך מדענים, הקב"ה היה אומר עצור ונעצר, פנחס עשה מעשה, נעצר".

"רבי שמעון בר יוחאי צעק תפסק המגיפה ונפסקה, אבל אנחנו לא במדרגה הזאת, אנחנו בהסתרת פנים, אבל מתפללים והקב"ה לא בזה ולא שקץ ענות עני, הקב"ה שומע אותנו, בפרט תפילה של רבים, אבל זה זמן של הסתרת פנים אז מה עושה הקב"ה עוצר המגיפה ע"י שליחים, מי שיש בו דעת רואה, אומר הקב"ה כיוון אותם, הרי יכולים לעשות דברים ולא יצליחו. אבל מי שאין בו דעת אומר כל הכבוד הנה עשו חיסון". אמר הראשל"צ.

בהמשך דבריו התייחס הראשון לציון על עשיית החיסון ותקף את אותם המתנגדים לחיסון. "הקב"ה ריחם עלינו. דברתי עם מדענים ורופאים גדולים, אחד לומד איתנו פרפסור שטרית, בא אמר לי שאפשר לעשות בלי שום פחד".

"וכך שמעתי בשם גדולי עולם מרן רבי חיים קנייבסקי מרן רבי גרשון אדלשטיין ומרן ורבי שלום כהן ה' ירפא אותו ויחזק אותו. באמת צריך לעשות את החיסון. ולא לחשוב שזה בשר ודם. זה הקב"ה שלח. הוא נתן בהם דעת. אתה חונן לאדם דעת. הוא נתן בהם את החכמה הזאת שמצאו, וזה שנתן להם להקדים את עם ישראל מכל המדינות, זה נגד הטבע אבל זה כבוד השם".

הראשון לציון הוסיף ואמר, "הרופאים בדקו, לא צריך להתחכם, בפרט שגם גדולי ישראל סמכו ידיהם, יש אנשים עם כל מה שלא יהיה, אוהבים להיות הפוך, יש בזה כמה סיבות, לא נפרט, סיבות של הבל. מה יש לנו להסס לא דרך התורה כך. אני הקטן הולך בעקבות רבותינו הגדולים".

בסיום דבריו התייחס הגרש"מ עמאר לסגר שהחל אמש: "זה שעכשיו סוגרים פותחים זה מראה שהקב"ה מעורר אותנו על כבוד בתי כנסיות. יש אומרים ככה וככה, לא. אשמים אנחנו צריכים אנחנו להתעורר ולהקפיד על כבוד בתי הכנסת". קרא הגרש"מ עמאר וערך תפילה על כלל ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture