"הדרת החרדים מפתרונות הדיור משפיעה על המשך התייקרות מחירי הדיור"

לדברי ח"כ אורי מקלב, "כל פתרונות הדיור המוצעים יופיעו בשוק בעוד כמה שנים ובמקום זאת על האוצר לתת תמריצים למוכרי דירה ביד שנייה שיכולה לסייע בפתרון מצוקת הדיור באופן מיידי"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

מליאת הכנסת עסקה אתמול במחירי הנדל"ן המאמירים על רקע מצוקת הדיור החריפה והמשך הקיפאון בתחום. חברי הכנסת דנו בנושא במסגרת הצעה דחופה לסדר שיזם ח"כ אורי מקלב, לנוכח פרסום נתוני הלמ"ס שהצביעו על עלייה בשיעור מדאיג של 1.3 אחוז במחירי הדירות.

"התייקרות של 1.3 אחוז במחירי הדירות בחודש היא נתון דרמטי ביותר, בייחוד לנוכח העובדה שמדובר בהתייקרות החודשית החדה ביותר בשלוש השנים האחרונות שמעידים על כך שמחירי הדירות עלו בשנה האחרונה קרוב ל עשרה אחוזים", אמר ח"כ מקלב במליאה וציין כי "הנתונים הללו מאכזבים את מחוסרי הדיור והזוגות הצעירים שמתרחקים עוד יותר מקורת גג משלם".

במהלך הדיון ציין מקלב כי גם שר האוצר מכיר במצוקת הדיור החריפה ובעובדה שיש לפתור אותה באמצעים שונים, אך "השיח בנושא הדיור בתקופה האחרונה הוא על הצעות תדמיתיות ולא בפתרונות מעשיים ולכן המחירים ממשיכים לעלות, כשלצערנו זו הופכת להיות המדיניות וההתנהלות של האוצר שמרחיקה את הציבור עוד יותר מפתרון מצוקת הדיור. מעבר לכך מאוד ייתכן שמשרד האוצר אינו מעוניין באמת לפתור את מצוקת הדיור, משום שיש לו רצון להכנסות מהמיסים הרבים המוטלים על הדירות".

מקלב התייחס גם לאמירותיו של שר האוצר, משה כחלון, לפיו הוא לא יתמודד לכהונה נוספת אם לא יוביל לפתרון מצוקת הדיור וקרא לו שלא להתלות את עתידו הפוליטי בפתרון כזה או אחר. "לשומע מהצד נראה כאילו שר האוצר נוטל אחריות ציבורית על מעשיו, אולם אם שר האוצר יתנהל בנושא הדיור מתוך הישרדות פוליטית הוא עלול לקבל החלטות פזיזות, נמהרות ולא מקצועיות דוגמת מס על דירה שלישית, מס על דירות רפאים, ייקור המשכנתאות באופן שמייקר את מחיר הדירה בפועל והדרה מוחלטת של ציבורים כמו המגזר החרדי מפתרונות הדיור שהאוצר מציע", הוסיף.

לדבריו, "מעבר לפגיעה בזכויות של ציבור גדול, גם מקצועית מדובר בגישה מוטעית שגורמת לעליית מחירי הדירות באופן כללי, משום כשלציבור החרדי אין פתרונות דיור הוא נאלץ לשלם יותר גם באופקים או בכרמיאל ובוודאי שבאזורי הביקוש – כך שהביקוש בשוק נמשך והמחירים עולים".

גם הפתרונות שמציע כיום משרד האוצר אינם מסייעים בפתרון מצוקת הדיור. "האוצר שם את כל יהבו בדירות יד ראשונה שיהיו רלוונטיים בשוק רק בעוד כמה שנים, והוא זונח את דירות היד שנייה שקיימות בשוק באופן מיידי", אמר מקלב שציין כי "האוצר לא רק שאינו נותן תמריצים למוכרי דירת יד שנייה כמו פטור ממס שבח, אלא להיפך מטילה עליהם מיסים ומכבידה עליהם".

את הדיון סיכם ח"כ מקלב בקריאה לשר השיכון: "אל תתלה את עתידך הפוליטי בפתרון כזה או אחר, ובמקום לעסוק בכותרות פופוליסטית מן הראוי שתתמקד בטיפול אמיתי במצוקת הדיור ובהצעת פתרונות מתאימים לכלל המגזרים בישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture