Olivier Fitoussi/Flash90

גדולי ישראל בקריאה: על כלל הצעירים מגיל 12 להתחסן לאלתר

במכתב עליו חתומים גדולי ישראל בנושא חיסון בני הנוער נכתב, "היות ולאחרונה יש התפרצות נוספת של המגיפה, על כן הננו בקריאה קדושה וחובה רבה, ללכת ולעשות את החיסון שיש בו תועלת גדולה להציל מהמגיפה, וקריאה זו גם לצעירים והצעירות ללא יוצא מן הכלל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

לאור העלייה בתחלואה ועקב ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה בקרב צעירים מתפרסמת קריאתם הברורה של גדולי ומאורי הדור המפצירים בהורים לחסן את ילדיהם ולצעירים ליטול את החיסון שהוכחה יעילותו ובטיחותו בשאיפה לשמור על מוסדות התורה פתוחים וללא כל חשש של הדבקה ותחלואה.

במכתב כותבים גדו"י, "גבר חסדו של הקב"ה לאחר שכלתה מעלינו מגיפת הקורונה שגרמה לחורבן גדול ורבים חללים הפילה ברוחניות ובגשמיות. אך היות ולאחרונה יש התפרצות נוספת של המגיפה, על כן הננו בקריאה קדושה וחובה רבה, ללכת ולעשות את החיסון שיש בו תועלת גדולה להציל מהמגיפה, וקריאה זו גם לצעירים והצעירות ללא יוצא מן הכלל, וזאת לאחר שישבו ובדקו המומחים והציגו כי אין בדבר שום סכנה ולהיפך, יש בכך הצלת נפשות של ממש".

"ע"י כך נזכה ששערי בתי המדרשות וכנסיות ימשיכו להאיר את אורם ומוסדות התורה ימשיכו בסדר יומם הרגיל ללא הפרעות. וכל השומע לנו ישכון בטח ויקויים בכם הפסוק 'כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאיך'".

על הקריאה חתומים הגר"ש בעדני, הגרש"מ עמאר, הגר"ר אלבז, הגר"ד יוסף, הגרב"צ מוצפי, הגר"ש מחפוד, הגר"י רצאבי, הגר"מ בן שמעון, הגר"ב שרגא, הגר"י אבא שאול, הגר"ח רבי, הגר"י דרעי, הגר"ז כהן, הגר"מ מלכא, הגר"א עפג'ין, הגר"י אבוחצירא, הגר"א בר-שלום, הגר"צ כהן, הגר"א אלחרר והגר"א אילוז.

היום יתפרסם לראשונה מכתבו של היועץ הרפואי הרב בני פישר ועליו מתנוססת חתימת נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן שליט"א, במכתבו מציין יו"ר "מגן לחולה" כי לאחר שבחן וחקר מומחים לרפואת ילדים ולזיהומים בארץ ובעולם אין סכנת חיים כלל בחיסון וכי דעתם הנחרצת של הרופאים והמומחים היא ליטול את החיסון נגד קורונה גם לצעירים.

קריאות אלו זו מצטרפות לקריאתם של גדולי ישראל מרן שה"ת הגר"ח קנייבסקי שליט"א וראש הישיבה מרן הגר"ג אדלשטיין שליט"א בה נכתב "בהיות שהדבר נוגע לסכנה ולחשש פיקוח נפש לאחרים וכן לחולים ומבוגרים, ובפרט שיש סכנה ממשית של ביטול תורה וסגירת בתי החינוך והישיבות ח"ו, על כן כל התלמידים והתלמידות מגיל י"ב ואילך… יראו להתחסן כהוראת הרופאים, ויזכו לבריאות איתנה". על הקריאה חתום ד"ר משולם הרט המציין כי מרנן ורבנן שליט"א הורו לפרסם את הקריאה בשמם.

עוד ברשימת גדו"י שחתמו על תמיכה בחיסון צעירים; הגרש"ד גרוס, הגרי"א דינר, הגר"נ נוסבוים, הגרי"י פינקוס, הגר"י שיינין והגרש"צ רוזנבלט והגר"ד לאו.

במטה החרדי של משרד הבריאות מציינים בסיפוק כי בשבוע האחרון, נוכח הוראת גדולי ישראל חל זינוק משמעותי בקצב ההתחסנות בקרב בחורי ישיבות ובנות סמינרים וכי קופות החולים ערוכות לתגבור הצוותים בכדי לעמוד בביקוש.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture