"זהו מסר לאויבים שלנו": הממשלה אישרה את הקמת הישוב "חנון" בעוטף עזה • צפו

בהתאם למדיניות ראש הממשלה לקידום פיתוח הפריפריה ובהתאם למדיניות בדבר חיזוק אזור עוטף עזה, הממשלה אישרה היום את הצעת רה"מ נתניהו לבחון הקמת יישוב חדש, המיועד ל-500 משפחות. נתניהו: "האוייבים מגלים לא רק שאנחנו לא נעקרים - אנחנו נוטעים, בונים ויוצרים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


צילום: איתי בית און, סאונד: ניר שרף / לע"מ
הממשלה אישרה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת יישוב קהילתי חדש במועצה האזורית שדות נגב, בעוטף עזה. רה"מ בנימין נתניהו אמר: "זהו יום גדול למדינת ישראל. זה גם מסר פנימי וגם מסר חיצוני. אנחנו שם מול אויבים שרוצים לעקור אותנו, והם מגלים לא רק שאנחנו לא נעקרים – אנחנו נוטעים, בונים ויוצרים. זה דבר גדול מאוד – זוהי תמצית הציונות".

בהתאם למדיניות ראש הממשלה לקידום פיתוח הפריפריה ולמשיכת אוכלוסייה מהמרכז לנגב, ובהתאם למדיניות הממשלה בדבר חיזוק אזור עוטף עזה, הממשלה אישרה היום את הצעת רה"מ נתניהו לבחון הקמת יישוב חדש, המיועד ל-500 משפחות, בתחום המועצה האזורית שדות נגב, במרחב המצוי מזרחית לקיבוץ סעד. שמו הזמני של היישוב יהיה "חנון". במסגרת ההחלטה יוטל על משרד הבינוי והשיכון לרכז עבודת מטה להקמת היישוב, בשיתוף ובתיאום עם משרדי הממשלה הנדרשים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "זהו יום גדול למדינת ישראל, אנחנו מקימים ישוב חדש בעוטף עזה. אני זוכר לפני 6 שנים, כשהייתי יחד איתך, תמיר, ואמרת לי 'בוא נקים ישוב חדש'. זה כבש את דמיוני ואת לבי והחלטנו לעשות את זה, והנה אנחנו מיישמים את זה. מי שהיה שותף מלא בעניין הזה הוא מי שהיה שר השיכון, יואב גלנט.

"אני גאה על כך שהיום בממשלה העברנו את ההחלטה. אנחנו זזים קדימה. אמרתי שיש דברים שצריך לעשות, למשל לבנות גדר כדי שלא נוצף במסתננים בלתי חוקיים מאפריקה, ועשינו את זה; למשל לבנות תחבורה, כבישים, עוד לא גמרנו את זה, נצטרך לעשות את זה; למשל להביא כל מני פרויקטים כלכליים, אנחנו בתווך עושים את זה – אבל הדבר החשוב ביותר זה ההתלהבות, זה הבערה, זה האש, ואתה הוכחת את זה, ואני רוצה להודות לך ולברך את כל היישובים".

נתניהו הדגיש: "זה גם מסר פנימי וגם מסר חיצוני. אנחנו שם מול אויבים שרוצים לעקור אותנו, והם מגלים לא רק שאנחנו לא נעקרים – אנחנו נוטעים, בונים ויוצרים. זה דבר גדול מאוד – זוהי תמצית הציונות. אז הרבה ברכה, ותקבל עוד הרבה עזרה".

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן הגיב לאישור בממשלה: "אני מאוד מתרגש. זה יום חג למדינת ישראל בכלל ולעוטף בפרט. אני זוכר את הישיבה הזאת, ישיבה שבה חשבנו איך גורמים לאנשים לא לעזוב, איך מביאים חדשים. וכשאמרתי לך, אמרת לי 'אתה חושב שיבואו', אמרתי לך 'בוא נלך על זה', ואמרת לי 'יאללה'. 6 שנים אחרי אנחנו עומדים פה היום".

"תושבי עוטף עזה היום, אחרי החלטת הממשלה באמת האמיצה והמיוחדת, אחרי צוק איתן, החלטה 20-17, אוכלוסיית העוטף גדלה ב-30%. כל היישובים מלאים, שוקקי חיים. שאלו אותי 'מה, מה הסוד?', אמרתי להם 'קהילה, חינוך, עוצמה, ציונות וגם עזרה'. הדברים האלה ביחד מביאים את כל עם ישראל אלינו. יש לי רשימת ממתינים, התקשרו הבוקר גם ושאלו איפה נרשמים, אמרתי להם 'יש לי מעל 1000, לא יודע איך להתחיל אפילו'. זה אירוע ענק".

הוא הוסיף: "אני יודע שדוחות המודיעין מדברים על כך שהם מסתכלים עלינו, וכשהם רואים אותנו מגמגמים ומייללים הם אומרים 'הנה, החבר'ה האלה שם חלשים'. וכשהם רואים אותנו מישירים מבט, עושים הרחבות, מדברים על ישובים חדשים ובונים מגדלים בשדרות, הרוח שלהם נופלת ורוחנו לא תיפול. היא לא תיפול בגלל ראש ממשלה כמוך, שהלכת איתי כל דרך, אני מתרגש כשאני אומר את זה, עד היום הזה, אתה לא ויתרת. אני לא ויתרתי, וגם אתה לא ויתרת. והשרים פה היום התעלו מעל השיקולים הפוליטיים הקטנים ואמרו 'כן' למעשה ציוני מהמדרגה הראשונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה זה לא נותן לראות את הוודיאו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture