פתיחה מרשימה של שנת הלימודים במוסדות החינוך לבני אברכים ע"ש בבא סאלי זיע"א בנתיבות

נפתחה המכינה לישיבה לבני עליה ובה לומדים בשקידה כעשרים תלמידים מובחרים. למעלה מאלף תלמידים וכמאה אברכים מתעלים בתוי"ש במוסדות הקדושים העומדים בנשיאות כ"ק האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא שליט"א.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

נמשכת תנופת התפתחות מוסדות התורה ע"ש בבא סאלי בכל אזור הדרום. את שנה"ל הנוכחית פתחו בהתרגשות רבה למעלה מאלף תלמידים בכלל המוסדות, שהגיעו ביחד עם הוריהם לקמפוסים המפוארים של מוסדות החינוך ע"ש בבא סאלי זיע"א ושעומדים בנשיאותו של כ"ק האדמו"ר רבי ברוך אביחצירא שליט"א.

גולת הכותרת היתה פתיחת הזמן במכינה לישיבה לבני עליה שהוקמה השנה ע"י הנהלת המוסדות, ועל הקמתה וביסוסה טרחו ראשי המוסדות במשך כל חודשי הקיץ. בראשות המכינה עומד הרה"ג יצחק בן שיטרית שליט"א שאף מוסר שיעור יומי בעיון במסכת הנלמדת, מסכת קידושין. מנהלה הרוחני של הישיבה הינו הרה"ג משה גבאי שליט"א שאף מוסר שיעור יומי בבקיאות, במסכת סוכה.

דגש נוסף הושם על לימוד ההלכה בעיון כאשר את השיעור היומי בהלכה ימסור הרה"ג יניב דהן שליט"א, אשר רמו הולך לפניו והינו מחשובי הרבנים והמו"צים בדרום בכלל ובנתיבות בפרט. כ"כ הושם דגש על לימוד חמשה חומשי תורה לפי סדר הפרשיות כאשר את השיעור היומי מוסר הרה"ג יואל חברוני שליט"א.

במהלך זמן קיץ האחרון נכנסו העוסקים במלאכת הקודש ביחד עם מנכ"ל המוסדות הרב גואל ועקנין לבתי מרנן ורבנן גדולי ישראל כדי לקבל עצה והכוונה באשר למבנה השיעורים וסדרי הלימוד במכינה לישיבה. גדולי ישראל שליט"א הרעיפו בדברי שבח על היוזמה הברוכה ואף הגדילו להסביר כי יש הבדל גדול בין בחור שמגיע לישיבה מכתה ח' לבין זה המגיע ממכינה לישיבה, שאז ההכנה שלו לקראת הלימודים בישיבה ואופן ההתנהלות שלו כבן תורה הם נעלים יותר גם בפן הלימודי וגם בפן החינוכי.

לטובת בחורי המכינה הוכשר בית מדרש חדש ומפואר, כדי לספק לבחורים את התנאים הטובים ביותר שיוכלו להתעלות בלימוד התורה ובהכנה אמיתית להמשך דרכם בעולם התורה. דגש נוסף ניתן על הכוונת הבחורים ללימוד עם חברותא כאשר מידי סדר שלישי ילמדו הבחורים בחברותא עם טובי האברכים בעיר שיכינו איתם את השיעור, כפי שנהוג ומקובל בעולם הישיבות הקדושות. כ"כ יזמו בהנהלת המכינה נוהג שמידי שבוע יגיעו רבנים ומגידי מישרים למסור שיחות חיזוק בפני הבחורים.

בכנס הפתיחה של המכינה השתתפו ונשאו דברי חיזוק בניו של האדמו"ר, הרב יהודה אבוחצירא שליט"א, הרב משה אבוחצירא שליט"א והרב יצחק אבוחצירא שליט"א שדיברו בפני הבחורים על חשיבות התקופה ותחילת זמן אלול, שזה הזמן הראשון מידי שנה ובאמצעות הגברת הלימוד בזמן אלול ניתן להגיע ולעלות מעלה בתורה וירא"ש. אורח הכבוד היה רב הקהילה, הגאון הגדול רבי שמואל מונטג שליט"א שהפליא בשיחתו וריתק את הבחורים במשך זמן רב כאשר דיבר איתם על אופן הכניסה לישיבה ועל החשיבות הגדולה שיש לתת בכל הקשור להתמדה בלימוד. הרב שליט"א ציין את דברי החזו"א זצ"ל בחשיבות שיש בלימוד הרצוף וללא הפסקות והרחיב מאוד בהוראות רבותינו מהדורות שעברו ומהדור הזה בכל הקשור להתנהגותו והתנהלותו של בן תורה.

רב הקהילה הזכיר לשבח את יו"ר המוסדות, הרב יהודה אבוחצירא ואת המנכ"ל הרב גואל ועקנין וציין את פעילותם הברוכה ואת העשייה הגדולה למען הגדלת מוסדות התורה בעיר נתיבות ואת ההשקעה הרבה הניכרת בכל פינה במוסדות, ובירכם בברכת ברכה והצלחה.

בסיום כנס הפתיחה, נכנסו הבחורים לחדר השיעורים וזמן אלול החל באופן רשמי בשיעור הפתיחה של ראש המכינה הרה"ג בן שיטרית שליט"א ושל המשגיח הרה"ג משה גבאי שליט"א.

IMG-20160905-WA0061 IMG-20160905-WA0062 IMG-20160905-WA0060 20160904_163249_HDR 20160904_162146_HDR 20160904_162126_HDR 20160904_161651_HDR

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture