הייתי שם, בין הרבבות בהילולה הגדולה בעולם

פוליטיקאים רבים השתתפו ונאמו בהילולה הגדולה שעל ידי מוסדות כסא רחמים, אך הרבבות לא הגיעו בשבילם. הם הגיעו לחלוק כבוד לראש הישיבה הגר"מ מאזוז ולדברי התורה הנשמעים מפיו • שלומי סגל השתתף ומשתף בחוויותיו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

"זה לא כנס פוליטי. כל האנשים שהגיעו לכאן, עשו זאת כדי להפגין את אהבתם לתורה". כך פתח מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א את המשא בהילולא השנתית של ישיבת כסא רחמים.

שנה שעברה, לראשונה, החליטו לערוך את ההילולא בגני התערוכה, ביתן 2, בעיר תל אביב. הביקוש ההולך וגדל לכרטיסי כניסה הביאו את המארגנים לחפש את האולם שיוכל להכיל את קהל האלפים. כך הפכה הילולת כסא רחמים להילולא הגדולה ביותר בעולם היהודי.

מי שלא היה שם לא יבין במה מדובר. אלפי אנשים, כל אחד מהם רכש כרטיס בסכום של מאות שקלים, יושבים מסביב לשולחנות ערוכים לסעודה כיד המלך. על הבמה יושבים גדולי ישראל, בראשם מרן הגר"מ מאזוז ומרן הראשון לציון הגרש"מ עמאר שליט"א, רבנים, דיינים, ראשי ישיבות, אישי ציבור ופוליטיקאים רבים.

פתחתי בציטוט דבריו של הרב מאזוז כי לא מדובר באירוע פוליטי, אך לא ניתן להתעלם מהעובדה שבכירי הפוליטיקאים, מהשורה הראשונה של הפוליטיקה הישראלית, באים לכבד את הישיבה ואת ראש הישיבה בהשתתפותם. בין הנואמים היו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר האוצר משה כחלון, השר יובל שטייניץ, סגני שרים וחברי כנסת.

זה לא אירוע פוליטי, אך בתוך דבריו, כדוגמה על הבטלה והשעמום של אלו שלא זכו לטעום את טעם התורה הקדושה, יתקוף הרב את חוקרי ראש הממשלה ואומר כי עלות החקירה גבוהה מעלות הסיגרים שקיבל… "צריכים לחקור אבל שיעשו את זה מהר", מסביר ראש הישיבה. בין דבריו יביע הרב כאב על אנשי השמאל שמנעו ממרן הגר"ע יוסף זצוק"ל לפעול ולהכניס את חובת אמירת "שמע ישראל" בכל בוקר בבתי החינוך הכלליים.

הרב מאזוז מספר על פגישה שקיים מרן זצ"ל עם נשיא המדינה לשעבר, מר יצחק נבון שסירב לבקשה לפעול למען חיוב אמירת שמע ישראל בשל חששו ממתקפה תקשורתית נגדו מצד אנשים המזוהים עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית בישראל. כן, אותם אלו שניסו ומנסים לכפות את דעתם על תכני הלימוד במוסדות החרדיים, אך יילחמו נגד כל גילוי דתי ויהודי בבתי הספר שלהם.

ויש גם התייחסות לשיעור השבועי אותו מוסר ראש הישיבה מידי מוצאי שבת. לפני שבועיים הודיע הרב כי הוא מפסיק את אמירת השיעור. נשיא הקהילה היהודית במרסיי, מר צבי עמאר יספר לקהל כי הוא פרץ בבכי. הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר שליט"א ציין בדבריו כי הכל משתוקקים לשמוע את דברי תורתו. והרב עצמו? בדרכו, בעממיות ובחן המיוחד שלו, התייחס לדברים בצורה הבאה:

בתוך דבריו סיפר בבדיחותה על מכתב, אחד מני אלפים, שקיבל בשבוע החולף מילדה שביקשה ממנו להמשיך במסירת השיעור. "מידי מוצ"ש אני נרדמת ברקע שמיעת השיעור בשידור חי ברדיו קול ברמה. כיצד ארדם עם הרב יפסיק את שיעורו?"… ממשיך ראש הישיבה: ראיתי שאנשים צריכים את השיעור, אז החלטתי לשוב ולמסור אותו.

באירועים רבים השתתפתי בחיי. עוד משנות בחרותי אהבתי להסתובב בהילולות שונות ובקברי הצדיקים – אך אירוע בסדר גודל כזה, של רבבות אנשים ששילמו הון ותרמו כספים רבים למען המשך החזקת התורה בישיבת כסא רחמים, היושבים כולם סביב שולחנות ערוכים, שומעים דברי ברכה מאישי הציבור ודברי תורה מגדולי הרבנים – טרם ראיתי באף מקום אחר.

תיעוד ענק: הילולת רבי מצליח מאזוז זי"ע באולם הגדול במזרח התיכון

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture